Past dit barefoot zadel? Hulp gevraagd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saar0203

Berichten: 223
Geregistreerd: 21-09-06
Woonplaats: vledder

Past dit barefoot zadel? Hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 16:04

Ik heb vanmiddag een testzadel opgehaald. het gaat om de barefoot cherokee. nou vind ik het zadel te lang en denk dat het niet past, maar wat vinden jullie? En wanneer je het idee hebt dat het idd te lang is. Graag advies over welk zadel misschien wel zo passen. Ik heb zelf maat 46 namelijk en het is dus een beetje een probleem om een zadel te vinden wat ons beiden past.

Afbeelding

Afbeelding

jenn0dv

Berichten: 907
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Naast een hunebed

Re: Past dit barefoot zadel? Hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:08

Nope, absoluut te groot!
In ieder geval voor een Barefoot maat 2 gaan!
Misschien de Cheyenne, die is wat kleiner ?

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: Past dit barefoot zadel? Hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:09

Veel te groot!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:10

Ziet eruit als een kort ruggetje, ik zou minstens een maat kleiner proberen, maar ik weet dat de Arizona maat 1 voor mijn haf nog eigenlijk iets te lang was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:11

Dit gaat nooit passen :n

Ik zou kijken naar een Trekker of een Massimo. Die zijn wel geschikt voor korte ruggen. Barefoot staat er volgends mij wel om bekend erg lang te zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:11

galley schreef:
Ziet eruit als een kort ruggetje, ik zou minstens een maat kleiner proberen, maar ik weet dat de Arizona maat 1 voor mijn haf nog eigenlijk iets te lang was.


Maar daar past de TS zelf niet in ;)

Rider01

Berichten: 3053
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oudkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:11

Al een ghost zadel geprobeerd?
Dat zou misschien wel wat voor jullie kunnen zijn

saar0203

Berichten: 223
Geregistreerd: 21-09-06
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 16:12

Idd

saar0203

Berichten: 223
Geregistreerd: 21-09-06
Woonplaats: vledder

Re: Past dit barefoot zadel? Hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 16:16

haha jullie gaan zo snel dat mijn reacties een beetje raar worden

maar goed, jullie bevestigen idd allemaal mijn eigen idee. een maat 1, ga ik idd met mijn eigen billen niet inpassen.

in de winkel werd gezegd dat de barefoots que lengtemaat (bijna) niet verschillen bij de verschillende modellen, dus volgens mij maakt een ander model ook niet zoveel uit.

gostzadel hoorde ik idd iemand anders laatst ook over, het onderzoek waard ende massimo trail heeft ook zeker mijn interesse gewekt. helaas bijna niet 2e hands aan te komen en dat wil ik wel heel graag, omdat wij tot nu toe alleen maar drama hebben met alle zadels en dit mij ondertussen heeeel veel geld heeft gekost aan zadels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:19

saar0203 schreef:
haha jullie gaan zo snel dat mijn reacties een beetje raar worden

maar goed, jullie bevestigen idd allemaal mijn eigen idee. een maat 1, ga ik idd met mijn eigen billen niet inpassen.

in de winkel werd gezegd dat de barefoots que lengtemaat (bijna) niet verschillen bij de verschillende modellen, dus volgens mij maakt een ander model ook niet zoveel uit.

gostzadel hoorde ik idd iemand anders laatst ook over, het onderzoek waard ende massimo trail heeft ook zeker mijn interesse gewekt. helaas bijna niet 2e hands aan te komen en dat wil ik wel heel graag, omdat wij tot nu toe alleen maar drama hebben met alle zadels en dit mij ondertussen heeeel veel geld heeft gekost aan zadels


Massimo is wel 2e hands te vinden maar niet in de maten die jij nodig heb denk ik.

Want je zult waarschijnlijk 18" nodig hebben met 17" kussens. Nieuw wel wat prijzig idd maar toch wel de moeite waard.
Zoek een goede zadelmaker (ik raad Herman van Country mill erg aan) die zal zorgen dat jij een goed zadel heb.
Ook is massimo erg goed aan te passen. Dus ook als je paard nog veranderd is daar wel wat speling in.

Trekker heb ik ook veel goede dingen over gehoord. Maar zelf geen ervaring mee.

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Re: Past dit barefoot zadel? Hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:08

Van een Massimo zadel heb ik erg positieve reactie's gehoord. :j

Foija

Berichten: 301
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:25

wij hebben ook een haf met een kortere rug (beetje aan het inzakken vanwege de leeftijd)
en wij hebben een barefoot cheyenne maat 1
Afbeelding

saar0203

Berichten: 223
Geregistreerd: 21-09-06
Woonplaats: vledder

Re: Past dit barefoot zadel? Hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 20:28

Maar ik heb mt 46 en pas dus niet op een maat 1 zadel. Juist de combinatie van knollie's korte rug en mijn dikke billen is het probleem.

Foija

Berichten: 301
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Sprundel

Re: Past dit barefoot zadel? Hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:45

ik ga even navragen hoeveel het scheelt met een maat 1 en maat 2 van cheyenne

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Past dit barefoot zadel? Hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:49

Misschien kun je eens kijken naar een trekker zadel.
Die zijn 18 inch, maar op de een of andere manier toch kort.
Wij zaten met het zelfde probleem, grote kont, klein rugje..
Na veel testen en proberen, zijn we nu erg tevreden met de trekker pro endurance..

