ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yaleesa_

Berichten: 324
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Monnickendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:23

er staat: let op! bij een infectie (aldus ontsteking neem ik aan) gebruiken in combinatie met de cold packs

Revolutionaire boots voor sportpaarden! Versterken de pezen en banden, stimuleren de doorbloeding, helpen bij het remmen van ontstekingen en het verminderen van de pijnreactie. Ice Vibe Boots kunnen naar keuze koelen, trillen of koelen én trillen tegelijk. Geschikt voor de warming up, de cooling down en bij peesblessures, zwellingen, verstuikingen en artritis.

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:40

Ik gebruik ze inderdaad niet anders dan met de coolpacks :j
Ik ging namelijk juist er van uit dat je ze ervoor kon gebruiken, en mijn DA raadde koelen aan.
Vroeger heb ik ook wel eens een magnetisch veld therapie dinges om zijn been gehad. Bevorderde wel, maar deze dingen kan ik meer van merken :j

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:42

Heb even gezocht op internet en daar staat in de safety guide niet gebruiken bij infecties en breuken.
Bij zwellingen en verstuikingen niet gebruiken zonder de ice packs.
http://www.horseware.com/ice-vibe/docs/booklet_web.pdf

edit. was iemand me al voor!
Staat er wat dubbelzinnig inderdaad...

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:45

Breuken inderdaa niet, omdat je het dan erger maakt (aan de andere kant, welke idioot zou die dingen om gaan doen als een paard een beenbreuk heeft 8)7 ).
Bij peesblessures is het zo dat de pezen warm worden als je de boots gebruikt zonder koeling. En je wil de pezen juist niet warm hebben (wat dus ook gebeurt bij beweging), waardoor je het proces zou vertragen.

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:49

Ja idd bij een beenbreuk ga je niet met deze boots aan de slag. Vrees dat de meeste paarden dan al een spuitje hebben gehad...

Onstekingen zijn van zichzelf al warm met een goede reden om de infectie weg te werken, afkoelen is goed voor het beschermen van het spier en peesweefsel dus dat kan inderdaad geen kwaad. Alleen trillen en het effect op een onsteking is mij niet bekend. Heb die van mij na een wondinfectie alleen gekoeld met de ice packs, durfde de trillingen niet aan. Wel echt heerlijke boots en mijn paard geniet er zichtbaar van als ze om zijn!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:59

Hoi allen, ik zou ze graag bestellen maar 200 euro is veel geld! Ben zo bang dat het niet echt werkt en dat het weer verloren geld is...



Update: krijg bij de paardendrogist 15% korting! Toch maar besteld dus! Gaat wel om de benen van mijn paard en heb over 3 weken een scan afspraak staan :)

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:24

Je krijgt E geen spijt van hoor,
Ze zijn super veelzijdig.

jdddddb
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:42

hallo, ik maak mijn eindwerk over revalidaties bij sportblessures in de paardensport en zou graag via e-mail een paar officieel getuigenissen hebben van mensen met positieve en ook negatieve commentaar over dit product, ik zou uw naam + voornaam nodig hebben + wat uw ervaringen zijn met dit product. alle verhalen zijn welkom. mvg jonas de bock

jonasbock@msn.com

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:45

Ik heb een vragje voor diegene die de boots al wat langer gebruiken. Hoe lang blijven de koelelementen koud? Kunnen jullie inschatten of volgend idee kans van slagen heeft? Mijn paard heeft een milde peesblessure voor en na de 10 min stappen wil ik de boots eerst daarvoor gebruiken. Door het vele stilstaan (ze heeft een stal met grote uitloop, maar het is toch minder dan rijden en in de kudde) en door het andere voerregime die ze op haar nieuwe stal heeft, heeft ze helaas ook behoorlijke stalbenen. Zouden de koelelementen na het koelen voor nog koud genoeg zijn om achter te gebruiken? Heeft dat sowieso nut bij stalbenen? Ik denk het wel omdat dat een probleem is van de bloedcirculatie en die wordt goed op gang geholpen met de boots, lijkt mij...

Heeft iemand toevallig een tip waar de icevibes op het moment in de aanbieding zijn?

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:36

Bij stalbenen kun je ze ook gewoon zonder de koelingen gebruiken. Bij de peesblessures doe ik nu 20 min op stand met koelingen :j

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:40

Ik heb ze ook.
Mijn paard heeft een peesblessure, en ik zie haar duidelijk vooruit gaan sinds ik ze koel met Ice Vibes. :)

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:36

Ik heb ze vandaag een beetje creatief in gezet, mijn paard heeft een lichte irritatie/ontsteking van het ligament op de rug. Heb de 2 trilelementen los 'in' het koelelement gelegd en deze met dekensingel op de rug gelegd;

http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 9228FF.jpg

Hij vond t een beetje koud maar wel lekker }:0

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:03

Hihi Mirjam, waarom ook niet.

