ervaringen met een Tribal zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amboewella

Berichten: 307
Geregistreerd: 21-09-11

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:50

Wow echt mooi!

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:25

*\o/* *\o/*
Ik kan me ook voegen bij de Tribal club :D
Ben van de week bij de Country Mill geweest. Mijn merrie was wel liefst 4 boommaten gegroeid sinds juni! Tijd voor een nieuw zadel dus.
Heb van alles geprobeerd, maar de Tribal stak toch wel met kop en schouders boven de rest uit.
De zitting voelt smal, heb niet het gevoel dat ik in de split moet zitten (daar krijg ik rugpijn van namelijk). De zitting is ook echt heerlijk, verder fijn leer waar je been mooi stil tegen aan ligt.

Heb een zwarte besteld met het zilveren biesje. De minst diepe zit, verlengde zweetbladen omdat ik lange bovenbenen heb, en zo'n halve wrong waar mijn knie onderdoor past.
De lak op de achterkant durfde ik niet aan.

Verder gaat Tribal ook met een nieuw model komen, wordt binnenkort geïntroduceerd.
Hij gaat 'personal' heten, en is hetzelfde zadel qua opbouw als de Custom zadels die momenteel razend populair zijn. De bomen van Custom en Tribal worden in dezelfde fabriek gemaakt, vandaar dat de Country Mill makkelijk hetzelfde concept kan gaan leveren (maar dan met betere leerkwaliteit).

Ik heb dat zadel ook nog geprobeerd, maar had niet heel veel meerwaarde op de gewone Tribal. Maar wel mooi voor de mensen die zo'n Custom willen maar wel graag bij een zadelmaker kopen die meerdere merken kan leveren en op voorraad heeft ter vergelijk, en ook de kundigheid en goede service van Country Mill erbij.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:33

Heel goed besluit GJ, Moon vertelde het al!

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:39

Ja leuk he, had natuurlijk jouw zadel al eens gevoeld en die van Eclaire, en ik ga al jaren naar Herman. Had al een Tribal in mijn hoofd, heb ook oa Ideal en Schumacher geprobeerd, maar er kwam niets in de buurt van de Tribal.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:40

Mee eens! Die van Eclaire is overigens geen Tribal hoor, weet niet welk merk dat is, maar dat niet in ieder geval!

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:45

Niet? Weet je het zeker? Ik dacht dat zij een tweedehands tribal van hun had. Of is het een 'proefje' nog van voor de tijd dat Tribal een officieel merk werd?

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:46

Nee, ik weet het zeker. Het is volgens mij wel een zadel uit dezelfde fabriek, maar een ander merk. Ben daar 100% zeker van!

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:54

Oke vandaar de verwarring. Die zat ook lekker in ieder geval.
Ben er heel blij mee iig en heb nu alvast een leenzadel tot het zadel in maart geleverd wordt.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:55

Zat zeker lekker, maar toch zit ik liever in de Tribal hihi!

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:58

Welke zit heb jij? Er zijn 3 dieptes dacht ik.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:02

Ehm, even denken hoor, volgens mij de midden diepe. De vlakke vond ik te vlak, de 3e was erg dwingend. Heb iets kortere zweetbladen als standaard, en grote wrongen.

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:06

Dan heb ik het precies anders. Vlakste zitting, en juist langere zweetbladen. Wel dikke kniewrongen maar niet tot onderaan, anders gaat mn knie er overheen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:07

Volgens mij zijn er nu alweer meer mogelijkheden dan toen ik em bestelde. Zo zag ik laatst ergens een foto van een Tribal met suede achtige zitting.

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:08

Het topic is al wat ouder, maar ik schop 'm mooi omhoog ;-) .

Ik ga a.s. dinsdag naar Country Mill. Als mijn huidige zadel niet aangepast kan worden moeten we een nieuwe... Ik heb in dat geval mijn pijlen op een Tribal gericht staan.

Ben benieuwd :-)

Hebben jullie foto's van jullie zadels? Ben nieuwsgierig

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:17

Hoe is het gister gegaan Suzanne?

Mijne is binnen, heb nu een leenzadel. Volgende week vrijdag heb ik een afspraak, ben heel benieuwd. Zal wel een fotootje plaatsen dan.
Rijd nu al een tijdje met het leenzadel en ben er erg blij mee. Zit heerlijk, voldoende steun, maar niet opgesloten (heb geen diepe zit gekozen).

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:19

Ik krijg binnenkort een nieuw model te testen, als dat bevalt bestel ik een nieuwe.

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:22

Welke, de Personal?
Die ga ik ook nog ff proberen in mijn maat volgende week, die heeft hij dan ook binnen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:44

Ik geloof het wel ja. Heb erin gezeten op jumping Amsterdam. Hij zou ook nog een andet nieuw model krijgen maar die viel zwaar tegen...

EJV

Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:23

Ik meld me hier ook weer even!

