Arno Brandt zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:08

ik denk dat je als je dat overweegt je aan het eind van de streep even veel geld kwijt bent als dat je een nieuw zadel aan zou schaffen

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:58

Hoi iedereen,

Lang geleden dat ik me hier nog heb laten horen maar ik zit met een vraag. Arno komt sowieso nog een keer langs om mijn zadels te controleren maar ondertussen vraag ik het even aan jullie.

Hier komt ie: Denken jullie dat een paard drukplekken kan krijgen van een zadel na een vijftal keer rijden verspreid over 2 weken?

Meer uitleg: Ik heb twee zadels. Een SB om te dressuren en een tweedehands Stüben springzadel, ook van Arno. Ik heb een hele tijd niet gesprongen maar vorige maand ben ik opnieuw begonnen. Ik heb toen dus op een goede twee weken tijd ongeveer 5 keer mijn springzadel gebruikt en daarna niet meer. Ondertussen ben ik ook blijven rijden met mijn dressuurzadel. Nu heb ik vorige week witte haren/een beginnende drukplek ontdekt bij mijn paard. Het lijkt me sterk als het door mijn dressuurzadel komt want daar heeft paard nog nooit last van gehad. Maar kan het dan echt door die vijftal ritjes met mijn springzadel komen?

Arno zal me er vast antwoord op geven als hij komt, maar voorlopig vraag ik het aan de experts hier, jullie dus. :D

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:38

Lijkt mij van wel! :j Als ik mijn schoenen verwissel voor een paar wat minder lekker zit kan ik daar ook binnen een uur blaren van krijgen.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:52

byloulou schreef:
Hallo Allemaal,

ik zoek me rot naar een zadel van Arno brandt smalle boom 18 inc. Ik lees nu veel over boom verwisselen. Is het mogelijk als ik een 18 inc medium boom koop dat ik daar door mr brandts een smalle boom in laat plaatsen?? Ik heb nu een euroriding diamant maar dit zadel is mijn paard helaas ontgroeit.
Als iemand via via nog een persoon weet die een smalle boom verkoop ontvang ik daar graag een PB over.

bedankt alvast!



ik heb bij mijn ab zadel een nieuwe boom in laten zetten door arno zelf omdat ik nieuwe paard had en het zadel was aan gemeten op me vorige paard maar is nu passend gemaakt op me huidigen paard. Ben hem alleen wel aantal weken kwijt geweest me zadel. Maar kwam ook omdat arno alleen komt als die nog meer zadels in de buurt heeft die moet doen. Als die meer zadels moet doen in mijn buurt want ik ben op mijn stal de enige nog met een ab zadel. En der mag van mijn echt geen anderen zadelmaker aan komen dan arno zelf.

irisje2

Berichten: 854
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: NL

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:40

Ik ben nu opzoek naar een 17 inch dressuurzadel, dus als iemand wat weet! Zodra ik die heb gevonden gaat mijn 17,5 inch met medium/wijde boom te koop.

Nicky15
Berichten: 697
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:18

Hoi! Een vraagje;

Zijn de Arno Brandt zadels een beetje makkelijk aan te passen? En hoe zit het met de schoftvrijheid bij het type SB?
Ik zit nu aan een smalle boom maar wil wel dat deze iets breder gemaakt kan worden als mijn paard gaat groeien.

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 06:34

nicky_f schreef:
Hoi! Een vraagje;

Zijn de Arno Brandt zadels een beetje makkelijk aan te passen? En hoe zit het met de schoftvrijheid bij het type SB?
Ik zit nu aan een smalle boom maar wil wel dat deze iets breder gemaakt kan worden als mijn paard gaat groeien.

Ik vind dat ik behoorlijk wat schoftvrijheid heb bij mijn SB, meer dan bij mijn vorige zadel in ieder geval. Verder is mijn paard volens Arno inmiddels bijna 1 boommaat gegroeid en dit kon gewoon aangepast worden.

Whisperke

Berichten: 3362
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Thorn

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:17

Die van mij is ook aangepast.. Die van mij is breder geworden voor ik mijn nieuwe zadel had. Was geen probleem. Verder heeft die van mij veel schoft en heeft veel schoftvrijheid en ik heb ook de SB.

