Arno Brandt zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:43

Harvey1 schreef:
emilyslaluna schreef:
Sorry als ik hier zo binnen kom vallen. Maar heeft iemand hier tips voor hoe ik mijn Arno Brandt Zadel zou kunnen verkopen? Ik heb het al op de bokt markt en op verschillende Facebook pagina's staan. Ook heb ik Arno zelf gemaild en zij kopen geen zadels terug. Mijn zadel is zo goed als nieuw, heel weinig gebruikt namelijk. En de prijs is zeer laag, maar ik krijg er niet veel reacties op... Heeft iemand tips? [ [url=m/sVvVGi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry als ik dit hier niet mag vragen. Als het fout is dan zal ik het verwijderen :)


Marktplaats. Heb ik mijn huidige zadel prima kunnen verkopen!


Ja dat heb ik geprobeerd. Echter moet je bij zadels betalen voor een advertentie... Weet je misschien toevallig hoe groot dat bedrag is? En is dat het waard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:52

Harvey1 schreef:
[naam] schreef:
Tja als een zadel opgestuurd wordt dan kan het natuurlijk nooit helemaal top liggen.



Hij heeft de maten natuurlijk mee. Dat is het nadeel van zo ver bij elkaar uit de buurt wonen. Ik had mijn zadel verkocht dus ik moest iets..


Dan zal het inderdaad ongeveer passen. Maar natuurlijk nooit zoals een gecontroleerd zadel. Maar voor korte periode vast prima.

Lughnassadh

Berichten: 1817
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:05

emilyslaluna schreef:
Ja dat heb ik geprobeerd. Echter moet je bij zadels betalen voor een advertentie... Weet je misschien toevallig hoe groot dat bedrag is? En is dat het waard?


Ik betaalde 4 euro en dan staat hij er 4 weken op.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:05

Lughnassadh schreef:
emilyslaluna schreef:
Ja dat heb ik geprobeerd. Echter moet je bij zadels betalen voor een advertentie... Weet je misschien toevallig hoe groot dat bedrag is? En is dat het waard?


Ik betaalde 4 euro en dan staat hij er 4 weken op.


Oh maar 4 euro! Ik had om een of andere reden een veel groter bedrag in gedachten...

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:15

Inderdaad 4 euro en in mijn ogen de moeite waard. Boktmarkt werkt het minst en via FB vind ik mensen toch niet echt serieus bieden of haken plotseling af.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:18

Harvey1 schreef:
Inderdaad 4 euro en in mijn ogen de moeite waard. Boktmarkt werkt het minst en via FB vind ik mensen toch niet echt serieus bieden of haken plotseling af.


Voor die 4 euro ga ik het ook zeker doen! Dankjewel!

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 08:12

En 750 euro max. Klinkt hard, maarab is vaak tepersoonlijk gemaakt. Je moetgeluk hebben.

Ik pas ook zadels zelf. Ik kan zezelfs opvullenmaar vind dat geen leuk klusje. Dus als boommaat en zitmaat goed zijn en ik ken het model weet ik of het mijn paard zal passen. Fit 3 fryso legacy past bijvoorbeeld. En zo zal dat ook met ab zadels zijn waar de boom standaard is, dus niet aangepast cq verbogen naar hetpaard. Verstelbare bomen hoef ik niet. Tenzij ik het zadel nieuw koop, maar het mag niet verbogen worden. Dan is het verzwakt en kies ik voor een model met standaard boom. Verbuigen is gewoon niet passen voor jepaard. Ik heb hier ervaring mee met een massimo. Nee, alleen standaard bomen wil ik nog.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:15

Afgelopen vrijdag was het zover.
Arno heeft eerst naar m'n eigen zadel gekeken, voor mijn paard was het absoluut passend te maken, echter zei hij ook direct ik heb niks geen enkel steun nada.
Om te kijken hoe nu veer heb ik eerst op een SB gezeten, in een woord geweldig! Ik kon gewoon doorzitten met een lach op m'n gezicht en gewoon lekker in balans zitten. Niks zwabbberbenen. Toen nog op een bruine SAN Dressage, met mono blad, mijn paard vond hem geweldig, lekker swingen maar ik daarentegen ik kon er helemaal niks mee.
Maar ja en nu dan wat is er mogelijk. Gelukkig zei Arno we kunnen van deze twee zadels een combi maken, dat hij lekker loopt en ik lekker zit nou ik hoefde er niet over na te denken. Dat wil ik! En nu gaat het lange wachten beginnen, over tien weken is ie mogelijk klaar.
Ik heb gekozen voor zwart, zonder toeters en bellen enkel wel een extra zachte zit, want dat zat in proefzadel ook en dat is toch wel heel lekker

