Arno Brandt zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:11

Korte benen kun je wel mee uit de weg bij Arno, ik ben ook niet heel erg lang. Juist omdat het echt maatwerk heeft kun je bij hem veel overleggen over je wrongen etc.

Zaterdag komt Arno hier weer een check up doen van mijn zadel, nog steeds erg tevreden over :)

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:17

A_nouk schreef:
Korte benen kun je wel mee uit de weg bij Arno, ik ben ook niet heel erg lang. Juist omdat het echt maatwerk heeft kun je bij hem veel overleggen over je wrongen etc.

Zaterdag komt Arno hier weer een check up doen van mijn zadel, nog steeds erg tevreden over :)



Dat is echt megafijn! Ik kan mijn korte benen nu niet kwijt in de suzannah (ideal) zadel. Is echt voor mensen met normale tot lange benen. Die van mij zijn niet normaal kort haha!

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:55

Ja! Ik heb een sb monoblad laten aanmeten. De zweetbladen zijn korter gemaakt en de wrongen naar mijn wensen samengesteld. Ik was 2175 kwijt ( incl. Opties ) ik had hiervoor een Msfc proffesional ( zoals jou iDeal ) en een anatomica cygnus. Beiden zat ik niet lekker in

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:13

ilsse schreef:
Ja! Ik heb een sb monoblad laten aanmeten. De zweetbladen zijn korter gemaakt en de wrongen naar mijn wensen samengesteld. Ik was 2175 kwijt ( incl. Opties ) ik had hiervoor een Msfc proffesional ( zoals jou iDeal ) en een anatomica cygnus. Beiden zat ik niet lekker in



Dat valt reuze mee! Heb je misschien een foto? :-)

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:47

Hoi allemaal, ik kom zo even het topic binnen vallen.

Ik heb een Arno Brandt zadel die ik graag wil verkopen. Echter weet ik niet wat voor prijs ik zou kunnen krijgen. Ik kan ook nergens vinden wat dezelfde zadel bij anderen wordt aangeboden. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? :)

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:12

Ik wel! Stuur maar een pb

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:52

Ik heb 4 aug afspraak hoop dat Arno iets voor ons kan betekenen.
Eerder lukte niet in mijn. Agenda. Ik heb paard met giga veel beweging en hoge schoft en in mijn huidige zadel anatomica octant heb ik het idee dat ik meer op m'n zadel dan erin zit en m'n onderbenen een eigen leven leiden (mega irritant) ik kan namelijk hoe ik het ook probeer niet stil zitten.

Afbeelding
Afbeelding

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 00:14

Bekend probleem chess. Ik had dit net zo bij anatomica!

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 09:28

ilsse schreef:
Bekend probleem chess. Ik had dit net zo bij anatomica!


Fijn dat je dat zegt! Ik dacht echt dat het aan mij dan wel ons lag.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 09:37

Hmm, dat vond mijn instructrice ook bij mij met de Anatomica. Terwijl ik vond dat mijn beenligging een stuk stiller was dan bij mijn huidige zadel (Suzannah, IDeal) Ik voelde wel veel meer buik en flanken bij mijn pony, iets wat ik nu niet voel. Ik hoop dat dat bij Arno ook zo is en dat ik dan wel stillere benen heb.. Anders heeft een ander zadel nemen geen zin. Ik heb nu ook echt het idee dat het aan mij ligt, hulpen komen ook voor geen meter door.

Wat gek, want je zou verwachten dat je in een anatomica mooi opgesloten zit! Hoeveel inch is het zadel Chesss?

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 09:48

De zit moet je maar net passen. Wij hebben nu even tijdelijk een leenzadel van Arno, omdat ons zadel aangepast wordt, maar daar zitten zowel ik als mijn moeder een stuk minder prettig in. Dit zadel heeft zelfs nog meer een 'dwingende' zit, maar dat moet wel passen bij jouw lichaam en wat je nodig hebt.

Daarom is een zadel zo persoonlijk, diepe zit en veel wrongen is pas geschikt als dat echt bij jouw lichaam en bij het paard zijn bewegingen past. Anders wordt je in een houding gedwongen die niet goed is.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:42

MyWishMax schreef:
De zit moet je maar net passen. Wij hebben nu even tijdelijk een leenzadel van Arno, omdat ons zadel aangepast wordt, maar daar zitten zowel ik als mijn moeder een stuk minder prettig in. Dit zadel heeft zelfs nog meer een 'dwingende' zit, maar dat moet wel passen bij jouw lichaam en wat je nodig hebt.

Daarom is een zadel zo persoonlijk, diepe zit en veel wrongen is pas geschikt als dat echt bij jouw lichaam en bij het paard zijn bewegingen past. Anders wordt je in een houding gedwongen die niet goed is.



Ja, maar daar doe je natuurlijk een fitting voor. Ik hoop dat dit het wordt. Hoe kan het dat je benen nog zo bewegelijk blijven in een anatomica?

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:46

Ik heb juist niet de diepste zit gekozen bij arno, maar een middeldiepe zit. Wel gekozen voor meer wrong die iets naar mijn been toe ligt en voor de extra bovenbeen wrong. Juist omdat ik in mijn zit niet vaster wou zitten maar mijn benen waren ook erg onrustig. In mijn anatomica (cygnus) waren ze echt onrustig. Ze staken zelfs naar voren...

