ervaringen met een Tribal zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:55

Ja die volgens mij! moet nog voelen of het lekker zit, je bovenbeen kan geen kant meer op...

GJ9

Berichten: 4480
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:01

Ja dat is hetzelfde idee als bij de Custom zadels. Heb ik ook geprobeerd.
Zit op zich wel lekker opgesloten, maar je kunt idd geen kant op, kunt amper lichtrijden, want met lichtrijden kom je uit het zadel en gaat je bovenbeen naar voren, maar dat past dus niet.

Voor een jong paard in de basissport niet heel handig denk ik.. Heb daarom voor normaal model gekozen.

Bij de Barok liggen de wrongen ook bovenop maar lopen ze niet zo ver door naar boven. Dat vind ik er wel fijn uitzien.
Maar dat is weer een erg diep zadel wat ik ook niet zou willen.

Op Friezen zie je ze wel vaker op van die kasten van zadels rijden, met diepe zit en veel wrong. Als die gaan lopen met veel knie en actie, geloof ik wel dat dat lekkerder zit ;)

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:12

Haha ja, dan kun je nog een beetje blijven zitten!

Op zich hoef ik ook niet meer te lichtrijden in de proeven, maar wel in de training, ga niet alleen maar blijven doorzitten...

GJ9

Berichten: 4480
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:21

Dat moet je echt ervaren denk ik, hoe dat zit. Je gaat dan vanzelf heel klein lichtrijden.
Maar ik vraag me af of je wel baat hebt bij zo'n gedwongen zit als je van jezelf netjes kan zitten. En of je voor je gevoel wel genoeg de wendingen netjes kan rijden ook met je zit, als je bovenlichaam iets draait, draaien je benen vanzelf wat mee, maar daar is dan geen ruimte voor. Al met al zou ik bang zijn voor rugpijn in zo'n zadel.

Zo'n monoblad, hoe zit dat dan met de singelstoten? Dan lopen de stoten gewoon direct over het dekje heen? Het is toch juist fijner als daar nog een laagje leer onder zit die de druk van die stoten verdeelt? Bij de andere versies van het zadel is dat leer ook niet groter dan nodig, en heb je het onderste deel van het zadel ook al een close-contact idee.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:25

Volgens mij zitten de singelstoten aan het bovenste zweetblad. Maar weet dat niet zeker. Cursusgenootje heeft een monoblad en voelt wel degelijk verschil met rijden.

EJV

Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:48

@GJ9 Hij kon inderdaad wel aangepast worden, de boom. Alleen toen ik eenmaal op dat andere zadel gereden had was ik al verkocht. :o
Deze zit nog fijner, een diepere zit en daardoor kan ik ook stiller zitten. Vandaar dat ik die andere niet heb laten aanpassen.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:27

Ik schop het topic weer omhoog: vandaag naar Country Mill geweest, ook het liefst een nieuw zadel. Ik wilde principeel geen Hulsebos, alhoewel ik het fijn vind zitten, hoor je nog al eens dat de boom scheef trekt. Ik wilde graag iets wat op mij en mijn paard aangepast kan worden.

Ik ben heel erg hard aan het nadenken, het is namelijk zo veel geld... :o

Maar als ik het doe is het deze:

Afbeelding

Met zilveren of witte bies, een verkort zweetblad, buffelleren zitvlak en diepste zitting.


Pffff ik twijfel zo ontzettend... Het was een geweldig zadel, en hun service is ook heel fijn, maar dat geld... %)

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:29

Das een monoblad toch? Staat ook op mijn wensenlijstje. Ik kan je verzekeren, deze zadels zijn hun geld meer dan waard, als je het geld hebt zou ik het doen!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:47

Ja, het geld heb ik wel, maar dan is m'n spaarpotje wel echt op. Gelukkig betalen mijn ouders wel mijn dierenartskosten, dus het is niet zo dat het paard 'gevaar' erdoor loopt.

Ik weet niet of dit een monoblad is? Geen idee! Hij had wel een apart blad eronder, met een soort vreemd hapje eruit? Het onderste blad was in elk geval veel korter als het zweetblad.

Wel fijn dat iedereen er zo positief over is. Ik ben nu alles even op een rijtje aan het zetten dat ik het zadel mogelijk in termijnen afbetaal. Dat zou helemaal mooi zijn namelijk. :)

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:48

Ne dan is het geen monoblad. Daar zit echt helemaal niets meer onder behalve je singelstoten.

Je hebt wat betalen betreft sowieso dat je een deel aanbetaalt en een deel pas betaalt bij aflevering. Dus je hebt nog wat tijd om te sparen!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:29

Dat is zeker waar, zeker nu de wachttijd ruim 10 weken (!) bedraagt...

Na wat rekenen en puzzelen heb ik het geld wel, alleen het lastige is: voor €2400 heb je ook veel andere goede zadels. Zeker omdat ik vroeger altijd fan was van WoW zadels, maar dat tot nu toe nooit meer kon betalen. Alleen ben ik bang dat ik een WoW pas vanaf dit bedrag heb...

Lastig hoor, zadels!