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:09

Chesss schreef:
Afgelopen vrijdag was het zover.
Arno heeft eerst naar m'n eigen zadel gekeken, voor mijn paard was het absoluut passend te maken, echter zei hij ook direct ik heb niks geen enkel steun nada.
Om te kijken hoe nu veer heb ik eerst op een SB gezeten, in een woord geweldig! Ik kon gewoon doorzitten met een lach op m'n gezicht en gewoon lekker in balans zitten. Niks zwabbberbenen. Toen nog op een bruine SAN Dressage, met mono blad, mijn paard vond hem geweldig, lekker swingen maar ik daarentegen ik kon er helemaal niks mee.
Maar ja en nu dan wat is er mogelijk. Gelukkig zei Arno we kunnen van deze twee zadels een combi maken, dat hij lekker loopt en ik lekker zit nou ik hoefde er niet over na te denken. Dat wil ik! En nu gaat het lange wachten beginnen, over tien weken is ie mogelijk klaar.
Ik heb gekozen voor zwart, zonder toeters en bellen enkel wel een extra zachte zit, want dat zat in proefzadel ook en dat is toch wel heel lekker



Ik krijg net zo'n zadel! Haha. Klinkt goed!

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:17

Ik kom even binnenvallen. Levert Arno Brandt ook tweedehandszadels?
We horen goede dingen over hem bij ons op stal, maar nieuw is helaas geen optie.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:29

Ik heb laatst gemaild en toen had ie niks.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:47

Ik heb net mijn tweede handse verkocht. Maar op een paarden pagina op Facebook staat er nog een mooie te koop.

zhippo
Berichten: 802
Geregistreerd: 23-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:18

ik zie hier veel verhalen waarvan de meeste tot nu toe positief. Dit is mijn verhaal en helaas minder positief dan vele van jullie hier.

Om te beginnen, ik heb een paard met een hoge schoft en veel beweging. Iemand op stal heeft een AB laten opmeten 3,5 jaar geleden. We hebben het zadel gezien, en het was een mooi zadel. Dus dachten wij, misschien ook eens proberen want hij zit ook lastig in de draf. Dus zodoende hebben we arno laten komen. Verschillende zadels geprobeerd. Ik heb toen gekozen voor ren zadel met een diepe zit en veel knie. Nadat we enkele weken/maanden hebben moeten wachten kwam hij eindelijk aan. Wel te laat maar we kregen er beugel riemen en een singel bij. Ik heb met het zadel gereden en het was erg wennen in het begin maar dacht dat trekt wel bij. Toen der tijd lag het zadel goed maar was mijn paard ook minder gespierd dan nu.

Nu 3 jaar later rijdt ik zz-licht met een paard dat een stuk gespierder is. Ik heb nu dik 1,5 jaar problemen met mijn zadel. Dik 1 jaar terug voor de almeloose ruiterdagen begon het. Het zadel trok scheef naar rechts, in eerste instantie dachten we dat het paard dit deed. Maar zelfs in het halt houden lag het scheef. Ik wilde dit opgelost hebben voor de almeloose. Arno gebeld en geprobeert een afspraak te maken en verteld wat er was. Ik kreeg 3 datums waarvan ik niet kon. Dus een hoop overlegt en zelf aangeboden om naar een stal te rijden waar hij best vaak komt of zelfs naar hem toe. Maar in plaats van een uitkomst kreeg ik te horen dat ik maar moest nadenken hoe het kwam dat het zadel scheef lag. Vervolgens heb ik een andere zadelmaker gebeld en hij vertelde me dat hij niet aan het zadel wilde werken, en de zadels altijd te groot werden opgemeten. Vanuit hier heb ik weer een ander zadelmaker gebeld en zij kwam gelukkig wel voor almeloo. Zij heeft naar het zadel gekeken en hieruit bleek dat de boom verdraait is, en de voorste kussen scheef zijn en inderdaad een boom maat te groot is. Plus omdat hij zo scheef is ligt het zadel tegen de wervels aan. Mijn paard is natuurlijk ook niet helemaal recht en dat helpt niet. Zij heeft het zadel tijdelijk kunnen opvullen voor almeloo wat geholpen heeft.

Na de almeloose ruiterdagen heb ik met arno een afspraak kunnen maken, en hij zag duidelijk niet dat de boom scheef was. Hij zei het paard is scheef en duwt het zadel naar 1 kant. Ik zeg dat klopt maar ook het zadel is scheef. We hebben dit probleem proberen te vehelpen met opvullen en de singelstoten verplaatst. Uiteindelijk hielp dit maar 1 maand en dan zakte de vulling weer terug. Arno komt nu om de 4/5 maanden. Wat eigenlijk niet zou moeten.

Afgelopen vrijdag heb ik een nieuw zadel geprobeert aangezien je een zadel niet recht kunt krijgen die al scheef is. Op dit zadel, een ikonic, kan ik dus wel gewoon recht opzitten en makkelijk doorzitten. Plus mijn paard doet alle oefeningen een stuk makkelijker en losser. Het brandt zadel duwt je in een houding die je moet aanmenen meer kun je niet. Ik heb geprobeert rechtop te zitten maar dan werd het geforseerd en liep het paard ook echt niet fijn!