AngelElvis

Berichten: 13
Geregistreerd: 01-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:12

Hoi hoi!

Mijn paard heeft een beetje pech gehad met zadels in zijn korte leventje. Hij is pas 6, en heeft al een gekneusde schoft en drukplekken gehad bij zijn lendelen partij. Nu ben ik opzoek naar een ander zadel nadat ik zoveel pech heb gehad met andere zadel makers. Toen kwam ik Arno Brandt tegen! Ik lees er eigenlijk alleen maar goede verhalen over, maar kan iemand mij in het kort uitleggen hoe Arno te werk gaat?

Groetjes,
Angel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:49

AngelElvis schreef:
Hoi hoi!

Mijn paard heeft een beetje pech gehad met zadels in zijn korte leventje. Hij is pas 6, en heeft al een gekneusde schoft en drukplekken gehad bij zijn lendelen partij. Nu ben ik opzoek naar een ander zadel nadat ik zoveel pech heb gehad met andere zadel makers. Toen kwam ik Arno Brandt tegen! Ik lees er eigenlijk alleen maar goede verhalen over, maar kan iemand mij in het kort uitleggen hoe Arno te werk gaat?

Groetjes,
Angel


Kun je hem niet beter bellen en het zelf vragen? Dan krijg je direct de goede informatie. :)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:30

Hallo iedereen,

Ik hoop dat jullie me kunnen vergeven - ik heb niet alle 262 paginas door gelezen om een antwoord op mijn vraag te vinden...

Wat is de prijs klasse zo ongeveer voor een AB zadel?

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:07

FatCat schreef:
Hallo iedereen,

Ik hoop dat jullie me kunnen vergeven - ik heb niet alle 262 paginas door gelezen om een antwoord op mijn vraag te vinden...

Wat is de prijs klasse zo ongeveer voor een AB zadel?

ongeveer 1900-2100

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:47

Dank je Dani!

Jamiejoyce
Berichten: 904
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:56

in november is mijn zadel opgehaald voor reparatie aan mijn zitvlak wat onder de garantie viel, nu ruim 3 maanden later nog geen zadel terug heb een slecht passend leenzadel gekregen op de mail word tegenwoordig niet meer geantwoord. Heeft iemand van jullie dit al eens gehad? En hoelang waren jullie hem kwijt

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:07

Heb je ze al geprobeerd te bellen of via facebook :) ?
Ik heb nooit problemen gehad met ze te bereiken.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:21

Jamiejoyce schreef:
in november is mijn zadel opgehaald voor reparatie aan mijn zitvlak wat onder de garantie viel, nu ruim 3 maanden later nog geen zadel terug heb een slecht passend leenzadel gekregen op de mail word tegenwoordig niet meer geantwoord. Heeft iemand van jullie dit al eens gehad? En hoelang waren jullie hem kwijt


Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar Wat voor een reparatie heb je laten doen? Ik heb namelijk een nieuw brandt zadel maar er zit een hele kras op de lepel van mijn zitvlak, baal echt als een stekker, maar heb niks raars gedaan dus dan is het wel erg gevoelig leer. Vraag me af of ik hier iets mee kan

Jamiejoyce
Berichten: 904
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:04

A_nouk schreef:
Heb je ze al geprobeerd te bellen of via facebook :) ?
Ik heb nooit problemen gehad met ze te bereiken.


Misschien facebook wel een optie ja! Bellen heb ik ook gedaan de dag ervoor maar kan begrijpen dat ze druk zijn dus dacht doe een mail nooit geen problemen mee gehad

Jamiejoyce
Berichten: 904
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:06

Dani199764 schreef:
Jamiejoyce schreef:
in november is mijn zadel opgehaald voor reparatie aan mijn zitvlak wat onder de garantie viel, nu ruim 3 maanden later nog geen zadel terug heb een slecht passend leenzadel gekregen op de mail word tegenwoordig niet meer geantwoord. Heeft iemand van jullie dit al eens gehad? En hoelang waren jullie hem kwijt


Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar Wat voor een reparatie heb je laten doen? Ik heb namelijk een nieuw brandt zadel maar er zit een hele kras op de lepel van mijn zitvlak, baal echt als een stekker, maar heb niks raars gedaan dus dan is het wel erg gevoelig leer. Vraag me af of ik hier iets mee kan


Het leer brokkelde gewoon een soort van af op me zitvlak aan de voorkant, Arno had dit ook nog nooit eerder gehad en dit mocht ook niet kunnen omdat ik geen kalfsleer had. Dat snap ik daar zou ik ook van balen! Ik zou bellen misschien is dat ook garantie?

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:34

Mijn zadel is een keer meegenomen om een extra singelstoot aan te zetten. Is al enkele jaren geleden maar dat heeft denk ik geen maand geduurd voor ik mijn zadel terug had.

Als je binnen de week geen antwoord krijgt op je mail zou ik een reminder sturen of bellen.
Drie maanden zonder enig bericht vind ik trouwens niet echt netjes. Dan hadden ze je wel een tijdsindicatie kunnen geven voor de reparatie.

En Dani, in jouw geval zou ik zeker ook contact opnemen. Doe je nooit iets mis mee. :-)

Jamiejoyce
Berichten: 904
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Middelburg

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:10

Volgens Arno was het 2 weken en ze hebben wel 1 x wat terug gestuurd dat het daar nu vakantie was (December) en dat ze het niet wisten. Ben bang dat me zadel gewoon kwijt is ofzo

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:14

Hier helaas ook minder blij met de de diensten. Had ik mei een volledig op maat bruin zadel besteld. Steeds erachteraan bellen wanneer deze zou komen. Toen in omtober het zadel eindelijk binnenkwam, bleek hij zwart ipv bruin te zijn. Zadel weer terug naar Engeland, en zo rond december kreeg ik te horen dat de kleur die ik wilde, gewoon niet verkrijgbaar is?
Alleen een kleur bruin die in de verste verte niet leek op wat ik wilde. Je weet toch welke kleuren bruin je in je assortiment hebt? En mijn vraag was niet eens zo lastig.
Wel waren ze bij mij wel actief op zoek naar de kleur en had ik meerdere malen contactmet ze via mail, telefoon en facetime ( dat was wel erg netjes)

Oftewel; 8 maanden gewacht op een zadel voor jan doedel.

Amikaa
Berichten: 113
Geregistreerd: 19-08-15
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:23

Lowara schreef:
Oftewel; 8 maanden gewacht op een zadel voor jan doedel.


Oh echt? Wat erg!! |(
Ik heb enige tijd geleden ook een afspraak gehad, ik had me er erg op verheugd maar is erg slecht en teleurstellend verlopen. Dit in combinatie met de extreem lange levertijden en verhalen over slechte service hebben mij doen besluiten om daar geen zadel te kopen.
Ik vind afspraken nakomen en goede service heel erg belangrijk!

Jamiejoyce
Berichten: 904
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Middelburg

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:16

Jeetje 8 maanden en uiteindelijk ook niks dat is ook lang! Wel fijn dat je goed contact had!

Ik had mijn zadel wel al na 8 weken binnen toen der tijd dus dat was echt snel. Al deze maanden gaan ook nog eens van de garantie af.

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:30

Ik ga er van uit dat de garantie gaat lopen (of opgeschort wordt) zodra het zadel geleverd is Jamiejoyce.

Ondertussen zit ik met een prachtig nieuw zadel welke op 1 april 2016 na een veel te lange levertijd is geleverd, waar ik mss 10x mee gereden heb. Maar geen paard meer. Zou aan te passen moeten zijn op een nieuw paard. Dat hoop ik toch echt gezien de specifieke aanpassingen die nodig waren voor mijn inmiddels overleden paard....

byloulou
Berichten: 308
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:39

Ik heb half november mijn zadel aan laten meten. Volgende week komen ze het brengen. Ik ben zoooo benieuwd en hoop dat alles oke is... ik heb een extra soft seat. Heeft een van jullie daar al ervaring mee?