sinterklaas outfit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

sinterklaas outfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 23:49

pas op: niet voor kleine kindertjes :D

aangezien ik een schimmel merrie heb, en ik regelmatig "oh, kijk het paard van sinterklaas" te horen krijg, dacht ik dat het wel leuk zou zijn om daar eens wat mee te doen. misschien gaan we sinterklaas bij de basisschool hier afleveren, maar dat is nog niet zeker. iig wil ik na de intocht verkleed als piet en met grote zak met snoep het dorp rond. maaarrrrr dan moet paardlief natuurlijk wel authentiek in sinterklaas outfit :D
ik had zelf al een aantal ideetjes, heb een snelle schets gemaakt om het wat duidelijker te maken, maar ik sta open voor suggesties. als mensen hier ervaring mee hebben dan hoor ik het graag! ook tips over stofkeuze, naaitips ed zijn welkom. het liefst bwerk ik een bestaand dekje en maar ik de frontriem en borsttuig from scratch.

zie hier, schets :D
Afbeelding

niet letten op mijn tekenkunsten :P

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 00:25

niet letten op je tekenkunsten :oo
ik vind dat juist prachtig getekend en ik zou alles in het rood doen dat is wel "sintig" :D
misschien nog een rode uitrijdeken met franjes ofzo :D

01San

Re: sinterklaas outfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 05:46

Wow wat mooi getekend!!!
Ik vind je idee echt super!
Het lijkt mij wel veel werk. Maar daarintegen super leuk!
Qua stofkeuze lijkt fleece mij het makkelijkst om het oude dekje te pimpen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:27

Fleece? Brokaat bedoel je natuurlijk. Of iets wat er een beetje fluweligs uitziet. En niet te fel rood natuurlijk want dat heeft de goedheiligman ook niet aan :P

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:31

je hebt ook van die verlourse dekjes, misschien ook wel in sint-rood te vinden
en de franjes in goudkleurig doen

Liv80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:32

Schimmel van mijn broer is al jaren paard van Sinterklaas.
Hij heeft de teugels inderdaad zoals jij hebt getekend en een frontriem met bordaux fluweel en goudkleurig lint omwikkelt. Verder geen sjabrak, maar een bordaux uitrijdeken wederom afgezet met goudkleurig lint. En bordaux bandages. (Schildje op het borsttuig met een S vind hij een heel leuk idee en gaat kijken of zijn vrouw dat nu kan maken ;) )

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:35

Ik heb een sintrood dekje... Maar dit is zo " echt".

Sint rood fluweel-achtig. De rand van het dekje is met goud/donkerrood koord afgezet.

Op tv hebben ze naar mijn weten ook zo'n dekje.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:28

Wat ontzettend leuk joh dat je dit doet! Wat zul je veel blije gezichtjes zien. Is je paard goed bestand tegen aanstormende kinderen, want dat doen ze natuurlijk wel als ze aan zien komen. Ik zou er denk ik voor kiezen om er niet op te gaan zitten als je vlakbij een school bent, maar af te stappen, zodat je de kindjes op gepaste afstand kunt houden.
Maar echt, geweldig idee, ik heb zelf een dochter van 7 die heilig gelooft, en ik zou je erg dankbaar zijn!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:30

wil je het echte spul kost het ook echt veel centjes

is het voor een keertje is zelf knutssellen een stuk wijzer !
even langs de fournituren zaak of markt en die gordijn rouches sliertjes halen en kuntsellen maar :Y)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 10:25

brendaaaa: ja mijn paard is goed bestand tegen kindertjes, ik kom zeer regelmatig door het dorp en word dan ook vaak bestormd door kinderen "oohhh een paaaaaard! aaaiieeeeennn!!!" :D dus dat kan ze wel hebben, sterker nog, vind ze geweldig ( misschien moet ik wat worteltjes meenemen, dan kunnen ze die aan haar geven ;)

ik had zelf eerst het idee om een bestaand dekje te pimpen. in het echt knalrood, maar misschien is bordeaux-iger beter... ga ik nog even kijken. en dan maar marktplaats afspeuren. dat fluweeel idee is wel mooi, als ik dat kan vinden is het helemaal geweldig. anders moet ik misschien maar zelf een dekje maken. de franjes => idd, gordijnen winkel :D. ik zoek nog iets van nylonband ofzo voor het borsttuig. maar misschien is het ook wel leuk om gewoon een heleboel rood fluweel te kopen en daar alles van te maken, dekje, teugels, frontriem en borsttuig.
aan sierband kan ik wel komen, heb een fournituren winkeltje naast me zitten :D. de stof is echt het enige knelpunt. dan zou ik misschien in de herfst vakantie naar een markt moeten die niet op zaterdag is, want dan werk ik.

ik ben trouwens ook bezig met een kerstoutfit. daar heb ik het dekje en de bandages al van. :D