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 12:51

Dat is nog eens idee! Ik had zondag lekker gereden met mn beestje. Zou ik maandag ook rijden, had ze n soort van drukking. Heb nog na zitten denken wat ik kon doen met mn 'cool triller', maar wist niet precies hoe. Wat grappig dat ik nu dit fotootje zie. hi hi. Top!

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:20

Ik heb ze ook aangeschaft.
Mijn pony heeft een fikse tussenpeesblessure.

Dierenarts is geweest gisteren om te scannen. Vorige scan is 3 maanden geleden.
Zijn been is stabiel gebleven, geen herstel.
In deze 3 maanden is Nero opgebouwd naar 45 min stappen en 5 min draven.
Altijd na het rijden de ice vibe er om heen.

Of het heeft gewerkt? Ik weet het niet. Zijn been is niet achteruit gegaan, maar dus ook niet vooruit.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:42

Eerder in dit topic gaf ik aan dat ik ze graag wil gaan gebruiken na het rijden van intensieve ritten, maar dat ik het een flinke aanschaf vond, zeker toen ik geen baan had.

Maar ik heb eindelijk weer werk gevonden :D dus zodra ik weer wat geld heb kunnen sparen ga ik deze alsnog aanschaffen.
Zou ze toch pas in het voorjaar nodig hebben dan aangezien we in de winter veel minder doen.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:23

MargrietJonk schreef:
Dat is nog eens idee! Ik had zondag lekker gereden met mn beestje. Zou ik maandag ook rijden, had ze n soort van drukking. Heb nog na zitten denken wat ik kon doen met mn 'cool triller', maar wist niet precies hoe. Wat grappig dat ik nu dit fotootje zie. hi hi. Top!


Handig hè! Ik heb ze er nu ook weer op liggen, heb nu de coolpack open gevouwen, de trillers blijven toch wel liggen door het elastiek en nu koel ik net een groter oppervlak :j

Als je ze aan wil schaffen even het 'korting plakken' bij Divoza in de gaten houden, scheelt soms toch 20 of 25% als je sticker kan plakken :)*

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:37

Wie ze nog wil aanschaffen, wij hebben momenteel ook 10% korting in de webshop :)

Fijn om al die positieve reacties te lezen trouwens!

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 17:20

Ik heb ze toen bij de paardendrogist besteld. Ze hadden toen 20% korting, dat scheelde n stuk. Heb ze al heel veel gebruikt. Bijna iedere dag.

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:40

Ik heb ze destijds bij de Divoza gekocht. Had een kortingsbon van ? 10 % en nog 3 spaarbonnen van totaal 30 euro. Kon blijkbaar allemaal bij elkaar. Uiteindelijk 154 volgens mij betaald :j

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:46

Roxxiejj schreef:
Ik heb ze destijds bij de Divoza gekocht. Had een kortingsbon van ? 10 % en nog 3 spaarbonnen van totaal 30 euro. Kon blijkbaar allemaal bij elkaar. Uiteindelijk 154 volgens mij betaald :j

Zo heb ik ze ook betaald bij Divoza. :j

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:58

Ik had geloof ik 15 procent korting ofzo en nog een waardebon liggen van Divoza :j

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:57

Even een update.
Mijn paard had een lichte peesblessure. In 6 weken tijd en gebruik van de beschermers is deze volledig verdwenen.
Of het echt aan de beschermers heeft gelegen weet ik niet, maar ben wel enorm blij ermee en worden dus goede resultaten mee geboekt.

Viet

Berichten: 10901
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: kropswolde, groningen

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:55

Ik zit er ook sterkt over na te denken om deze beschermers aan te schaffen.

Ik heb een merrie staan die in de loop van der jaren 3x een peesblessure heeft gehad. Ze gaat nou weer als een trein en loopt 100% rad.

Dit wil ik graag zo houden, deze beschermers lijken me ideaal om de benen te 'herstellen' na het rijden.

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:00

@ Viet: In dit weer zijn ze ook ideaal om te gebruiken voor je het paard bijvoorbeeld loslaat in de paddock.. Als de ondergrond hard/bevroren is krijgen de pezen veel te verduren en kan het handig zijn om ze vooraf wat op te warmen!