Wie heeft dé oplossing?
Al zoveel singels geprobeerd, zelfs met verschillende zadels. Heb nu een erg goed passend zadel maar die singel wil gewoon niet
Pony is erg gevoelig en zal er waarschijnlijk sneller last van hebben dan een doorsnee-paard, maarja, je zit er wel mee ..Dacht de oplossing gevonden te hebben: een wollen hoes.. Rond de singel et voila. Leek in het begin ook erg goed te werken, alleen .. hij krijgt er precies heel erg jeuk van. Zodra hij kan (meestal na het afstappen) zit hij te bijten en te doen op de plaats waar het wol eindigt, aan beide kanten.
En gisteren .. had hij ook 2 wonden .. met de wol .. Geen idee wat er gebeurd is, misschien zat het wel niet helemaal 100% goed, al kijk ik het wel altijd 100 keer na. Maar ook gewoon alleen de jeuk al vind ik niet ok.
Mijn oplossing is om er niet meer op te kruipen .. maar tegelijk vraag ik me ook af of er toch niet ergens een oplossing is. Wie heeft dé singel (of oplossing) voor ons? Heeft geen haast hoor

Edit; de wonden situeren zich voor de singel, niet eronder .. Waarschijnlijk door schuiven/schuren ofzo? Tips als de huid goed straktrekken door het been naar voren te doen heb ik dus weinig aan, aangezien ik dat al geprobeerd heb en dat helemaal niet het juiste effect heeft. Even er nog bij omdat dat volgens mij het meest voorkomende antwoord is

Edit 2; misschien ook nog even zeggen dat de wonden niet echt serieuze wonden zijn. Vrijwel altijd is het gewoon het haar eraf, soms is het wat geïrriteerd en dan is het wat rozer, maar stel je dus geen open, bloedende wonden voor
Dat is op al die tijd nog maar 1x gebeurd en dat was nadat ik geweldig zadel/singeladvies gekregen had
) en badstof-singels.. van badstof-singels heb ik nog niet gehoord. Heb je meer info?
(hebben ookal verschillende mensen naar gekeken)