Ik open dit topic omdat ik jullie raad nodig heb. Zelf heb ik niet veel verstand van goede zadels etc dus vandaar dat ik jullie mening goed zou kunnen gebruiken. Het zit zo: Ik rij sinds 1,5 jaar een D pony (1.46 hoog, 15 jaar oud) .een Arabiertje. Ze is niet van mij dus ik ''moet het doen'' met de zadels die de eigenaren hebben.
Nou krijg ik de laatste tijd na het rijden steeds vaker rug klachten. Of dit ligt aan het zadel of mijn zit, weet ik niet.
Maar naar mijn mening is het zadel te klein en groei ik er uit. Aangezien ik best een nieuw zadel zou willen aanschaffen (2e hands) vind ik het nog al lastig om te besluiten welke ik dan zou moeten kopen. En waar moet ik allemaal op letten? Kan je wel een 2e hands zadel kopen en maar hopen dat hij past? Want van vele mensen hoor ik dat ik echt een zadelmaker in moet schakelen. Maar dit vind ik nogal veel geld kosten.
Hoe meet je de inch maat van een zadel op? En welke inch maat heb ik nodig denken jullie?
Hier even wat foto's van het VZH zadeltje waarmee ik nu rijd (voor de dochter van de eigenaren, 13jaar.)

http://94.100.116.168/344150001-3442000 ... _4-Hd.jpeg
Alvast bedankt voor jullie mening! Hoop dat dit mijn een beetje kan helpen.