Al met al heeft het ons ook veel geld gekost. Zonder iets goed te krijgen. Het klinkt allemaal als geldklopperij. Als het een bewust iets is om zadels niet goed af te leveren en er dan meer geld voor te kunnen krijgen

oeke96

Berichten: 115
Geregistreerd: 31-08-09

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:20

Ooohhhh heeeeel herkenbaar :o
Ook ik heb lang met een AB zadel gereden, lag steeds scheef naar links. Ik kreeg ook de opmerking dat dit aan mij lag. Ik geloofde dit totdat ik dit zadel op een 3-jarige had gelegd en toen trok het ook meteen scheef.
Na jaren dus ook overgestapt op een ander merk, nooit meer problemen gehad, zadel ligt nog steeds recht!
Ik blijf er wel bij dat ik zelf geen enkel zadel zo fijn vindt zitten als een AB. Voor mij was het echt een super zadel om in te zetten. Jammer dus dat het op geen enkel paard goed lag, ook niet na verschillende aanpassingen..

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:13

zhippo heel herkenbaar. Jammer genoeg.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:33

oeke96 schreef:
Ooohhhh heeeeel herkenbaar :o
Ook ik heb lang met een AB zadel gereden, lag steeds scheef naar links. Ik kreeg ook de opmerking dat dit aan mij lag. Ik geloofde dit totdat ik dit zadel op een 3-jarige had gelegd en toen trok het ook meteen scheef.
Na jaren dus ook overgestapt op een ander merk, nooit meer problemen gehad, zadel ligt nog steeds recht!
Ik blijf er wel bij dat ik zelf geen enkel zadel zo fijn vindt zitten als een AB. Voor mij was het echt een super zadel om in te zetten. Jammer dus dat het op geen enkel paard goed lag, ook niet na verschillende aanpassingen..



jammer dat jij zulke evaringen heb. Ik heb mijn op 2 verschillende type paarden gehad met aanpassing op me huidige paard op beiden paarden geen problemen en nog steeds niet ligt super en gewoon recht. Lag op beiden recht 2 totaal verschillenden typen paarden verschillend ras en verschillend leeftijd. ik zweer bij mijn ab zadel zou never nooit een ander dressuur zadel willen. Heb heel veel verschillende type zadels gehad en geen enkel lag goed of zat goed voor mijn. Als mijn paard met ander typpen merk zadel rare beweging maakten schoot het in me rug en bij ab zadel niet. En die raren bewegingen kwamen niet door het zadel maar omdat het in het paard zelf zat en zit eentje was een draver en andere paard waar het zadel nu op ligt een bwp. En was toen aan gemeten op die draver maar is nu aan gepast op die bwp. Maar bij beiden totaal geen probleem dat zadel zit echt als een huis heb het zadel al 2/3 jaar denk ik en ziet nog uit als nieuwe en zit ook nog steeds fijn.

simongek

Berichten: 5346
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:05

Heeft iemand voor mij het mobiele nr van arno?


Moet met spoed bellen

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:11

Afbeelding

simongek

Berichten: 5346
Geregistreerd: 18-08-03

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:11

Thanks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:06

Na wat goede ervaringen gehoord te hebben en het inmiddels zelf beleefd te hebben staat mijn Brandt ook in bestelling!!
Het eerste zadel waar ik met rijden geen last van mijn rug krijg.

Ben heel erg benieuwd.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:36

vonneke schreef:
Na wat goede ervaringen gehoord te hebben en het inmiddels zelf beleefd te hebben staat mijn Brandt ook in bestelling!!
Het eerste zadel waar ik met rijden geen last van mijn rug krijg.

Ben heel erg benieuwd.


Gaat zeker goed komen!! Ik ben zo onwijs blij met mijn brandt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:44

ilsse schreef:
[naam] schreef:
Na wat goede ervaringen gehoord te hebben en het inmiddels zelf beleefd te hebben staat mijn Brandt ook in bestelling!!
Het eerste zadel waar ik met rijden geen last van mijn rug krijg.

Ben heel erg benieuwd.


Gaat zeker goed komen!! Ik ben zo onwijs blij met mijn brandt!!


Ik tot op heden ook met mijn leenzadel!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:14

Ik ben ook very happy met mijn leenzadel! Kan alleen niet wachten tot ik nog meer steun heb aan de wrongen dan nu en zo benieuwd naar mijn mooie zadel met lak lepel!

Anoniem

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:35

Moet je nog lang wachten?

Mijn leenzadel is wat te groot maar dat gaat niet onaardig.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 06:57

vonneke schreef:
Moet je nog lang wachten?

Mijn leenzadel is wat te groot maar dat gaat niet onaardig.



Toevallig vandaag naar gevraagd. Ik denk het wel.. mijne is ook net wat te groot waardoor ik wat steun mis maar het gaat en rijdt eigenlijk meer dan prima!