ervaringen met een Tribal zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:32

Wat balen willemijn. Lastig ook dat je elke keer terug moet.

Mijn zadel ligt ook niet meer goed helaas na 6 weken. Ik ben er gister 2 keer afgevallen, ze werd
met springen tonnetje rond in de landing.

Hij kiept wat voorover. Dus hij sluit niet aan op haar rug maar zweeft iets.
Je kan het niet heel goed zien door de schaduwen.

Afbeelding


Ik heb ze gemaild dus ben benieuwd. Het zadel bleef ondanks het tonnetje rond bokken en geen schoft hebben op zn plaats liggen. Dus ik ben 100% blij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:39

Je hebt je niet bezeerd?
Het zadel ligt echt niet goed, het lijkt niet eens te passen. :oo Op een op andere manier doen ze toch iets niet helemaal goed bij Country Mill. Heel veel zadels passen gewoon niet of ruiters hebben na 2 maanden al meteen klachten.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:42

_Rataplan schreef:
Je hebt je niet bezeerd?
Het zadel ligt echt niet goed, het lijkt niet eens te passen. :oo Op een op andere manier doen ze toch iets niet helemaal goed bij Country Mill. Heel veel zadels passen gewoon niet of ruiters hebben na 2 maanden al meteen klachten.


Het kwam niet door het zadel dat ze ging bokken. Laten we dat even uitsluiten. Dat ik er net iets sneller naast lag is omdat hij dus kantelde en ik belemmerd werd in het terug komen in mijn zadel. Ik heb op wat spierpijn na me niet bezeerd. Enkel een deuk in het vertrouwen. Maar dit was echt uit joligheid zei de juf. Dit is het eerste zadel die niet over haar schouders schuift als we rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:47

Saaams schreef:
Wat balen willemijn. Lastig ook dat je elke keer terug moet.

Mijn zadel ligt ook niet meer goed helaas na 6 weken. Ik ben er gister 2 keer afgevallen, ze werd
met springen tonnetje rond in de landing.

Hij kiept wat voorover. Dus hij sluit niet aan op haar rug maar zweeft iets.
Je kan het niet heel goed zien door de schaduwen.

[ [url=m/pOJwcq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb ze gemaild dus ben benieuwd. Het zadel bleef ondanks het tonnetje rond bokken en geen schoft hebben op zn plaats liggen. Dus ik ben 100% blij!


Wat zweeft er dan? Dat de kussens niet tot de naden op de rug liggen dat hoort zo bij deze vorm kussens.
En dat het na 6 weken gevuld moet worden is logisch bij een nieuw zadel

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:52

Zadel lijkt op de foto inderdaad voorover te liggen, achter komt hij los van de rug. Maar een foto kan bedrieglijk zijn.

Ik ben zelf ook gestopt met Tribal. Eerst schoof het erg naar rechts en na aanpassing lag het veel te ver achterover. CM wilde het echt oplossen maar elke keer daarheen kost een hoop geld en tijd dus besloten een andere weg in te slaan. Nu heb ik een goedkope Tekna en vooralsnog lijkt mijn paard daar erg blij mee.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:54

Mara2000 schreef:
Zadel lijkt op de foto inderdaad voorover te liggen, achter komt hij los van de rug. Maar een foto kan bedrieglijk zijn.

Ik ben zelf ook gestopt met Tribal. Eerst schoof het erg naar rechts en na aanpassing lag het veel te ver achterover. CM wilde het echt oplossen maar elke keer daarheen kost een hoop geld en tijd dus besloten een andere weg in te slaan. Nu heb ik een goedkope Tekna en vooralsnog lijkt mijn paard daar erg blij mee.


Maar dat is dus wat er in werkelijkheid ook gebeurd. Hij zweeft van achter en duwt mij dus nu sinds een paar keer rijden dus wat voorover. Hij kiept. Of dan de vulling aan de voorkant teveel gezakt is of de boommaat is niet goed idk. Ze zeiden tegen mij na 3 maanden opvullen.


Ik heb een heleboel zadels geprobeerd maar onder alle springzadels ging ze bokken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:57

Ik vind dat zowel je springzadel als je dressuurzadel niet goed liggen. Ze liggen hoog boven op de rug. Ook bij de shouders passen ze niet zoals het moet. Beide zadels zweven boven je paard uit. En dat is niet goed. De kussen van een zadel moet de vorm van de schouders en rug volgen. Ik ben zelf geen fan van Country Mill. Ze krijgen maar weinig zadels goed passend.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:02

_Rataplan schreef:
Ik vind dat zowel je springzadel als je dressuurzadel niet goed liggen. Ze liggen hoog boven op de rug. Ook bij de shouders passen ze niet zoals het moet. Beide zadels zweven boven je paard uit. En dat is niet goed. De kussen van een zadel moet de vorm van de schouders en rug volgen. Ik ben zelf geen fan van Country Mill. Ze krijgen maar weinig zadels goed passend.