Ik was altijd heel erg tevreden over mijn Tribal, alleen de laatste twee maanden past hij niet goed meer. Toen ik mijn zadel liet aanmeten was mijn merrie veelste dik. Inmiddels is ze flink afgevallen en heeft ze een schoft(je) gekregen. :)

Herman is drie weken geleden langs geweest op stal (we hadden meerdere paarden die hun zadel moesten laten checken en mijn paard was niet te laden). En hij was inderdaad een boommaat te groot geworden. Hij heeft hem even toen aangepast dat ik er nog een week mee kon rijden en daarna op kon sturen, voor mijn vakantie.

Inmiddels is mijn paard weer laadbaar, en gaan we zometeen naar Nijkerk om alles na te laten kijken. Ik rij nu een weekje zonder zadel en dan loopt ze stukken beter. Ik ben erg benieuwd, al denk ik dat het wel een ander zadel word, maar hopelijk wel een Tribal. Herman vind vast wel een goede oplossing. :)

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 03:39

GJ9 schreef:
Hoe is het gister gegaan Suzanne?

Mijne is binnen, heb nu een leenzadel. Volgende week vrijdag heb ik een afspraak, ben heel benieuwd. Zal wel een fotootje plaatsen dan.
Rijd nu al een tijdje met het leenzadel en ben er erg blij mee. Zit heerlijk, voldoende steun, maar niet opgesloten (heb geen diepe zit gekozen).


Nadat m'n zadel een soort van open hart operatie was ondergaan heeft Arno ons zadel weer pas gekregen. Een nieuw zadel was dus niet nodig en hobbelen we lekker met ons huidige door. Maar absoluut een dikke vette pluim voor de geweldige service!! Wat een vakman!! Van te voren is er een drukmeting gedaan en toen is het zadel tot op de boom uit elkaar geweest en pas gemaakt voor mijn paard. Na de aanpassingen is er weer een drukmeting gedaan. En wat een wereld van verschil. M'n paard liep geweldig en de meting liet ook een gigantische verbetering zien. De druk is mooi verdeeld nu en ik ben in staat veel stiller te kunnen zitten. Niets dan lof over Country Mill!!!

amboewella

Berichten: 307
Geregistreerd: 21-09-11

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:02

Eindelijk volgende week ons zadel ophalen in Nijkerk! Zo benieuwd met lak accenten hopelijk helemaal mooi!

EJV

Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:01

Inmiddels ben ik weer helemaal blij terug uit Nijkerk. Mijn oude zadel was inderdaad niet meer pas, en ik heb hem goed kunnen inruilen, ook tegen een Tribal. De classic, geloof ik, hij lag gelijk super en me paard liep er, ondanks dat ze twee weken geen zadel op had gehad, top mee! :)

Vandaag er mee gereden, en ondanks dat ze nogal afgeleid was, liep ze ook weer heerlijk. Overigens heb ik ook de nieuwe Tribal anatomische singel erbij gekocht.

Hier ook niks meer dan lof over Country Mill. Ik heb niet veel hoeven bijbetalen en mijn oude zadel is ook zo weer ingenomen. Mijn nieuwe zadel is overigens spiksplinter nieuw, dus ben weer heel erg tevreden!

@amboewellah
Spannend! Ben benieuwd hoe die eruit komt ziet. :)

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:31

Josie, dat is een fijne oplossing!
Kon de boommaat van je vorige zadel niet aangepast worden dan?

Suzanne, jij bent ook super geholpen zo te horen, fijn! Dat is mijn ervaring ook!
Ze smeren je niets aan wat je niet nodig hebt, ik heb 3 jaar terug een Kieffer uit elkaar laten halen, toen hebben ze de kale boom passend gemaakt op mijn paard en de kussens egaal gevuld daar onder. Ik sta heel erg achter dat concept, nl dat een kale boom moet passen op het paard. Je ziet zo vaak kussens die in vreemde vormen gevuld zijn om de niet-passende boom te corrigeren, maar dat levert uiteindelijk toch ellende op, op de langere termijn.

Ze hebben ook een hele mooie site nu: http://www.tribalsaddles.nl/

Vrijdag hebben we mijn nieuwe zadel opgehaald! Een Classic met korte kniewrongen, zilveren biesje, geen lak, verlengde zweetbladen. Merrie liep er gelijk fijn mee, al moet het zadel nog wel ingereden worden en verder inzakken. Ik vind het leer van het zadel heel fijn, is een bewerkt leer waardoor het wat stroef aanvoelt.

Zijn er hier ook al mensen die de kniewrongen bovenop hebben liggen, zoals bij het model 'Barok'? Dat lijkt mij ook wel fijn zitten maar toen ik ging aanmeten heb ik geen enkel zadel zo gezien. Is dat nieuw sinds kort? Wat heb jij in Amsterdam gezien kleinvosje?

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:33

Ja, was ook met dikkere wrongen bovenop, maar dat was ook een monoblad, het moest dus wel bovenop. Hoop binnenkort een monoblad te kunnen proberen!

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:35

Afbeelding

Deze?

De Barok heeft geen monoblad maar daar liggen ze ook bovenop.