Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:14

JenniferU schreef:
Zo zit mijn singel:
[ [url=m/V2Ph2i.jpg]Afbeelding[/url] ]
Later nog een gaatje aangesingeld beide kanten
[ [url=m/8GNrmo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Rc2EOd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Of het door de singel komt weet ik niet maar ik heb heel fijn gereden.
Minder gezwaai met de staart, sprong continu goed aan in de rechtergalop ipv overkruist of verkeerd en ik kon langer doorzitten dan normaal.
Kan dit allemaal door de singel komen??
Ik had hier voor een anatomisch tekna singel speciaal voor paarden waarvan de singel groeve ver naar voren ligt.
Model kwam vrij overeen met de prolite allebei even breed


Je singel mag een maat groter. De singel moet echt tot aan het dekje komen.

Verder was mijn ervaring ook een boos paard met de prolite (eerste tijd geen probleem maar werd steeds meer). Dus die ga ik verkopen. (Iemand interesse narrow in 60cm geloof ik)

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:17

Nog groter?? Toen ik m aansingelde zat de bovenkant vd singel tegen me dekje aan.
Maat groter is dan 65cm is al 10cm meer als deze (de tekna) singel:
Afbeelding

Maar de prolite kan wel toch? Heb m 2e hands gekocht dus kan niet ruilen haha.
Paard had ook geen singelnijd meer tijdens het opzadelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:22

JenniferU schreef:
Nog groter?? Toen ik m aansingelde zat de bovenkant vd singel tegen me dekje aan.
Maat groter is dan 65cm is al 10cm meer als deze (de tekna) singel:
[ [url=m/0wxQZr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar de prolite kan wel toch? Heb m 2e hands gekocht dus kan niet ruilen haha.
Paard had ook geen singelnijd meer tijdens het opzadelen.


Oh je foto's zijn voor het aansingelen? Dan zal het wel goed zijn ja.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:25

Jep, voor het opstappen in de bak beide kanten nog 1 gaatje omhoog gedaan.
Hoop dat hij positief blijft reageren.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:38

Polkiej_x schreef:
Ik heb een smalle singel(paard is heel small)
En de singelhoes speciaal voor de fairfax http://www.ruitershoppasdedeux.nl/index ... 47&lang=NL

Deze

Misschien heb je de singelhoes voor een normale singel gekregen ipv een smalle? Ik heb van hetzelfde merk denk ik, maar valt mooi strak.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 00:31

Hebben hier nog meer mensen last gehad van de lusjes van de pro lite? Ik kreeg m'n singelstoten in het begin echt met moeite erdoorheen. Gelukkig gaat dat nu beter. Stalgenootje had daar nooit moeite mee. Misschien ligt het aan mijn singelstoten?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:04

mcjv schreef:
Hebben hier nog meer mensen last gehad van de lusjes van de pro lite? Ik kreeg m'n singelstoten in het begin echt met moeite erdoorheen. Gelukkig gaat dat nu beter. Stalgenootje had daar nooit moeite mee. Misschien ligt het aan mijn singelstoten?


Denk dat die wat dik zijn dan. Hier geen probleem en al drie verschillende singelstoten gebruikt.

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:11

mcj: vreselijk ja! Stond er zeker 5 minuten op te zweten voor ik de singelstoten door de lusjes had.
Nu zijn mijn singelstoten gewoon iets smaller gesneden en gaat het wel redelijk goed.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:50

Na maanden van gebruik zie ik vandaag met losgooien ineens dit. Pony is geschoren, het is niet gevoelig bij aanrakingen en er zitten ook geen wondjes. Qua timing kan ik me dit niet permitteren, we hebben as zondag een wedstrijd. Wat als het plots erger wordt? Ten eerste wil ik dat hem uiteraard niet aan doen en dan kunnen we ook nog afmelden.

Hoe kan dat zo ineens, na maanden.. ik vind het bizar.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Heb er een schapenwollen singelbontje om, juist om dit te voorkomen. Iemand tips?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:53

Is het niet gewoon een schimmeltje?

Ik kreeg onlangs hele rare vlekken onder het zadel (alsof het haar daar spontaan uitviel). Zadel past prima, paard ook totaal niet gevoelig op de rug. Daarna kwamen er een paar kale plekjes onder het dekje... En nu ook in de hals.

Het is wel erg typisch dat het pas na maanden gebeurt, je zou toch haast denken dat het sterk is gezien de lange tijd. Ik weet niet of je eerdere verharing mee hebt gemaakt? Dan misschien toch gewoon daarvan.

Ik zou me trouwens niet zo druk maken om de wedstrijd, je ziet het amper. Zolang je paard geen last heeft is er weinig aan de hand. Wanneer hij heftig reageert op druk daar (kan je zo testen met de hand) is het natuurlijk een heel ander verhaal.