Dat is jouw mening. Ik ga uit van de reactie van mijn pony en de kennis van in dit geval de zadelmakers.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:13

Rataplan vind sowieso alles van CM niet goed

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:15

Klopt en dat mag je vinden. Ieder zn recht om ergens naar toe te gaan. Maar mijn pony bokt en staakt als iets niet past. Dit gebeurd nu niet en dressuurmatig met het springzadel ook niet. Ik merk het alleen nu met springen in minn houding en dat is wss gewoon de vulling van het zadel. Kunnen hun niks aan doen.

Nef1985

Berichten: 270
Geregistreerd: 13-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:17

Jester_ schreef:
Rataplan vind sowieso alles van CM niet goed


Nou idd, het valt wel op dat Rataplan alleen maar negatief over hun kan zijn!
Je zou haast denken dat het express gedaan wordt. Even lekker de nadruk op het negatieve leggen!
Zeker zelf zadelmaker en bang voor concurrentie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:56

Ik ben geen zadelmaker hoor Nef1985 maar ik zie gewoon dat er veel mis gaat met Tribal zadels. Ik reageer omdat ik zelf ook een slechte ervaring heb met Tribal en Country Mill. Niet dat ik zelf er een had gekocht maar een leerling van mij die door hen een verkeerd zadel is aangepraat en wat nooit goed opgelost is. En ik verbaas mij enorm hoe vaak ik hier lees dat het ook niet goed gaat met anderen die daar een zadel vandaan hebben. En ik verbaas mij nog meer dat een aantal van jullie dat niet in (willen) zien en ondanks de klachten toch keer op keer terug gaan naar hen en in hun mooie praatjes geloven. Ik vind het jammer dat jullie paarden hier de dupe van zijn maar ook dat jullie hier zelf de dupe van zijn. En aangezien er in dit topic gevraagd wordt naar ervaringen reageer ik hier.
Of mag je alleen maar reageren als je wel positief bent?
Vast niet want ik lees best vaak dat men niet tevreden is over het zadel en over Country Mill.
Ik lees dat ze goede service geven maar die zogenaamde goede service zou niet nodig zijn als ze gewoon meteen bij de eerste zadelpasbeurt je een goed zadel verkopen en niet dat je steeds na een paar weken weer terug moet naar hen.
Ze zijn bij CM zeker erg vriendelijk maar ik zie liever goede kwaliteit en een passend zadel.

Anoniem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:08

Nou rataplan dan ben ik toch benieuwd wie volgens jou dan wel een goede zadelmaker is...

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:09

Met mijn reactie was niks negatiefs richting country mill. Juist positief.. dit is het eerste springzadel dat geen centimeter verschuift op een pony zonder schoft die volledig rond word met haar kop op dr hoeven. Dit hoort gewoon bij het gebruik van een nieuw zadel. Alleen is het natuurlijk jammer dat het na 6 weken al is.

Nef1985

Berichten: 270
Geregistreerd: 13-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:45

_Rataplan schreef:
Ik ben geen zadelmaker hoor Nef1985 maar ik zie gewoon dat er veel mis gaat met Tribal zadels. Ik reageer omdat ik zelf ook een slechte ervaring heb met Tribal en Country Mill. Niet dat ik zelf er een had gekocht maar een leerling van mij die door hen een verkeerd zadel is aangepraat en wat nooit goed opgelost is. En ik verbaas mij enorm hoe vaak ik hier lees dat het ook niet goed gaat met anderen die daar een zadel vandaan hebben. En ik verbaas mij nog meer dat een aantal van jullie dat niet in (willen) zien en ondanks de klachten toch keer op keer terug gaan naar hen en in hun mooie praatjes geloven. Ik vind het jammer dat jullie paarden hier de dupe van zijn maar ook dat jullie hier zelf de dupe van zijn. En aangezien er in dit topic gevraagd wordt naar ervaringen reageer ik hier.
Of mag je alleen maar reageren als je wel positief bent?
Vast niet want ik lees best vaak dat men niet tevreden is over het zadel en over Country Mill.
Ik lees dat ze goede service geven maar die zogenaamde goede service zou niet nodig zijn als ze gewoon meteen bij de eerste zadelpasbeurt je een goed zadel verkopen en niet dat je steeds na een paar weken weer terug moet naar hen.
Ze zijn bij CM zeker erg vriendelijk maar ik zie liever goede kwaliteit en een passend zadel.


