Wat voor beenbescherming voor Tinker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Wat voor beenbescherming voor Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 17:27

Hoi Bokkers :wave:

Ik ben een beetje zoekende naar passende beenbescherming voor mijn tinker. Ik heb de full peesbeschermers van mijn andere paard bij hem gepast maar doordat hij aardig wat sok heeft past dit helaas niet. Wij springen best vaak en ook niet altijd alleen laag en nemen ook nog wel eens oefenparcoursjes mee dus ik wil wel graag beenbescherming voor hem hebben.
Wie weet wat voor soort wel zou passen? wat dus zeg maar wat aan te passen is? Of wat voor bescherming heb jij voor je Tinker.

Groetjes,
Chantal

carien13

Re: Wat voor beenbescherming voor Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:29

Lederen peesbeschermers met riempje kun je wel goed aanpassen. Met klitteband word dat lastig.

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:45

hoi hoi Chantal!

Heb hetzelfde probleem, Spring nu al een jaar fanatiek elke week mee, zelfs over de meter, maar zonder peesbeschermers oid. Balken raakt ze nauwelijks dus daar maak ik me geen zorgen over, het is meer voor de landing en de afsprong! Maar peesbeschermers met klitteband zijn idd niets, naast het feit dat het vaak niet goed zit of blijft zitten vernachel je ook de sokken ermee!
Overigens zegt de springleraar dat haar benen en pezen zeer sterk zijn en dat de sokken ook voldoende bescherming geven.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 18:50

Dat is wel waar maar Guus is nog wel een een beetje lomp :+ En we landen wel eens met de balken om de oren, of hij springt tegen de staander aan :+ Dus voor net dat beetje extra bescherming is het wel fijn, geen must maar daarom ben ik gewoon even aan het rondkijken.