Succes met je zadelzoektocht.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Past dit barefoot zadel? Hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:52

misschien de star trekk shorty, die is 52 cm lang en volgens mij niet ongeschikt voor een grotere bips ;)

LisErm94

Berichten: 1538
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:52

Een zadel mag niet voorbij de laatste rib komen (kun je voelen, en zien aan waar de haren bij elkaar komen) daar ligt het zadel wat je er nu op hebt liggen een stuk overheen dus is zeker te groot.
Het zadel wat foija tipte zou op jou paard een maat groter denk ik ook niet passen, aangezien de maat 1 op haar paardje net niet tot de laatste rib komt.
Misschien kun je een zadelmaker bellen en om advies praten, er zijn ook zadels speciaal voor paarden met een korte rug misschien dat je die kunt proberen aangezien die korter zijn kun je dan wel een grotere maat nemen.

Succes :)

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:21

set_elkol schreef:
misschien de star trekk shorty, die is 52 cm lang en volgens mij niet ongeschikt voor een grotere bips ;)


:o 51 ..
Maar idd een maatje 46 gaat daar helaas niet inpassen anders had ik mijn zadel ook al een 20 keer kunnen verkopen :o

Mijn advies laat een goede zadelmaker langs komen en laat die zijn gedachten er eens over vallen, misschien heeft hij/zij een idee
die staan er bij en hoeven niet door een schermpje te kijken maar zien jou en je paardje irl en zo kun je nog wat proberen en passen zonder omslachtig gedoe

Foija

Berichten: 301
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:50


Beebee
Berichten: 42
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:02

Dat een BOOM zadel niet voorbij de 18de wervel mag komen, klopt inderdaad. Echter hier gaat het om een BOOMLOOS zadel en daar heb je een kompleet andere drukverdeling. Er is alleen druk op de rug daar waar je zitbeenknobbels zitten en als je gaat staan in je beugels (zonder af te steunen op je bovenbenen) ook op die plek. Vergelijk het maar met 2 stoelen en een matras: je kunt niet op de matras staan als die als brug gebruikt wordt, dat gaat wel met bv. een ladder =drukverdeling.
Dus..het is met een boomloos zadel niet zo erg als het voorbij de 18de wervel komt, beter is te kijken waar je zelf zit.

Ik ben zelf in bezit van een Torsion met net zo'n ouderwetse brede klassieke en "kortruggigge" Haflinger en dit al sinds 9 jaar. Dat zadel ligt exact zoals jouw Barefoot. Geen centje pijn, hoor.

Succes met kiezen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:06

Beebee schreef:
Dat een BOOM zadel niet voorbij de 18de wervel mag komen, klopt inderdaad. Echter hier gaat het om een BOOMLOOS zadel en daar heb je een kompleet andere drukverdeling. Er is alleen druk op de rug daar waar je zitbeenknobbels zitten en als je gaat staan in je beugels (zonder af te steunen op je bovenbenen) ook op die plek. Vergelijk het maar met 2 stoelen en een matras: je kunt niet op de matras staan als die als brug gebruikt wordt, dat gaat wel met bv. een ladder =drukverdeling.
Dus..het is met een boomloos zadel niet zo erg als het voorbij de 18de wervel komt, beter is te kijken waar je zelf zit.

Ik ben zelf in bezit van een Torsion met net zo'n ouderwetse brede klassieke en "kortruggigge" Haflinger en dit al sinds 9 jaar. Dat zadel ligt exact zoals jouw Barefoot. Geen centje pijn, hoor.

Succes met kiezen ;)


Nou ik hoop toch niet dat boomlozen zadels de druk zo verdelen als jij omschrijft.. Anders kan beter iedereen die meer dan 30 kilo weeg zijn boomloos zadel verkopen.. Arme paarden ruggen :(:)

Dus volgens mij klopt van jou verhaal geen bal..

En daarbij als je zelf wat steviger bent. Dan is het van groot belang dat het zadel perfect ligt. En dus niet te lang is. En ook de druk optimaal verdeeld (wat ik nog altijd in twijfel trek bij barefoot maar goed). Dus vandaar dat ik denk dat Massimo voor de TS misschien wel een perfecte oplossing kan zijn.

Foija

Berichten: 301
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:08

beebee heb je een foto ervan?

Beebee
Berichten: 42
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:32

Vast wel, maar dan moet ik even zoeken. Anders kijk ik even of ik morgen iets kan fabrieken qua foto.

Saars

Berichten: 992
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:33

Anoniem schreef:
Nou ik hoop toch niet dat boomloze zadels de druk zo verdelen als jij omschrijft.. Anders kan beter iedereen die meer dan 30 kilo weegt zijn boomloos zadel verkopen... Arme paarden ruggen :(:)


Dat denk ik ook, ja...
Ik zou TS ook een Massimo aanraden (of Ghost, natuurlijk) :)
Wel een heel snoezig paardje heb je daar, TS! <3

Even offtopic, Nini-roosje, dat borsttuig van jou... Is dat wat ik zoek?
Reageer anders even hier!
Je crossset is echt prachtig! :~

8nnemiek

Berichten: 43395
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Past dit barefoot zadel? Hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:36

Ik ken ook iemand die heel blj is met dr ghostzadel.. zelfde verhaal; korte rug paard, grote kontmaat en een barefoot was gewoon te lang, maar de ghost lag perfect!