Interhippique zadels hoe slecht zijn ze? Ervaringen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Interhippique zadels hoe slecht zijn ze? Ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 16:33

Ik ben voor mijn ponies opzoek naar een simpel zadeltje voor buitenritjes, aangezien ik liever niet met mijn prestige door de modder ga ..

nu kreeg ik deze link door, als de kwaliteit slecht is maakt me dat absoluut niets uit, kan ook niet anders voor die prijs. Het gaat mij er om dat het niet schadelijk is voor de rug van de ponies :)

Afbeelding

Citaat:
Shetland- en pony zadel set ' Flexible Cherry ' Art.nr. 0412003

omschrijving:

materiaal:

kleur:

UNIEK! Verkrijgbaar in lichtbruin, donkerbruin en zwart. Mooie zadelset in synthetisch leer. Comfort voor ruitertje en pony. Extra brede dikke verstelbare kussens onder het zadel voor een goede drukverdeling. Extra zachte comfortabele zit. Inclusief een fraai leren hoofdstel met diamantjes in bijpassende kleur en een bijpassend dik gevuld veerkrachtig sjabrak. Inclusief beugels, beugelriemen en singel.

kunststof

lichtbruin, roodbruin, zwart

kenmerken:

verkrijgbare maten:

prijs (incl. BTW)

Uitstekend zadel in een zeer degelijke kwaliteit. Ook geschikt voor de wat grotere kinderen, het zadel heeft een stevig uitgevoerde beugelophanging. Super comfortabele extra zachte zit. Goede steun in het zadel, voor en achterkant hoger. Met ringen voor zadeltassen, een ring voor staartriem en met handgreep. Uitstekend geschikt voor brede shetlander en brede pony. Goede drukverdeling door de brede en zachte kussens onder het zadel

15/16 inch

wat is jullie ervaring met deze winkel?

JamieShanin

Re: Interhippique zadels hoe slecht zijn ze? Ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:34

Ik heb vaag gelezen dat het zo binnen een jaar helemaal aan vlarden is, ik had er ook een prachtig zadel gezien, ging ik kijken naar resenties was er iemand die er intensief 3 maanden mee reed zaten er al allemaal scheuren in...

vrgr

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 16:35

en waarin? gezien deze van kunstof is

Jestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:35

Mijn ervaring met deze winkel is geen fijne ervaring. Ik kreeg een slecht passend zadel en uiteindelijk heb ik een paard met een rugblessure op stal staan..

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:36

in de zweetbladen en in het zitvlak en dat de singel stoten snel afbraken....

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:37

Ik heb er geen last van. Heb het zadel nu 1,5 jaar. Je ziet wel echt kwaliteitsverschil en dan met name bij mij bij de singelstoten. Die waren aardig stug en uitgedroogd. Zadelmaker kan er ook alles mee. Ik denk dat je met dit zadeltje goed uit de voeten kan. Het zal waarschijnlijk niet zo'n lange levensduur hebben als een ander zadel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:38

Ik weet niet van elk type apart hoe ze zijn , maar krijg toch zeer regelmatig klanten die een Barefootje bestellen ter vervanging van hun Interhippique zadeltje omdat die zo enorm tegenvalt qua kwaliteit en pasvorm....

Op de foto's zien ze er eigenlijk best leuk uit vind ik , maar als ik die teleurgestelde mensen zo hoor , die vervolgens bang zijn dat ze aan de Barefoot ook een miskoop zullen doen....dan ben ik geen IH fan.

Mensen zijn gewoon bang om nog eens wat te bestellen :P

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 16:39

ik ben dan ook benieuwd naar fotos :)

ik ben opzoek naar een simpel en niet te duur zadel, wat mee door het water en de regen en de blub ed mag.
Vind het zo doodzonde om met mijn dure prestige te gaan crossen :o

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:40

is het voor een shetlander?

omdat het een shetlander zadel is maar u paard zegt :P

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 16:41

haha geen u aub haha, zo oud ben ik nog niet.

Het is voor een brede C pony, maar mag max 16 inch zijn.
Ik noem hem altijd paardje omdat meneer denkt dat hij een hengst van 2 meter is :D

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:42

Ik zou een wintecje kopen, kost je misschien honderd euro meer maar die kan je via een ervaren zadelmaker aankopen.

Ik heb hioer 1 keer een dressuurzadel van gehad, om te janken.
Vulling is troep, leer van slechte kwaliteit ( lees leek net karton ) het zadel gaf kleur af en, de boom bleek
scheef te zijn evenals de kussens.

Een enkeltje grijze kliko was het resultaat..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:43

Dan zal het zadel uit de OP imo niet gaan passen. De zweetbladen zijn namelijk al vrij kort.
Laatst bijgewerkt door Lous op 28-02-11 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:43

oh haha jammer anders had ik nog een jc liggen die voor 55,- incl verzenden weg mocht. (excl toebehoren)
het is een opgeknapt zadel, was er mee belazerd maar hij is nog heel goed te gebruiken, ik vind het zelfs jammer dat het niet op mijn paard past...

deze is 17,5/18 inch medium boom

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 16:44

wintec heb ik geprobeerd, maar die paste niet. De brede boom was nog te smal.