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:57

Die van mij heeft dat ook een beetje op die plek. Die heeft er geen bontje onder.
Maar de huid is nog helemaal netjes toch?
Bij ons wordt het niet erger.

Dit is echt de tijd van het jaar dat de haren het gewoon opgeven in afwachting op hun vervanging :P

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:57

Ik heb ook de prolite, vind het enige nadeel dat er een behoorlijke harde rand aan de singel zit (dat harde deel wat op de voering genaaid zit) , ik heb er nu een bontje omheen gemaakt omdat er heel veel haar tussen die rand en de voering kwam te zitten.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:05

Janine1990 schreef:
Is het niet gewoon een schimmeltje?

Ik kreeg onlangs hele rare vlekken onder het zadel (alsof het haar daar spontaan uitviel). Zadel past prima, paard ook totaal niet gevoelig op de rug. Daarna kwamen er een paar kale plekjes onder het dekje... En nu ook in de hals.

Het is wel erg typisch dat het pas na maanden gebeurt, je zou toch haast denken dat het sterk is gezien de lange tijd. Ik weet niet of je eerdere verharing mee hebt gemaakt? Dan misschien toch gewoon daarvan.

Ik zou me trouwens niet zo druk maken om de wedstrijd, je ziet het amper. Zolang je paard geen last heeft is er weinig aan de hand. Wanneer hij heftig reageert op druk daar (kan je zo testen met de hand) is het natuurlijk een heel ander verhaal.



Meneertje is super gevoelig! Van de zomer reed ik met een lederen zachte singel. Hij was strontvervelend, tot hij geen normale pas meer wilde zetten en ik bloed zag, verstopt in zn oksel. Sinds dien ben ik mega huiverig en check ik altijd op plekjes en wondjes. Het is nu helemaal dicht en niet gevoelig bij aanraking van mij. Maar straks wordt het wel erger? Ik moet wel eerlijk bekennen dat hij niet heel happy is bij het aansingelen, maar dat was hij bij zijn vorige zadels en singels ook nooit. Hij is daar gewoon gevoelig mee en schud dan weleens met z'n hoofd. That's it. Dit zadel ligt helemaal goed. En ik hoop dat ik niet weer achter een andere singel aan kan.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:06

pol013 schreef:
Die van mij heeft dat ook een beetje op die plek. Die heeft er geen bontje onder.
Maar de huid is nog helemaal netjes toch?
Bij ons wordt het niet erger.

Dit is echt de tijd van het jaar dat de haren het gewoon opgeven in afwachting op hun vervanging :P


Ja de huid is nog helemaal netjes en niet gevoelig. Denk je dat dat het kan zijn? Omdat hij zo gevoelig is ben ik heel voorzichtig daarmee.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:09

Harvey1 schreef:
Meneertje is super gevoelig! Van de zomer reed ik met een lederen zachte singel. Hij was strontvervelend, tot hij geen normale pas meer wilde zetten en ik bloed zag, verstopt in zn oksel. Sinds dien ben ik mega huiverig en check ik altijd op plekjes en wondjes. Het is nu helemaal dicht en niet gevoelig bij aanraking van mij. Maar straks wordt het wel erger? Ik moet wel eerlijk bekennen dat hij niet heel happy is bij het aansingelen, maar dat was hij bij zijn vorige zadels en singels ook nooit. Hij is daar gewoon gevoelig mee en schud dan weleens met z'n hoofd. That's it. Dit zadel ligt helemaal goed. En ik hoop dat ik niet weer achter een andere singel aan kan.


Als hij ook gevoelig is wanneer je het met de hand aanraakt, dan hoef je je pas zorgen te maken.
De meeste paarden beginnen nu ook haar te verliezen. Maar het kan zoals ik zei evengoed een schimmeltje zijn, word een paard ook niet echt gevoelig op.

En alsjeblieft, geen wedstrijd afzeggen om een paar kleine plekjes die niemand ziet als jij er op zit.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:15

Janine1990 schreef:
Harvey1 schreef:
Meneertje is super gevoelig! Van de zomer reed ik met een lederen zachte singel. Hij was strontvervelend, tot hij geen normale pas meer wilde zetten en ik bloed zag, verstopt in zn oksel. Sinds dien ben ik mega huiverig en check ik altijd op plekjes en wondjes. Het is nu helemaal dicht en niet gevoelig bij aanraking van mij. Maar straks wordt het wel erger? Ik moet wel eerlijk bekennen dat hij niet heel happy is bij het aansingelen, maar dat was hij bij zijn vorige zadels en singels ook nooit. Hij is daar gewoon gevoelig mee en schud dan weleens met z'n hoofd. That's it. Dit zadel ligt helemaal goed. En ik hoop dat ik niet weer achter een andere singel aan kan.


