HELP!! Is er nou echt geen passend zadel te vinden?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Iris__Bennie

HELP!! Is er nou echt geen passend zadel te vinden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 19:00

Zoals de titel al zegt: HELP!!

Bij de koop van mijn toen 10 jarige kruising arabier D-pony, zat helaas alleen een westernzadel. Ik ben toen dus opzoek gegaan naar een dressuurzadel, aangekomen bij de Divoza, verschillende zadels gepast en uiteindelijk een keus kunnen maken. Het werd de Rossner Amerika. Mooi zadel, maar.. Het lag voor geen meter! Na veel te lang hebben gewacht, toch opgebeld. Ze zouden het opnieuw opvullen! Nou, mooi zou je denken.. nou niet dus.. het zadel lag nog niet en heeft nooit goed gelegen!
Het werd steeds erger en niets hielp. Na veel ruzie's met mn Rossner heb ik de echtscheidingspapieren aangevraagd en heb ik hem eindelijk de deur gewezen! Ik heb hem achter gelaten bij het Drunens Ruiterhuis!

Na dat ik daar bij het drunens ruiterhuis zo'n 10 zadels gepast te hebben en dat de zadelmaker bij alle zadels tot de conclusie kwam dat ze naar voren schoven.. Hebben we toch maar die o zo mooie Euroriding Titan er op gelegt. Ooh god, wat een prachtig en heerlijk zittend zadel! Jaa en tuurlijk, dit zadel schoof toch wel veeeeeeel minder! Uiteraard dacht ik, het duurste past toch altijd?! Toch??
Ja niet dus.. Na 2 maanden te hebben gereden, op verschillende manieren aan te hebben gesingelt.. Schuift het zadel echt heel erg naar voren! Mijn dekjes schuiven er onderuit en ik zit na de galop meer op de nek van mn pony dan op zijn rug!
Ook is mijn pony ontzettend shagerijnig geworden, elke x als ik opstap oren in de nek en maar heel af en toe gaan die oortjes naar voren! Bokken o.i.d doet hij niet!

Vandaag heb ik het drunensruiterhuis opgebeld, ik kon weer langskomen (is halfuur rijden:S) en dan zou er opnieuw gepast worden! Als hij niks passends kon vinden, zou ik mijn geld terug krijgen -100 euro (voor de moeite o.i.d.)

Maar, voordat ik daar langs ga, wil ik eerst de mening horen van jullie!
- Wie heeft ervaring met zo'n soort paard en wat voor een zadel paste er wel!
- En wat zouden jullie doen met die 100euro aftrek??

Ik ben dus opzoek naar een passend dressuurzadel, 17inch en een boommaat 32/33.

Wie kan mij helpen????

p.s sorry voor de typfouten Bloos Clown

Narya

Re: HELP!! Is er nou echt geen passend zadel te vinden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:05

Over de twee namen die je noemt, heb ik hier op bokt niet altijd even positieve verhalen gelezen. Wellicht dat een echt goede zadelmaker meer met je paard(enrug) kan dan je denkt.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:08

Ik zou met het zadel langs een zadelmaker gaan die het zadel passend maakt voor je paard. (Bijna) Geen enkel zadel past zo op een paard.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 19:09

Narya: Nee klopt, daar heb je gelijk in! Over Divoza heb ik ook geen goed woord meer over,
Alleen bedenk wel, negatieve dingen komen sneller naar buiten dan positieve dingen!
Ik heb juist ook weer mensen gehoord die wel te spreken zijn over DR.
Maar de tijd zal het me leren!

Maar dit was dus helaas ook niet mijn vraag..
Laatst bijgewerkt door Iris__Bennie op 29-10-08 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 19:09

happyjoyce: Heb jij ervaring met een zadelmaker?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:11

Haha! Ik weet nog wel een passier te koop maar kan niet garanderen dat die past.
Anders moet je op zoek naar een zadel met een ingebouwde voorsingel.
Veelal kun je zelf wel zien of een zadel goed ligt. Leg het zadel zonder dekje enz op de rug en kijk hoe hij ligt. Als je op de lepel drukt mag de voorkant niet omhoog komen en vice versa.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:12

Wat is je budget?
Laat Hulsebos langs komen, dan wordt het zadel op maat gemaakt.

