ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wannabee
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-03-11

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:23

Ik heb even mee gelezen,en heb nog wat vraagjes over de ice vibe boots voordat ik ze zelf ook ga bestellen. Mijn paard heeft een blessure aan zijn check-ligament,nu al sinds mei,en er blijft nog steeds een verdikking/zwelling van het been.Hij is soms best wat nerveus,hoe ervaren jullie paarden de trillingen van de boots? Doen jullie eerst koelen/trillen en daarna lopen op het harde,of is dat dan overbodig?

Renee1990
Berichten: 903
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:47

luc1234 schreef:
Ik heb even mee gelezen,en heb nog wat vraagjes over de ice vibe boots voordat ik ze zelf ook ga bestellen. Mijn paard heeft een blessure aan zijn check-ligament,nu al sinds mei,en er blijft nog steeds een verdikking/zwelling van het been.Hij is soms best wat nerveus,hoe ervaren jullie paarden de trillingen van de boots? Doen jullie eerst koelen/trillen en daarna lopen op het harde,of is dat dan overbodig?


Ik doe op dit moment alleen trillen op stand 1,
Mijn pony heeft er totaal niet opgereageerd. Staat er zelfs mee te slapen. Ik loop erna altijd op het harde. Ik ga binnenkort eens proberen te rijden en hopelijk merk ik dan verbeteringen

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:19

ik gebruik ze als ik intensief heb gereden, ik stap dan eerst uit zonder peesbeschermers op het harde.
Vervolgens doe ik de icevibe boots om.

Ook na de cross doe ik ze gewoon om en laat ik mijn paard ermee grazen aan de hand.
Ik denk niet dat erna stappen op het harde een must is, maar het is natuurlijk wel gezond voor de pezen :)

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:50

Je kan ze dus ook gewoon zonder ice packs gebruiken begrijp ik?
Hoe bevallen ze voor paarden met peesbeschermer maatje cob?

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:22

Sok schreef:
Je kan ze dus ook gewoon zonder ice packs gebruiken begrijp ik?
Hoe bevallen ze voor paarden met peesbeschermer maatje cob?


denk dat ze daarvoor wel passen, ik gebruik ze zowel voor mijn paard die de grootste maat heeft in peesbeschermer (de standaard maat full is te klein)
als voor mijn paard die erg fijne beentjes heeft.

Renee1990
Berichten: 903
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Brunssum

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:44

Ik gebruik ze tot nu toe zonder ice packs.
Mijn pony passen ze goed en heeft normaal cob in beschermers.
Ben er erg blij mee.

Morgen ga ik ze met ice packs proberen

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:24

Ik heb ze gisteren ook aangeschaft.
Gewoon om het zekere voor het onzekere te nemen.

Vroeger heb ik een soortgelijk syteem gehad voor mijn pony die toen een peesklap had. Dit werkte met magnetisch veld therapie, of shock wave therapy. Dit werkte altijd goed, hoewel ik het puur ter ondersteuning gebruikte.

Ze hebben net een dagje aan de lading gelegen, coolpacks hebben bijna 24 uur in de vriezer gelegen, straks na mijn zware training krijgt ie ze ff om.

Zijn er nog bepaalde tijden of zo hoelang jullie ze om doen?

J508

Berichten: 490
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Utrecht

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:26

Staat ook in de gebruiksaanwijzing, maar ik heb ze de eerste week 10 min op de zachtste stand omgedaan (wel meteen met koeling eronder) daarna ben ik over gegaan naar 20 min op niveau 2, en heb 3 eigenlijk (nog) niet geprobeerd.

Renee1990
Berichten: 903
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Brunssum

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:34

ik ga vandaag eens stand 2 gebruiken met coldpacks!
Iemand een idee hoelang ze ongeveer meegaan (baterijen) mijne zijn na een week nog niet leeg.

J508

Berichten: 490
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Utrecht

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:52

Ligt er ook aan welke stand je gebruikt. Volgens mij was de gebruiksduur 2 uur ofzo? Dus als je dan stand 1 gebruikt, die 10 minuten duurt, kan je het 12 keer gebruiken voor je ze weer moet opladen. Voor stand 2&3, die allebei 20 minuten duren, kan je ze 6 keer gebruiken voor je weer moet opladen.

wannabee
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-03-11

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:59

inmiddels heb ik de boots ook aangeschaft! Gister meteen geprobeerd...alleen wie heeft dat ook? Ik heb ze op trilstand gezet,maar sloegen na 20 min niet uit automatisch.Dus heb ik ze daarna zelf maar uitgezet.

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:59

ik ben heel benieuwd of iemand ook al de boots heeft geprobeerd bij herstel na een peesblessure. Mijn paard heeft afgelopen vrijdag een peesklap opgelopen, en ik ben op zoek naar methoden om hem te ondersteunen bij zijn revalidatie. Morgen komt de DA ook voor een echo en zal het dan ook met hem bespreken, maar ben ook benieuwd naar eventuele ervaringen hier :)

J508

Berichten: 490
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Utrecht

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:00

Ik heb de mijne gebruikt bij herstel van peesblessure. Voor meer info kan je pb'en. Ben er erg tevreden over.