Dat er volgens jullie een verkeerd zadel is aangemeten is vervelend,maar dat ze het niet goed hebben opgelost vind ik vreemd. Ze komen altijd met een oplossing! Als dat dan voor jullie geen optie is, of niet goed genoeg. Daar ben je dan natuurlijk zelf bij!
Maar bedenk je ook dat vaak de negatieve(of nou ja negatieve is misschien een groot woord)of probleem gevallen vaker op zo'n forum als bokt geplaatst worden dan de positieve? Er zijn namelijke ook zat hele positieve verhalen over CM. En vind het van jouw wel erg makkelijk gezegd dat wij het maar niet willen inzien dat we daar steeds keer op keer terug gaan en in hun mooie verhalen geloven!
Kan jij dan niet begrijpen dat mensen dan ook echt tevreden over hun kunnen zijn en dat ze ook echt heus wel goed werk leveren?? Dat er dan bij...nou ja ,bij je leerling dan volgens jullie geen goed werk geleverd is, betekent echt niet dat dat overal zo is. Wekelijks gaan er genoeg mensen naar huis met een juist passend zadel. En heb echt geen problemen mee dat jij hier je mening uit en dat die anders is als de mijne.. Prima! No problem! Wat ik wel vervelend vind is dat je overal maar negatief op reageert, Terwijl diegene gewoon positief over hun zijn en ook geen problemen ondervinden. Waarom dan alles afkraken en zeggen dat het niet goed is???

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:46

Tja en de 100 klanten in de week reageren niet allemaal. Vooral de mensen die wat problemen hebben (ik had met andere merken ook problemen, komt door paard) zoeken toch wat medestanders

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:09

Ik ben net geweest met mijn tribal zadel en ik ben weer helemaal tevrede hoor! Hij was in het midden wat ingezakt. Ligt nu weer in balans *\o/* mocht zelfs eventje een sprongetje doen om te voelen :D


Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:54

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan om te adverteren op het forum, daarom zijn er een aantal berichten verwijderd in dit topic.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:25

Je kunt een zadel nooit beoordelen zonder er op te zitten en het zadel alleen maar op de rug te leggen en zeker een nieuw zadel ligt hoger omdat de kussens nog niet zijn ingezakt.

Helaas worden veel zadels juist wel beoordeelt door ze alleen maar op de rug te leggen...en dan ontstaan er vaak veel problemen die niet erkent worden. Dan vraag ik mij af, hoeveel weet zo een zadelpasser nu echt?

Ik zie ook vaak op bokt plaatjes van paarden die stilstaan met een zadel erop met de vraag of hij past...bijzonder om dan te lezen, "ja hoor, ligt netjes"...

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:22

Weer een update :-) We gaan een nieuwe afspraak maken en baldur krijgt dan kosteloos een nieuw zadel *\o/* Dan kan ik gewoon bruin houden gelukkig <3

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:37

Ik denk dat ik voor een cognac piping ga. Zadel zelf is bruin. Moet sowieso een nieuw hoofdstel, die kan ik er dan gelijk bij laten maken. Benieuwd of dat mooi is, bruin met cognac. Het zou wel gaaf bij m'n paard kleuren. Heb zelf bruine laarzen en blauwe cap en blauw jasje.

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:02

Wat fijn dat je een nieuw zadel mag samen stellen!!

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:55

Bruin net cognac is heel erg sjeik denk ik!

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:05

Helemaal blij van countrymill terug :-)
Vandaag een zadel van hun nieuwe merk geprobeerd. Wat een fijn zadel! Geen gedwongen zit, maar wel steun waar nodig. Het zit en rijdt echt heerlijk! Maat XW was natuurlijk niet op voorraad, dus even gereden met een te kleine maat. Was in balans gemaakt zodat ik goed kon voelen hoe het zit. Ondanks de te kleine maat liep mn ruin er erg fijn onder, alleen bij de overgangen zwiepte hij even, volkomen logisch. Het is weer een bruine met crème bies geworden. Was bang dat cognac wat te druk wordt.

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:02

Wat fijn!