Shetlanderzadel iemand bekend met deze zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Rosanna

Shetlanderzadel iemand bekend met deze zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 21:31

Hoi bokkers,

Ik had even een vraagje heeft iemand ervaring met 1 van deze zadels?
Ik zoek een zadel voor me shetlander om 1/2 keer in de week mee gaan te rijden.
Graag hoor ik wat meer over het kwaliteit en over het pastvorm (Zadelmakker komt er evt bij)

Bedankt!
Shetland-en ponyzadel set ' Flexible Light Brown '
Afbeelding
Shetland- en pony zadel set ' Flexible Cherry '
Afbeelding

Shetland- en ponyzadel ' Smoothy London&Brown
Afbeelding
Shetland- en ponyzadel ' Smoothy Black&London '
Afbeelding

sitasgatje

Re: Shetlanderzadel iemand bekend met deze zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:39

nee geen ervaring maar ziet er gwn zo uit als de shet zadels op me oude manege ... die zaten wel heel goed en zacht , kan me niet goed herinneren hoe ze op de pony lagen... volgens mij wel goed...

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:42

zolang het een bekend / goed merk is zal het meestal wel goed wezen. wel altijd kijken of het goed ligt op de poown in kwestie .

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:42

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:04

Ze lijken op het zadel wat wij voor de shetlanders hebben bij mijn verzorgpony's. En die zit niet zo heel goed. Hij schijft heel veel. WIj hebben nu een pinokkiozadel en die blijft beter zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:04

Alstublieft niet... Pinokkio-like zie ik :)
Neem gewoon een boomzadel. Een Pfiff-beauty, Knightrider of iets in die richting :j

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:19

Is een barefoot boomloos zadeltje niet wat? Passen vaak goed, en daar weet je zeker dat je een goeie kwaliteit hebt voor de prijs.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:23

Zijn dat niet de zadels van interhippique??
Zo ja NIET DOEN!! slechte kwaliteit en vaak passen de zadels totaal niet..

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 00:07

Een vriendin van mij had een interhippique zadel voor haar paard toen ze hem ging inrijden. Ze heeft het zadel 2 jaar gehad en zag er nog uit als nieuw, zadel zat ook lekker (voor die prijs) ze heeft hem toen verkocht omdat haar paard eruit gegroeit was. Het zijn prima zadels voor als je b.v. je paard wilt gaan inrijden zo lang hij maar past. Dus als je er een koopt zorg dan dat een zadel passer er even goed naar kijkt. Voor een langere termijn zou ik eerder een barefoot boomloos zadel nemen. ;)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:47

Zelf zou ik gaan voor zoiets! :j

Afbeelding

hippique202

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:51

_Rosanna schreef:
Hoi bokkers,

Ik had even een vraagje heeft iemand ervaring met 1 van deze zadels?
Ik zoek een zadel voor me shetlander om 1/2 keer in de week mee gaan te rijden.
Graag hoor ik wat meer over het kwaliteit en over het pastvorm (Zadelmakker komt er evt bij)

Bedankt!
Shetland-en ponyzadel set ' Flexible Light Brown '
Afbeelding
Shetland- en pony zadel set ' Flexible Cherry '
Afbeelding

Shetland- en ponyzadel ' Smoothy London&Brown
Afbeelding
Shetland- en ponyzadel ' Smoothy Black&London '
Afbeelding

Interhippique heeft een van de grootste zoniet de grootste collectie zadels en hoofdstelletjes in Nederland voor mini shetlanders en shetlanders. [ pinnokkio, western, veelzijdigheid, educatief zadeltjes en ook kunststof boomloze zadeltjes.]
Wij verkopen zadeltjes voor shetlanders van veel verschillende merken onder andere Harry's Horse, Wintec, Norton, Loesdau.
Voor al deze zadels geldt dat de de prijs/ kwaliteit verhouding goed is en de zadels niet duur zijn.
De collectie word nog steeds verder uitgebreid met andere merken.
De Flexibel en boomloze zadeltjes van de foto's zijn zeker van een degelijke kwaliteit. Het zijn geheel kunststof zadeltjes in een stevige kwaliteit kunststof.
Voor alle zadels geldt natuurlijk wel dat het op de shetlander moet passen. Shetlanders zijn toch verschillend gebouwd en je kan niet één type zadel of één zadelmerk aanwijzen als het ideale shetlander zadel.
Een zadel wat bij de ene shetlander perfect ligt kan bij een andere shetlander klapperen en schuiven, te groot zijn of juist knellen.
Het is ook niet zo dat per definitie een boomloos zadel geschikt is voor alle shetlanders of dat de ruiter zich er happy bij voelt.
Wij helpen je bij de keuze van juiste zadel en geven eerlijke en duidelijke voorlichting over de verschillende zadels. Want natuurlijk zijn er verschillen tussen de verschillende merken en typen zadels. De keuze voor het juiste zadel is onder andere afhankelijk van de bouw van de shetlander, de eisen die je aan het zadel stelt en natuurlijk ook wat je er voor uit wilt geven. De een heeft nu eenmaal een wat minder dikke portemonnee als de ander.
Je kan het zadeltje van je keuze passen op de shetlander, het zadel testen met rijden en als je dit wilt de pasvorm laten controleren door een deskundige. [ zadelmaker, instuctrice of iemand die er verstand van heeft]
Ben je toch niet 100% tevreden dan kan het zadel worden geruild [ en gelukkig is er een ruime keuze] of je krijgt probleemloos je geld terug.

groetjes
Anja van Interhippique

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:44

Sorry dat ik het zeg, maar pinokkio-zadels en alles wat erop lijkt is 9 van de 10 keer toch echt rommel. ;)