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 10:39

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:52

ook al zo'n leuk idee! :))
heb net ook even in je kerstoutfit topic gereageerd :D
die franjes aan je teugels vind ik zoiezo een leuk idee, is typisch zo'n sinterklaaspaard idee!
maar ik denk dat het niet zo mooi staat langs je dekje, want dan hangt het allemaal maar zo naar beneden.. :o misschien is het een idee om het met een gouden sier randje af te werken ?
die S op het dekje vind ik wel een heel leuk idee, zie het echt voor me als zo'n sierlijke sinterklaas S! :))
borsttuig is ook leuk bedacht, maar met die franjes word het denk ik een beetje veel samen met de franjes aan de teugels.. :o
misschien een idee om hem gewoon van rode fleece te maken met een zwart sierrandje en dan dat schildje met die S erop, en verder niets ? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:54

je kan kwastjes ook mooi gebruiken (bijvoorbeeld van gordijenen enzo) dat is ook heel mooi :D

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 11:18

oeh! goed idee, aan de punten van het dekje bijvoorbeeld, of eentje pnder het schilde van het borsttuig, of aan de punten van het borsttuig. of vlak bij het bit bij de teugels....mijn brein gaat al weer vol in ontwerpmodus! :D

weet iemand trouwens een stoffenwinkel waar ze rood fluweel verkopen? of een markt die niet op zaterdag is. ivm werk.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:52

hmm het zou zonde zijn om helemaal naar een markt te komen en dat ze dan net niet die stof hebben die je wilt!
maar in Zoetermeer hebben we bijv ook op dinsdag markt (tot 4 uur) en daar staat ook een stoffen kraampje en die heeft wel fluweel/velours. donkerrood weet ik even niet, heb ik niet heel erg op gelet (ik zocht gister iets oranjes).
ook hebben we een stoffen-winkel in de dorpsstraat, waar ze misschien ook wel rood fluweel oid hebben. maar misschien is er een winkel dichterbij?
of misschien weet iemand anders nog wel een markt waar meerdere stoffenkraampjes staan zodat je een grotere kans hebt :P

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 12:17

ik heb op internet een winkel gevonden die rood velours verkopt, denk dat dat mooier is dan fluweel.
deze is 2,30 per meter, ik denk dat als ik alles hoervan doe en ook een dekje maak dat ik dan met 3 meter klaar moet zijn, denk je niet. dan heb ik nog wat over voor spontane creatieve uitspattingen :D het is 1.50m breed

welke kleur is mooier?

Afbeelding of Afbeelding

ik denk zelf dat de eerste sinterklaas achtiger is, maar ik zoek nog even door, je weet nooit wat je vind.

ik begon bij 6 euro de meter en heb nu dus al 2,30 de meter gevonden :)

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:19

Mijn ST dekje heeft precies de kleur van plaatsje 1 :) De tweede vind ik persoonlijk te rood/fel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:20

ik vind de 1e meer sinterklaas de 2e meer kerst :P

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:20

je kan die 2e beter voor kerst gebruiken denk ik :P
sinterklaas is toch wat meer klassiek rood, dus het donkere.
wel netjes trouwens dat je zo'n prijs al hebt gevonden *D

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:33

Ik heb nog een sint hoofdstel liggen hier :)

heb dat ooit eens laten maken, heb aan de teugels franjes laten stikken (niet heel lang je moet er nog wel mee kunnen rijden) en dezelfde zitten aan de frontriem.
Kan wel foto's maken als je intresse hebt.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 12:33

ja graag! ik ben heel benieuwd!

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:57

Ja ik vind die donkerrode ook mooier.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:03

ik vind de eerste ook mooier. :j
alleen ik krijg er wel een beetje een paars idee bij.. :o

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:31

kleur is voor ieder iets anders he aylie? kan best zijn dat jouw ogen een tint meepakken die je aan paars doet denken. ik zie voor mij te weinig 'blauw' om hier paars van te maken :P

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:36

Dit is mijn Sinterklaas-outfit, op mijn hulp-Amerigo:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een oud vz-dekje bekleed met zwaar velours, en afgezet met een goudkleurig sierkoord. Het borsttuig heb ik ook zelf gemaakt, van hetzelfde velours, met daarop een S, ook weer van het sierkoord. De teugels heb ik vervangen door rode koordteugels, van een arabisch show-hoofdstel. Ook de lange (halster)lijn komt van deze arabische showset af.

In eerste instantie had ik ook hoesjes voorom de neus- en frontriem gemaakt, maar dit stond toch niet echt mooi vond ik.

Ik heb bewust er verder geen franjes van gemaakt, het is voor Sinterklaas alleen maar lastig (aan de teugels), en onder de lange cape zie je er niets van. Compleet met rode bandages is het een échte Amerigo, maar niet overdone...