GJ9

Berichten: 4480
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:42

Ik zou ook voor een Tribal gaan!

Wow klinkt heel aardig, maar lees het topic over 'Ervaringen met een wowzadel' eens. Valt niet mee, er zijn niet genoeg goede zadelpassers om je problemen te verhelpen, dus dan moet je een tijd doorrijden met een niet passend zadel. Concept is leuk, maar in praktijk niet altijd ideaal. Er staan ook best vaak tweedehands Wows te koop, dat is ook niet voor niets.

Het zadel wat je nu laat zien komt redelijk op hetzelfde neer als een Custom, qua dikte kniewrongen en opbouw (bomen komen uit dezelfde fabriek). Tribal gebruikt alleen betere kwaliteit leer (ook voor de niet-zichtbare onderdelen). En de service is vele malen beter bij Tribal. Kijk eens wat een geld mensen voor een Custom neerleggen.. Dan zit je met een Tribal zéér goed qua prijs/kwaliteit verhouding. En vergeet de service niet.. Country Mill zijn vakmensen die hun goede naam graag zo houden. Ben nog geen ellende qua toch niet blijken te passen, zadel niet in te ruilen, extreme wachttijden, zadelpasser niet te bereiken, etc tegen gekomen bij Tribal, wel bij de andere (dure) A merken.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:57

Daar heb je volledig gelijk in... Ik ben bezig met mijn KN zadel te verkopen, en hopelijk kan ik dan snel mijn Tribal bestellen! :D

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:57

Wat vinden jullie trouwens van lak achterkant? Wel heel gaaf, maar misschien een beetje modegevoelig, of niet? :)

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:59

Bij een volgende kies ik wel voor een lak achterkant, als dat niet te duur wordt.
Kun je je KN niet inruilen?

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:17

Lakachterkant is €100,- meer

KN kan ik wel inruilen, maar ze geven er €600 voor... En ze zeiden heel eerlijk: hij is veel meer waard maar we hebben momenteel te veel tweedehandse zadels. Dus ik probeer hem eerst zelf te verkopen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:18

Dan wens ik je veel succes en zou ik blij zijn met 600 euro, het is erg lastig om een zadel zelf via internet te verkopen.

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:18

Ik heb nu een wow (tweedehands) en wil vooralsnog nooit meer anders :-)

Maar om terug te komen op het traibel zadel, ik wilde deze ook maar was ruim boven mij budget.
Helaas heeft C.M bij mijn vorige paard een heel verkeerd zadel aangemeten, hij kreeg een enorme dikke schoft, wel keurig opgelost hoor!
Van een vriendin hoorde ik ook al dat zij 2 paarden stuk had, via C.M, ook veel te smelle zadels.

Ik denk dat WOW en traibel nog niet helemaal te vergelijken is, maar dat weet ik niet zeker hoor :-) (qua hoeveelheid in verkoop zeg maar)

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:19

Wie heb je er bij gehad van CM Gretoes?

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:31

herman heeft toen een zadel op mijnpaard aangemeten. (was overigens geen traibel)
Maar alsnog vind ik de traibel zadels erg gaaf! Maar wat ik al zei, die is niet te betalen voor mij :-(

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:38

kleinvosje schreef:
Dan wens ik je veel succes en zou ik blij zijn met 600 euro, het is erg lastig om een zadel zelf via internet te verkopen.


Ze staan voor gemiddeld 1000 euro op marktplaats, dus 800 euro kan ik er sowieso voor krijgen. Maar nogmaals: Country Mill zei zelfs dat ik dat beter kon doen. Ze zouden zelf meer bieden als ze niet zo veel tweedehands zadels hadden. Ze hebben hem getaxeerd op 900 euro. Dus ik vind die 300 euro de moeite waard om zelf te verkopen. Dat is nou nét m'n buffelleren zitting die ik graag wil hebben.

;)

amboewella

Berichten: 307
Geregistreerd: 21-09-11

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:37

Me dochter d'r zadel heeft een lakachterkant en lakrandje aan de voorkant en we vinden het wel heel erg mooi!!echt een super zadel!!

Belker

Berichten: 15354
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:06

Country Mill wilde nadat mijn pony was overleden binnen 3 maanden na aanschaf nieuw zadel bij hun niet helpen bij verkoop van mijn net nieuwe zadel. Dat vond ik jammer, het was het 2de zadel wat ik bij ze gekocht had en na overlijden paard 2 3 weken later was een beetje hulp en coulance wel fijn geweest.
Voor mij een reden om bij hun geen geld meer te willen uitgeven. Voor koop nieuw zadel, nieuwe pony ben ik naar Schutte zadelatelier gegaan en heb ik eenbuffelleren zadel voor minder geld dan een Tribal.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:03

Jippie! Maandag bestel ik m'n Tribal! Maar twijfel nog wel of over ik wel of geen lak doe op de achterkant...

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:35

Ik heb m'n Tribal besteld! :):)

Man, wat een geld, maar ik denk dat het het dubbel en dwars waard is. Aankomende week krijg ik hopelijk een demozadel, want ik moet tot eind juli wachten op mijn eigen zadel. Spannend! :)