Iemand ervaring met vliegenmasker rambo plus/+?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Iemand ervaring met vliegenmasker rambo plus/+?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 01:19

Hoi Bokkers!

De vraag luidt: wie heeft er ervaringen met het vliegenmasker rambo plus/+? En wie weet hoe deze valt qua maat? En is het neus flapje lang genoeg om de gehele neus te beschermen? Op de afbeeldingen die ik ervan vind ziet hij er namelijk vrij kort uit, en juist de voorkant en zijkant (langs de neusvleugels) moet goed beschermd worden.

Ik ben op zoek naar een vliegenmasker met neusflap, welke de neus en witte kant van mijn pony moet beschermen tegen de zon.

Tot nu toe vind ik alleen de uv werende vliegenmasker van Rambo.
Mijn pony heeft reeds zijn neus licht verbrand, dus ik hoop zo snel mogelijk een goed masker te vinden voor hem.

papagroom

Re: Iemand ervaring met vliegenmasker rambo plus/+?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 01:23

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 02:55

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 06:49

Heb je de field relief max al gezien? De paardendrogist heeft 'm..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 08:09

Als het je alleen om zonnebescherming gaat kun je het eenvoudig zelf oplossen door een lap spijketstof om de neusriem van een halster te naaien.
De verbrande neus kun je weg smeren met equiprotecta paardenzalf

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 03:22

papagroom schreef:
Als het je alleen om zonnebescherming gaat kun je het eenvoudig zelf oplossen door een lap spijketstof om de neusriem van een halster te naaien.
De verbrande neus kun je weg smeren met equiprotecta paardenzalf

Dankjewel voor je reactie. Dat zou normaliter wel een goed idee zijn ja. :j

Helaas vind ik het een te groot risico om een halster in de wei om te doen, omdat deze minder snel af gaan of scheuren dan bv een vliegenmasker.
En hij heeft ook een witte zijde boven zijn oog waar de huid ook lichtrose is, en ik wil proberen te voorkomen dat dit verbrand.
Vandaar dat ik persoonlijk denk op zoek te zijn naar een vliegenmasker, en daarmee op zoek naar ervaringen van mensen met dit masker.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:56

Heb in het zomer eczeem topic gereageerd o je vraag. Zit nu te verzinnen ik heb van een merk zonnekappen voor om de benen. Zou je die ook niet voor het hoofd hebben

Itamarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:03

Hoi!
Ik heb dit masker. Het neusflapje komt idd niet over de neus. Mijn paard heeft wel nogal een groot hoofd maar denk niet dat het daar aan ligt. Verder wel een heel goed masker. Door de boog komt het niet in de ogen, wat ik bij andere markers wel had.
Hebben Isabel pony met rose neus daar deden we bij de eerste zon altijd wat zonnecrème op :-) na een tijdje lukte het ook zonder... Succes!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:57

Hoever komt het dan bij jou op de neus tamaranka. Want hier bij paard met hoofdstel cob die hem opheeft voor problemen mbt neus komt hij echt ver genoeg erover heen. Is ook te zien aan masker de rand slijt door het over de grond schrappen de zijkant van de neus word niet bedenkt

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:52

Gowlan schreef:
Hoi Bokkers!

De vraag luidt: wie heeft er ervaringen met het vliegenmasker rambo plus/+? En wie weet hoe deze valt qua maat? En is het neus flapje lang genoeg om de gehele neus te beschermen? Op de afbeeldingen die ik ervan vind ziet hij er namelijk vrij kort uit, en juist de voorkant en zijkant (langs de neusvleugels) moet goed beschermd worden.

Ik ben op zoek naar een vliegenmasker met neusflap, welke de neus en witte kant van mijn pony moet beschermen tegen de zon.

Tot nu toe vind ik alleen de uv werende vliegenmasker van Rambo.
Mijn pony heeft reeds zijn neus licht verbrand, dus ik hoop zo snel mogelijk een goed masker te vinden voor hem.

Ik heb gereageerd in het topic over ZE, misschien idee voor je?? kun je zelf de maat van de flap bepalen, werkt bij die van mij goed en kost bijna niks.