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 22:17

Ik ben er nog erg tevreden over. Afgelopen dinsdag zou ik les hebben gehad. Toen ik haar hoeven wilde uitkrabben, constateerde ik dat haar voorbeen flink dik en warm was t.h.v. het pijpbeen. Heb haar toen direct in de trillers en koelers gezet. Na 20 minuten was het wel al wat afgezakt. De dag erna ook weer gekoeld, getrild en gestapt waarna t weer redelijke normaal was. Maar nog niet honderd 100%. Mijn bevindingen zijn, dat het gebruik van de ice vibe, blessures sneller en gemakkelijker gereduceerd kan worden.

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:48

Ik denk er ook over om deze beschermers te bestellen, ze lijken me ideaal. Hoe doen jullie dat trouwens als je ze na het rijden gebruikt met de coolpacks? Wij hebben geen vriezer op stal, dus dan liggen de coolpacks best lang buiten de vriezer. Als ik ze verder non-stop in de vriezer houd, zou dat dan uitmaken?

edit: En gebruiken jullie ze zonder de coolpacks ook voor het rijden eigenlijk?

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:21

Heb je een kleine cool box en enkele koelelementen? Wij nemen ze namelijk zelfs mee op SGW en dan gebruik ik ze vaak pas na 5-8 uur. Als je ze met koelelementen in een koelboxje zet, blijven ze meeeer dan ijskoud :j
Ik gebruik ze niet voor het rijden, maar zit er momenteel wel aan te denken, meneer heeft wat vocht boven zijn kogel, wat dunner wordt na die trildingen en rijden :j

Yaleesa_

Berichten: 324
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Monnickendam

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:22

ik heb 'm meteen besteld na net lezen van dit topic.. we zijn met mijn paard dinsdag naar de kliniek geweest en haar check-ligament is verdikt, hierdoor moeten we veel stappen en koelen ik hoop dat de ice vibe boots het herstellen hierbij versnelt en verbeterd. kan niet wachten tot ik 'm binnen heb!!

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:48

Ik gebruik ze momenteel 2 maal daags met coolpacks op stand 3 aan beide benen. Paard heeft links een peesblessure en rechts een peesschedeontsteking.

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:15

poeh, succes ermee allemaal! Mijn paard bleek mij en twee dierenartsen 'gefopt' te hebben... In eerste instantie dacht de eerste DA aan een peesklap, paar dagen later dacht DA 2 aan een beschadigd gewricht, maar op echo en foto's is gelukkig niets te zien. Mijn paard staat inmiddels weer gewoon in de wei, en mag alweer gelongeerd worden. Voor mij dus gelukkig niet meer de noodzaak om de ICE-VIBE boots te kopen, maar ik zal ze wel onthouden!

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:31

Hoe kunnen ze dat mis hebben gehad, als ik vragen mag? Een peesklap is redelijk simpel te zien namelijk.
Zou bijna twijfelen aan mijn DA, jammergenoeg weet ik dat het wel juist is..

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:27

Ik heb vorige week na het lezen van het topic ook gelijk de ICE Vibe's gekocht. Ben er heel tevreden over! Ik gebruik ze nu 1x per dag met de coolpacks op stand 2. Heb ze een paar keer 2x per dag gebruikt, maar dan zijn de coolpacks niet koud genoeg meer en warmen ze het been alleen maar op. Moet eigenlijk nog ergens een kleine koelbox vandaan halen om ze tussendoor in te kunnen doen.

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:40

Roxxiejj schreef:
Hoe kunnen ze dat mis hebben gehad, als ik vragen mag? Een peesklap is redelijk simpel te zien namelijk.
Zou bijna twijfelen aan mijn DA, jammergenoeg weet ik dat het wel juist is..


Tja, dat vraag ik me ook af... Hij noemde het die avond echt een klassieke peesklap. Dat was de DA met weekenddienst, dus niet mijn eigen DA. Die is vlak erna nog gekomen, en had direct door dat het geen peesklap was. Die eerste avond durfde de DA er denk ik ook nog niet goed aan te voelen, en mijn paard liep wel volgens het verwachte patroon bij een peesklap. Ach, ik heb alleen maar mazzel gehad... Ik ben nu drie weken verder en paardje lijkt alweer vergeten te zijn dat er ooit iets aan de hand was <3 .

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:50

Stand 3 mag toch niet met een peesblessure?

Ik ben ook heel tevreden, mijn paard heeft ze twee keer daags om,
1x 10 1x20 minuten

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:17

Roxxiej, op de verpakking staat wel vermeld de vibe boots niet te gebruiken in geval van een onsteking. Heb de verpakking hier niet meer liggen maar zou dat toch even nakijken/navragen in jouw geval van de peesschedeonsteking.

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:19

Staat er niet dat je ze niet zonder de coolpacks mag gebruiken in geval van ontsteking? Dat dacht ik nl