Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
2641
Berichten: 8
Geregistreerd: 04-01-08

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 08:59

Hier nog een slechte ervaring met Wow, vanaf dag 1 al problemen met het zadel.
Na veel bezoekjes van de fitter lag het nog steeds voor geen meter. Moest er maar
gewoon mee gaan rijden en als het na paar weken nog niet goed lag maar bellen.

Voor mij nooit meer een Wow! Ben over gegaan op een Schutte zadel. Goede service en
gelukkig een beetje normale prijzen. Een controle van Wow van 150 euro is echt belachelijk!

crazyshar

Berichten: 1985
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: z-brabant

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:25

de controle prijzen zijn per fitter verschillend, zo betaal ik "maar" 80€ perkeer en dan zit er een uitgebreide passessie bij. lucht leeg, zadel bekijken, headplate evt aanpassen, gaan rijden telkens als nodig vragen hoe of wat, lucht aanpassen,.....

ik ben er daarnaast niet van overtuigd dat wow het enigste zadel zou zijn wat goed is. alleen is het steeds zoeken naar een speld in de hooiberg voor EN een goed zadel maar ook DE goede fitter die je niet in de maling neemt.
want ook dit gebeurt bij WoW fitters helaas.

Indomitable

Berichten: 1651
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Someren

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:43

Ik denk dat dat het altijd met de kwaliteit van de zadelpasser te maken heeft ongeacht het merk :).

Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:53

Dat denk ik zeker . De fitter maakt of breekt het zadel .
Heb een goede fitter . Ben erg blij met haar .
Zou ik geen Wow hebben dan zou ik voor een Ninon schutte zadel gaan .
Het is jammer dat Wow ontzettend duur is om te kopen . Maar wilde wb mijn merrie dat ik het 2/3 jaar eerder had gedaan . Had me 4 nieuwe zadels kopen gescheeld .

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:30

Natuurlijk valt of staat een goed zadel bij een goede fitter. Maar vanuit WOW zou dat toch wel wat meer gecontroleerd mogen worden, want hoe kan ik 4 verschillende fitters hebben gehad die allemaal wat anders zeiden en deden en nooit het zadel goed pas hebben gehad?

Het is tevens schandalig dat je elke x weer tussen de 100 en 150 euro mag neertellen voor een pufje lucht. Zelfs als de fitter zelf het dopje niet goed had gesloten waardoor m'n kussen leegliep.

Bovendien vind ik persoonlijk dat je qua kwaliteit voor een zadel van bijna 3.000,- wel wat meer mag verwachten dan ik met mijn wow heb mogen ondervinden. Lekke kussens, leer snel lelijk, schroefjes die losgaan na een bosritje etc.

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:56

Hier ook een wow gebruiker met wisselende ervaringen.

Sinds ik een andere fitter heb ben ik weer een stuk gelukkiger met mijn wow.
Ik kon ook aan 2ehands andere kussens komen en daar was ik wel blij mee.

De fitter daarvoor wilde zoveel dure aanpassingen aan mijn zadel dat ik me werkelijk afvroeg of het belang van mijn paard voorop stond of haar portomonee. Ze heeft niks aan mijn zadel mogen doen toen. Bleek achteraf ook een goede keuze, want volgens mij kan je aardig leeglopen financieel dan met je wow.
Ik lees soms even in dit topic mee en met alles wat ik nu weet, zelf ervaren heb en hier lees zou ik nooit meer voor een wow kiezen.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:46

Wat een narigheid hebben jullie allemaal met jullie Wow,dan mag ik mij prijzen dat mijn Wow goed aangemeten is..En dat ik een goede fitter heb die mij precies heeft uitgelegd hoe ik mijn zadel zelf kan aanpassen wat mij een hoop geld scheelt..

Maar idd als je zadel verkeerd is aangemeten kan je aanpassen dat je een ons weegt maar zal dan nooit goed komen te liggen..

Lekke kussens valt trouwens gewoon onder de garantie van Wow..

crazyshar

Berichten: 1985
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: z-brabant

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:53

ja als het zadelnieuw gekocht is, maar 2e hands krijg je absoluut niks op garantie terug.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:56

Nee maar dat is ook vrij normaal lijkt mij..

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:04

Ik rijd zelf al mijn paarden met wow en super tevreden van. Mijn fitter komt 2 maal per jaar langs. Tot op heden nog geen problemen gehad.
Verder zijn ze idd aardig aan de prijs gekomen, maar hey dan onderhandel je toch :D

Tweedehands vertrouw ik zowieso al niet, tenzij je bewust op zoek gaat en alsnog een fitter laat langskomen. Garantie op een tweedehands lijkt me logisch dat die vervalt of niet volledig opeisbaar is. Immers gaan er heel wat zadels rond in het tweedehands-handeltje.
Verder zal ook wow niet aan alle wensen van iedereen kunnen voldoen. Net als elk ander merk. Elk paard is verschillend, net als elke ruiter/amazone.