Foto van mijn brandt zadel
Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:13

Ik heb ook geen diepe zit, maar helemaal geen extra wrongen. Niet de diepste zit iig en niet de dikste wrongen. ;) Leenzadel heeft dit wel en daar zit ik dus ongelukkiger en minder stil in, ook qua benen, omdat de bewegingen niet opgevangen kunnen worden door lijf, want dat zit vast. Die bewegingen ga ik dus opvangen in andere delen, zoals mijn onderbenen := Bij dit zadel werkt het opgesloten dus tegen me, terwijl het bij een ander zadel misschien weer anders zou kunnen zijn.

Dat bedoel ik met verschillend en passende zadels bij lijf. Dat benen bewegen bij die anatomica kan dus zijn dat de zit en wrong niet past bij jou. ;) Ook al zou je denken dat het niet zou moeten kunnen.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:20

ilsse schreef:
Ik heb juist niet de diepste zit gekozen bij arno, maar een middeldiepe zit. Wel gekozen voor meer wrong die iets naar mijn been toe ligt en voor de extra bovenbeen wrong. Juist omdat ik in mijn zit niet vaster wou zitten maar mijn benen waren ook erg onrustig. In mijn anatomica (cygnus) waren ze echt onrustig. Ze staken zelfs naar voren...

Foto van mijn brandt zadel
[ [url=m/4BhaG5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf zadel! Hoe heeft Arno besloten dat die wrongen zo beter paste bij jouw benen? En bleek dat dan achteraf ook echt te kloppen? Zo iets kun je op het moment niet uit testen lijkt me.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:28

Mooi zadel Ilse! Ik heb een 18,5 inch zadel. Maar precies wat je zegt, je moet ook weer niet te vast in je zadel zitten, maar je moet de beweging van je paard wel kunnen opvangen en volgen.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 17:39

Harvey1 schreef:
ilsse schreef:
Ik heb juist niet de diepste zit gekozen bij arno, maar een middeldiepe zit. Wel gekozen voor meer wrong die iets naar mijn been toe ligt en voor de extra bovenbeen wrong. Juist omdat ik in mijn zit niet vaster wou zitten maar mijn benen waren ook erg onrustig. In mijn anatomica (cygnus) waren ze echt onrustig. Ze staken zelfs naar voren...

Foto van mijn brandt zadel
[ [url=m/4BhaG5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf zadel! Hoe heeft Arno besloten dat die wrongen zo beter paste bij jouw benen? En bleek dat dan achteraf ook echt te kloppen? Zo iets kun je op het moment niet uit testen lijkt me.


Klopt, ik had toevallig daarvoor op iemand anders zijn zadel gereden die arno had gemaakt. Dit beviel me erg goed en deze aanpassing was daar gemaakt. Dus ik kon heel toevallig wel testen.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:29

Ik heb een zadel gekozen! #whoop. Erg aardige man en lief hondje mee. Ik heb voor de SB met monoblad gekozen. Wrong op het zweetblad. 17" en gewoon zwart. Het zat hemels! Mijn paard liep echt stukken beter, waar het wijken altijd een issue was deed hij nu met gemak 10 meter. Kon zo veel beter mijn beenhulpen geven ook! Hij gaat kijken of hij het zadel tweedehands heeft en anders bestel ik hem nieuw.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:36

Fijn he! Dan heb je hetzelfde zadel als mij! ( andere opties wellicht )

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:47

ilsse schreef:
Fijn he! Dan heb je hetzelfde zadel als mij! ( andere opties wellicht )

<3

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:57

Het wordt een nieuw zadel! Ik neem lak in de lepel, SB zit en wel monoblad. Extra zachte zit en twijfel een beetje over een biesje... is toch 80 euro meer..

Ik krijg via de post een leenzadel, hopelijk snel! Want heb binnenkort gewoon weer wedstrijden. Nu heb ik dit topic eens goed doorgelezen en ik word toch wel nerveus van alle verhalen over slecht passende leenzadels. Hoe zat dit? En wat kun je daar dan tegen doen? Ik heb mijn zadel vandaag verkocht en opgestuurd. Ik knijp 'm wel een beetje haha.

Anoniem

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:58

Tja als een zadel opgestuurd wordt dan kan het natuurlijk nooit helemaal top liggen.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:37

vonneke schreef:
Tja als een zadel opgestuurd wordt dan kan het natuurlijk nooit helemaal top liggen.



Hij heeft de maten natuurlijk mee. Dat is het nadeel van zo ver bij elkaar uit de buurt wonen. Ik had mijn zadel verkocht dus ik moest iets..

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:40

Sorry als ik hier zo binnen kom vallen. Maar heeft iemand hier tips voor hoe ik mijn Arno Brandt Zadel zou kunnen verkopen? Ik heb het al op de bokt markt en op verschillende Facebook pagina's staan. Ook heb ik Arno zelf gemaild en zij kopen geen zadels terug. Mijn zadel is zo goed als nieuw, heel weinig gebruikt namelijk. En de prijs is zeer laag, maar ik krijg er niet veel reacties op... Heeft iemand tips? Afbeelding

Sorry als ik dit hier niet mag vragen. Als het fout is dan zal ik het verwijderen :)

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:42

emilyslaluna schreef:
Sorry als ik hier zo binnen kom vallen. Maar heeft iemand hier tips voor hoe ik mijn Arno Brandt Zadel zou kunnen verkopen? Ik heb het al op de bokt markt en op verschillende Facebook pagina's staan. Ook heb ik Arno zelf gemaild en zij kopen geen zadels terug. Mijn zadel is zo goed als nieuw, heel weinig gebruikt namelijk. En de prijs is zeer laag, maar ik krijg er niet veel reacties op... Heeft iemand tips? [ [url=m/sVvVGi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry als ik dit hier niet mag vragen. Als het fout is dan zal ik het verwijderen :)


Marktplaats. Heb ik mijn huidige zadel prima kunnen verkopen!