Deze is speciaal voor brede ponies en flexibel volgens mij.
En 16 inch.

helaas 18 inch dat ligt op zijn kont en daar verzuip ik zelf ook in. :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:47

Jouw pony is echt breed zeg je, maar je hebt ook Wintec Wide, deze kunnen nog breder dan de witte breedste boom van de gewone Wintec zadels.
Daarnaast is een pinokkiozadel speciaal gemaakt voor shetlanders en kleine pony's (kinderzadel), niet speciaal voor brede pony's (naar mijn ervaring)

Als ik al hoor dat de breedste Wintec niet past, gaat dit helemaal niet passen ben ik bang.
Laatst bijgewerkt door Lous op 28-02-11 16:52, in het totaal 2 keer bewerkt

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:48

17,5 inch of 18 weet het niet zeker moet ik na meten :P

ik kan de lengte op meten :D

van af de boom tot de kussens is het 35 cm in de schacht gemeten

edit typfouten*

anders zou ik voor een boomloos zadeltje gaan.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 16:51

er staat anders wel bij voor brede ponies :j
Poown heeft boommaat 34 :')

barefoot kan wellicht ook, echter is mijn budget niet heel erg groot aangezien het voor een paar buitenritten zal zijn ..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:53

boommaat 34 is niet zo breed, zijn zat zadels in te vinden of bomen die je zo breed kunt laten maken. Kijk anders eens naar een jc, of een klein haflingerzadel?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 16:54

boommaat 34 in combinatie met een 16 inch zadel voor een pony van 1.29 is toch wel een hele aparte combi hoor ..

Mijn prestige heb ik compleet moeten laten verbouwen en dat koste me 250 euro, en dat is way boven mijn budget voor een simpel zadeltje, dat eigenlijk maar voor een lang weekend nodig is, en evt voor meerdere buitenritten in de winter/herfst/ en zomer als we door het water gaan..

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:55

Tyrcanol schreef:
er staat anders wel bij voor brede ponies :j
Poown heeft boommaat 34 :')

barefoot kan wellicht ook, echter is mijn budget niet heel erg groot aangezien het voor een paar buitenritten zal zijn ..

Probeer een thorowgood voor koudbloeden dan eens, mijn beide fjorden hadden een ruime 34 nodig en met wintec en thorowgood kwam ik goed weg.

Had zo zadel naast mijn goede dressuurzadel en daar zijn ze ideaal voor.

Goedkoop is vaak duurkoop en dat vind ik bij de ihp jes zeker het geval. Het geweldige dressuurprullenbakmonster wat ik had zou een 34 moeten zijn, maar bij lange na niet, hij bleef nog net niet boven de rug zweven.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:56

Tyrcanol schreef:
boommaat 34 in combinatie met een 16 inch zadel voor een pony van 1.29 is toch wel een hele aparte combi hoor ..

Mijn prestige heb ik compleet moeten laten verbouwen en dat koste me 250 euro, en dat is way boven mijn budget voor een simpel zadeltje, dat eigenlijk maar voor een lang weekend nodig is, en evt voor meerdere buitenritten in de winter/herfst/ en zomer als we door het water gaan..

Mijn fjordje is 1.34/6 en heeft een tanker maat van ruim 34 met een 16 a 16,5 inch, je kan er genoeg op vinden binnen een klein budget. Zal je dit toch echt af willen raden. Als het de rug van je pony kost ben je vele malen verder van huis

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:57

maar buitenritten kun je toch met je prestige ook gewoon maken? (ik rijd ook buiten met dressuurzadel) en mijn Hulsebos is ook geen koopje en voor mij ook veel waard omdat ie zo lekker zit, maar daarmee ga ik gerust door het water of de modder hoor :D Gewoon een kwestie van je zadel goed onderhouden!

Maar goed, als je dan toch eentje wilt kopen, misschien kun je een tweedehands barefoot kopen van rond de E350 ?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 16:59

ik ga geen 350 uit geven aan een zadel voor een paar keer.

Mijn prestige was super duur, past super goed, die ga ik niet mee nemen naar een onbekende locatie, waar we veel buiten gaan rijden en wellicht ook door het water gaan. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Zadel heeft me het driedubbele van mijn pony gekost :')

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:01

Op dat zadel houd je het denk nog geen 10 minuten vol, laat staan hele buitenritten..

Vreselijk, me zusje wil er niet op hoor (ik heb er een voor de shet).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:01

Ik heb namelijk het zadel voor mijn shetlander van 0.98. Niet van IH maar een ander merk. Zal even een fotootje laten zien, kun je zelf inschatten hoe dat ongeveer op jouw pony ligt ;) .

Afbeelding

Het gaat om de rechterpony. Een vrij smalle shet.