Als hij ook gevoelig is wanneer je het met de hand aanraakt, dan hoef je je pas zorgen te maken.
De meeste paarden beginnen nu ook haar te verliezen. Maar het kan zoals ik zei evengoed een schimmeltje zijn, word een paard ook niet echt gevoelig op.

En alsjeblieft, geen wedstrijd afzeggen om een paar kleine plekjes die niemand ziet als jij er op zit.


Nee zeker niet! Maar als het hem wel pijn gaat doen moeten we een andere oplossing vinden.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:13

Bij hele gevoelige paarden is de ouderwetse koordsingel het zachtst.

Verder heeft rossner een lederen singel die ook echt niet schuurt zo zacht.

Bontjes worden lelijk en vies is mijn ervaring. In het begin zijn ze mooi, na 3 keer wassen en 3 maanden gebruik zijn ze niet fluffy meer. Best jammer. Ik heb eens neopreen hoezen gezien. Dat is dan een goedkopere oplossing. Zou je van een oudduikpak ook zelf kunnen maken.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:50

germie schreef:
Bij hele gevoelige paarden is de ouderwetse koordsingel het zachtst.

Verder heeft rossner een lederen singel die ook echt niet schuurt zo zacht.

Bontjes worden lelijk en vies is mijn ervaring. In het begin zijn ze mooi, na 3 keer wassen en 3 maanden gebruik zijn ze niet fluffy meer. Best jammer. Ik heb eens neopreen hoezen gezien. Dat is dan een goedkopere oplossing. Zou je van een oudduikpak ook zelf kunnen maken.


In de droger....

Althans, dat was de oplossing van mijn buurvrouw om knuffels fluffy te houden :') Neem aan dat het ook werkt op bontjes... Gewoon heel kort...

Voor echt schapenbont is ook speciaal wasmiddel geloof ik.

Polkiej_x

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:56

Harvey1 schreef:
Na maanden van gebruik zie ik vandaag met losgooien ineens dit. Pony is geschoren, het is niet gevoelig bij aanrakingen en er zitten ook geen wondjes. Qua timing kan ik me dit niet permitteren, we hebben as zondag een wedstrijd. Wat als het plots erger wordt? Ten eerste wil ik dat hem uiteraard niet aan doen en dan kunnen we ook nog afmelden.

Hoe kan dat zo ineens, na maanden.. ik vind het bizar.
[ [url=m/q2Qum7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q2Qum7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AmFheq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb er een schapenwollen singelbontje om, juist om dit te voorkomen. Iemand tips?


Paar pagina's terug kan je foto zien van mijn paardje. Is voor haar al de 2e keer dat ze het heeft! Vandaar mijn vraag over het bontje. Mijn vriendin, ook zadelmaker stuurde dat bontje wat je nu speciaal ervoor gekocht heb gaat alleen nog meer plekjes veroorzaken. Dikke vaseline erop voor je singel aan doet, na werken met singel singel wel goed schoon maken.
Aangezien mijn paard het in voor-najaar heeft tijdens wisselen van de vacht....
Dus ga mijn dure bontje van 85€ maar gewoon retour sturen!

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:03

In February krijgen wel meer paarden schuurplekjes omdat het winterhaar kapot gaat. Dan komen ook ineens weer veel mensen met plekjes achter het zadel van het dekje.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:17

Sizzle schreef:
In February krijgen wel meer paarden schuurplekjes omdat het winterhaar kapot gaat. Dan komen ook ineens weer veel mensen met plekjes achter het zadel van het dekje.



Waar bedoel je dat precies?

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:24

Op de achterrand van het dekje en ook aan de onderkant waar de singel doorheen loopt. Maar ook sporen of been plekjes die er de rest van het jaar niet zijn.

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:20

Vraagje! Heb een aantal jaar geleden een Fairfax singel gekocht en heb nu een nieuwe besteld. Die ik nu heb ontvangen lijkt veel dunner dan die ik een aantal jaar geleden heb gekocht.
Hebben ze de uitvoering veranderd? Of kan er per singel zo veel verschil in zitten?

Polkiej_x

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-06-11

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:52

Zit per singel verschil in denk ik!
Mijn 1e was na een jaar (niet intensief gebruikt 2x per week half uur) helemaal dun zonder vulling.
Zadelmaker heeft m opgestuurd en nieuwe gekregen 3x retour gedaan en toen eindelijk een goede singel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:55

Topic ligt al even stil...

heeft er iemand een lemieux singelhoes om de fairfax singel?