pirouetje schreef:Ik heb een bruine Prestige type Michel Robert, het is gewoon een zalig zadel

Heeft gewone knie en kuitwrongen, maar ik zit erin als een huis.
ik heb wel een 17 inch, een 18 inch voel ik me niet op thuis
(met confectiemaat 44)
Ik denk dat dit zadel zo ongeveer 1.750 euro boven budget ligt, denk niet dat dit een bedrag is dat TS eraan wil spenderen.
pin013 schreef:Dat is geen ruim budget als je ook perse een bruine wil.
Ik durf de wintec 2000 jump wel aan te raden (ook in bruin). Fijn zadel, veel steun en aan te passen aan jou verhoudingen, leuke prijs. Maar zelfs deze komt boven de 500 euro uit.
Kunststof vind ik juist een voordeel omdat ik er ook meer cross (= waterbak)
Blijft een kunstof zadel na veelvuldig gebruik wel helemaal netjes??
Kentauer,jc en knightrider(misschien euroriding, maar weet niet hoe duur deze zijn) zijn de goedkopere redelijk correcte zadels. Anders kom je toch bij een wintec (of thorrowgood, wederom weet ik niet welke prijs bij hierbij hoort), dit kun je beter doen als een zadel wat voor geen kanten klopt. Het moet natuurlijk passen. Je kan eens de tweedehands zadels in de gaten houden, best-fit heeft vaak heel veel demozadels, je ziet er vaak niets aan maar er is toch een heel bedrag van de prijs af. Misschien kan je zadelmajer van het duurdere dressuurzadel je helpen, heeft die niet nog wat ligen met een inimini beschadeging op de lepel, deze heeft immers als eens aan je verdient, doet dus eerder water bij de wijn.
Tweedehands is vaak een groot probleem het moet ook maar net passen, als je er steeds een zadelmaker bij moet halen (als jij denkt dat het past)wordt je budget ook steeds kleiner.