Kan iemand mij de werking en het doel uitleggen van een kneveltrens bit?
En wat is hierbij het verschil tussen een gebroken en een dubbelgebroken (los van het feit dat hij op 2 plaatsen gebroken is ipv 1
)
Alvast bedankt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
zou ik geen reden vinden om een kneveltrens te gebruiken LiSSy schreef:dunne bitten hebben ze ook in gewone uitvoeringen zonder knevelszou ik geen reden vinden om een kneveltrens te gebruiken
)? hij is niet slecht dan de meeste bitten, toch?
Dat snap ik. Maar paarden gaan niet van net bereden gelijk naar ZZ (of welk niveau je ook moet hebben voor S&T)
manishdra schreef:Ik rij zelf ook met knefel bit. Maar vraag me af waarom mensen deze alleen als inrijbit gebruiken..?
Is daar nog een reden voor, of is het puur omdat het geen "gewoon" bit is (wat is gewoon he)? hij is niet slecht dan de meeste bitten, toch?
Mizora schreef:Dit zorgt voor een nog stillere ligging maar de knhs is ervan overtuigt dat het hefboomwerking oplevert dus mag het niet bij dressuur. Maar van de kennis van bitten is bij de knhs belabberd (een pelham mag alleen gebroken én met vorkje gebruikt worden bij hun wedstrijden. Een pelham is het vriendelijkst ongebroken en met twee teugels. Gebroken zorgt voor een zware hefboomwerking en een vorkje veroorzaakt flinke ruis)
Nicolevdl schreef:Mizora schreef:Dit zorgt voor een nog stillere ligging maar de knhs is ervan overtuigt dat het hefboomwerking oplevert dus mag het niet bij dressuur. Maar van de kennis van bitten is bij de knhs belabberd (een pelham mag alleen gebroken én met vorkje gebruikt worden bij hun wedstrijden. Een pelham is het vriendelijkst ongebroken en met twee teugels. Gebroken zorgt voor een zware hefboomwerking en een vorkje veroorzaakt flinke ruis)
Dat blijkt wel weer. Want hoe kan een bit waarbij de teugels op dezelfde hoogte zitten als het mondstuk nou hefboomwerking hebben