Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AnnebelleVD schreef:Ik heb vandaag die bloem hackamore van Barefoot besteld bij EquiXantos.
Wat ik echt stom vind van barefoot is dat ze die dingen op de markt neerzetten zonder dat de neus- en kinriempjes klaar zijn. Maar ja...
Goedhard Endurance heeft er vast goeie klanten van, want alleen zij verkopen de neusgedeeltes los.
Dus daar heb ik een neusstuk besteld voor eraan.
Ik rijd recreatief western, kortom: door het bos op een westernzadelmet western heeft het verder nog niks te maken, dat moet nog komen haha, hij is nog jong. Eerst wilde ik eens een poosje rechtuit rijden met hem en zijn balans ontwikkelen.
Ik rijd mijn paardje met lange teugel, ik pak alleen druk op op het moment dat er heftig gestuurd moet worden of dat we op de rem moeten.
Laat dat laatste nou net het probleem zijn...als hij enthousiast is duwt hij gewoon overal doorheen.
Dan trekt hij me bijna uit mijn zadel.
Wat ik niet snap...want ik heb hem zelf ingereden en ik ben erg zacht in mijn hand en reed altijd al met losse teugel (wellicht is het dat geweest...dat kan ook nog hoor)
Nou is het een fjord-haflinger kruising, wellicht is het gewoon een karakter-trek, kan allemaal, ik zal het nooit weten.
Maar als er buiten geremd moet worden moet er geremd worden, en niet over 50 meter, maar gewoon NU. Dus na veel dingen geprobeerd te hebben wilde ik op zoek naar iets anders.
En kwam ik hierop uit.
Ik ben benieuwd hoe hij reageert, ik verwacht geen problemen. Hij wijkt goed voor druk.
Alleen niet voor zijn bit.