pro rider en knight rider

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Does40

pro rider en knight rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 10:08

Weet iemand wat het verschilt is tussen de merken pro rider en knight rider? Ik krijg de indruk dat het namelijk hetzelfde is?
I

cavaletti

Re: pro rider en knight rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:09

Rider Pro was vroeger Knight Rider. Het is hetzelfde maar ze hebben de naam veranderd in Rider pro. Rider Pro en Horse Pro zijn onderdeel van S&K Equestrian.

Does40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 10:13

Das een snel en duidelijk antwoord! Dank je wel. Het is dus een nederlands merk?
Iemand ervaring met hun "Neptunus" zadel?

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:17

Does40 schreef:
Das een snel en duidelijk antwoord! Dank je wel. Het is dus een nederlands merk?
Iemand ervaring met hun "Neptunus" zadel?

Neptunus is eigenlijk een heel erg leuk zadel. Ze hebben nu ook de nieuwe uitvoering de Saturnus die is een beetje professioneler. Heeft een dieper zit een mooie pasvorm en is wat luxer. Beide zadels hebben een verwisselbaar kopijzer en verstelbare en verwisselbare wrongen.

Het is een Nederlands merk inderdaad.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:21

Ik heb zelf de Rider Pro Neptunes en vind het een fijn zadel. Ben er ook regelmatig mee het water in geweest en blijft erg netjes.

Does40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 11:23

Dan kje voor de uitleg, ik wist niet dat de Saturnus ook bestond. Maar die is behoorlijk wat duurder? Is dat verschil het echt waard?

Does40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 11:43

En de Harry's Horse zadels lijken er sprekend op.... Help, wie maakt mij wegwijs in zadelland?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:59

kheb de knightrider neptunes gehad maar ik was er helaas niet tevreden over :)

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:47

Does40 schreef:
Dan kje voor de uitleg, ik wist niet dat de Saturnus ook bestond. Maar die is behoorlijk wat duurder? Is dat verschil het echt waard?

Ja dat is het verschil echt waard. De Saturnus heeft een perfect zwaartepunt en is veel anders, de zit is dieper en de pasvorm veel beter. Ik zou voor dat beetje meer geld de Saturnus nemen want dat zadel is werkelijk supertop. De Saturnus is echt meer zoals de Isabell Werth van Wintec.
http://www.bokt.nl/markt/ad/71221/rider ... r-250-euro

en die heb je dan in Dressuur, Veelzijdigheid en Spring

Does40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 17:49

Ik heb net in de winkel gevraagd, die wisten het ook niet en hebben levenrancier gebeld. Die zeiden dat de Saturnus en Neptunus qua pasvorm volledig hetzelfde zijn, alleen materiaal is anders. De Saturnus wordt wel in een andere fabriek gemaakt dan de Neptunus....

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:55

Does40 schreef:
Ik heb net in de winkel gevraagd, die wisten het ook niet en hebben levenrancier gebeld. Die zeiden dat de Saturnus en Neptunus qua pasvorm volledig hetzelfde zijn, alleen materiaal is anders. De Saturnus wordt wel in een andere fabriek gemaakt dan de Neptunus....

Beetje vaag want wij kennen de leverancier goed en ik heb de zadels hier liggen. Het model van de Saturnus is veel anders. Het zwaartepunt van de Saturnus ligt bijv mooi in het midden dus ligt het zadel vaak veel beter op verschillende paarden. De Neptunus is ook een leuk zadel maar als ik de keus zou hebben zou ik voor de Saturnus gaan. Materiaal is ook iets anders, het materiaal van de Saturnus is iets verbetert.