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:48

Ik ben ook nog steeds heel blij met m'n wow. En - hoewel het eigenlijk een lengtemaat te groot is - onze e-pony heeft er afgelopen weekend onder gelopen en de zijgangen bleken er ineens weer prima op te zitten. Dus tja, gaat weer geld kosten (wordt nog een tijdje sparen). Tot die tijd moet ik m'n zadel verdedigen, anders pikt dochter 'm in, zo lekker loopt hij ermee.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:55

Je Wow zadel kwijtraken is op het moment wel lastig heb ik het idee.
En dan heb ik ook nog eens een maat die de meesten niet nodig hebben.
Misschien tzt maar kijken of ie op het paard dat ik bijrijd kan aanpassen.
Dan gebeurd er nog wat mee.
Nu ligt ie maar te liggen op zolder.

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:46

crazyshar schreef:
ja als het zadelnieuw gekocht is, maar 2e hands krijg je absoluut niks op garantie terug.


Dat is niet waar. Een van mijn wow'tjes is al minimaal vierdehands en van het oudste type (resin). Hier heb ik afgelopen jaar door een afgebroken fitting een beroep gedaan op de fabriek. Alle fittingen van het zadel zijn toen kosteloos vervangen, inclusief nieuwe schroeven. Ik hoefde alleen de verzendkosten te betalen. Over de service van de fabriek mede daarom niets dan goeds (was al de derde keer dat ze me super hebben geholpen).

Meer mensen met problemen met de verkoop van hun tweedehands wow? Ik heb juist problemen met het vinden van een goede tweedehandse voor weinig geld :+

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:58

Wat is weinig geld?
Ik vind het een kwalijke zaak dat je deze zadels tweedehands blijkbaar niet voor een beetje redelijk geld kwijt kan. Ze zijn nieuw duur zat.

Charadja

Berichten: 80
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Gendt

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:28

Wat zoek je dan Venetia? En wat wil je uitgeven?

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:50

Needje schreef:
Wat is weinig geld?
Ik vind het een kwalijke zaak dat je deze zadels tweedehands blijkbaar niet voor een beetje redelijk geld kwijt kan. Ze zijn nieuw duur zat.


Dat ben ik met je eens Needje. De nieuwprijs is niet in verhouding tot de tweedehands prijs.
Weinig geld vind ik in ieder geval niet rond de 2000 euro. Ik snap de verkopers prima dat ze dat ervoor vragen, zeker gezien de perfecte staat waarin sommige zadels verkeren. Ik vind het alleen voor een ' extra' zadel te veel geld.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:51

Die van mij is VP 1500, maar weer een niet-gangbare maat. :+

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:14

Ik heb mijn wow ook voor ongeveer die prijs te koop gehad, met twee type kussens. Wat ik wel vervelend vond is dat iedereen het zadel wil passen en dan ook willen afstellen naar hun paard. Dat wil ik niet, je gaat een wolzadel toch ook niet eerst laten veranderen om te kijken of het past?
Wat jammer is dat wow een slechte naam krijgt als een fitter het zadel niet goed afstelt. Je geeft Prestige toch ook geen slechte naam als de zadelmaker het zadel verkeerd aanmeet.

Charadja

Berichten: 80
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Gendt

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:50

Ik heb een (typ t ff over) extra deep 17" flat. Dwg no tab Giant High Zwart met Hp 3
K heb hm sinds 13okt 2011 Hij is nooit door mezelf gevuld,altijd door dezelfde fitter.
Vp 1650,-

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:11

@Needje Jouw zadel zou zomaar op onze pony kunnen passen, met alleen een andere headplate dan (hij loopt nu onder een boom 3, maar 2 past nog iets beter denk ik).
Ook die van Charadja, maatje groter en flat tree, zou een optie kunnen zijn (of een combi van die 2 ivm tabs).
Maar helaas helaas heb ik het geld er niet voor liggen... anders stond ik al bij jullie op de stoep met onze pas-pony.
(moet nog staatsloten checken vanavond, wie weet...)
De vraag is er wel, maar het geld hé!

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:19

Nou spaar maar even door. Die van mij ligt er voorlopig nog wel. :+
:D

Charadja

Berichten: 80
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Gendt

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:04

Haha ken t probleem..ons staatslot was ook niet de goeie:( ach wie weet volgende mnd:))

Paperboy
Berichten: 2286
Geregistreerd: 09-03-09

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:15

Nou na 2.5 jaar mijn WOW ook vandaag te koop gezet tussen heeeeeeeeel veeeeeel andere WOW's, dat wordt nog een uitdaging. Nouja we wachten rustig af......

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:11

@Paperboy, heb even je ad opgezocht, misschien handig om de maten van zitting en kussens erbij te zetten ;-)

Paperboy
Berichten: 2286
Geregistreerd: 09-03-09

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:49

Dankje moet ik even gaan zoeken!