100 euro aftrek vind ik trouwens niet raar, zadel is 2 maanden gebruikt, dus 2 maanden ouder, toch tijd die hen eraan kwijt zijn. Beter - 100 euro dan helemaal geen retour!
Laatst bijgewerkt door Sjoos op 29-10-08 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:12

Mijn huidige zadels zijn gekocht bij een zadelmaker, maar hiervoor heeft hij ook andere zadels die niet passend waren passend gemaakt.
Een zadelmaker kijkt naar je paard en past daar het zadel op aan door bijvoorbeeld op te vullen.
Ik heb goede ervaringen met van Triest in Meppel, maar volgens mij doet hij op dit moment vrij weinig.
Er zullen vast ook goede zadelmakers bij jou in de buurt zitten, even zoeken misschien via de zoekfunctie Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:16

Ik vind die 100 euro aftrek heel netjes geregeld. Ja
Op maat zal waarschijnlijk de enige optie zijn..

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 19:18

Anne_GTI: Ik dacht dus dat er in de euroriding Titan een voorsingel zat?

Het is dus ook zo dat dit zadel voor de rest perfect ligt, hij is breed genoeg, achter komt hij niet omhoog etc! Alleen tijdens het rijden schuift hij naar voren..

LaFunkyJazz: Nu ben ik €1395,- kwijt geweest, dit is tevens eigenlijk veel hoger dan mijn budget was, vanaf welke prijzen geld Hulsebos dan?!

HappyJoyce: idd op laten vullen heb ik ook regelmatig gedaan (bij mijn rossner) maar dit kan niet altijd het probleem verhelpen! en zou ik dus nog meer geld uitgeven aan al zo'n mega duur zadel?! Ik ga er toch vanuit dat als ik zo veel geld uitgeef dat ik ook een passend zadel mag verwachten
en van die 100euro aftrek heb je idd een goed punt!

kayunta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:36

Ik wil wel een poging wagen om een goed zadel te vinden voor jou paard!

Voor meer info; www.happyhorseadvies.nl

Kom aan huis (lid MSFC)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:14

Hulsebos zadels lopen van 1500 tot 1900 is dan wel compleet op maat gemaakt

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:22

Zadel aan laten meten is in jou geval denk ik het beste, anders blijf je tobben,
Ik heb zelf ook een Hulsebos alleen heb ik die door mijn zadelmaker aan laten passen op mijn paard, dus niet door Hulsebos zelf, daar had ik namelijk wat negatieve ervaringen over gehoord, dus heeft Godfried Broekman hem helemaal aangepast en hij ligt nu top !
Misschien kan hij jou ook helpen ?
Hij doet overigens ook de zadels van Anky, misschien leuk om te weten Knipoog

Anne_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:26

Ik zou naar iemand gaan die echt een zadel speciaal voor jou paard maakt!
Want anders kan je misschien blijven zoeken!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:30

Even doorsparen en voor een WOW zadel gaan..... duur maar wel goed en op bijna elk paard paard pas te maken.
zadelboer hier op bokt verkoopt ze

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:55

niet naar Hulsebosch gaan !! ik ken dit probleem met mijn Connemara pony, heb 2 zadels op maat van Hulsebosch gehad, maar hebben nooit gepast. het ligt aan het model van de kussens die moeten aan de achterkant met de rug mee lopen in dit geval iets omhoog z.g. lekkere dikke keilkussens zijn voor dit soort ruggen niet goed, die duwen het zadel naar voren. je kunt het eens met Wintec of Bates zadel proberen. veel succes, Pamela

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:01

Ik ken alleen maar mensen met goede ervaringen met hulsebos!

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:18

Hyposport in Wijchen komt ze aan huis aanmeten.. Hij zal er alles aan doen om een passend zadel te vinden...

marmamps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:24

Dit probleem ken ik, elk zadel schoof naar voren bij onze pony.
De enige oplossing was een losse voorsingel, die voor het zadel ligt.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:38

Een Daaleman met voorsingel..
Ik heb ook echt alle merken gepast, maar Daaleman is de enige die echt goed blijf liggen. Mijn pony is ook xing arabier, ronde rug, weinig schoft en vetjes waar het zadel hoort te steunen, Daaleman kan daar zeker raad mee!

Succes!

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:39

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:02

Dat je pony na al die (niet passende) zadels niet blij meer kijkt is logisch
ws zijn de schoft en/of rug spieren erg pijnlijk geworden... dit gaat nooit vanzelf over
dus laat die eens masseren door iemand van www.happy-athlete.nl zodat de pijnlijkheid iig weg is
daarna... Koop een Wow zadel!
Geen van de hier genoemde zadels kan tippen aan een wowzadel www.zadelmakerijboer.ml
Er zijn met deze zadels legio mogelijkheden zowel voor de ruiter als het paard

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:56

iig niet naar hulsebos gaan. heb je net een Pb gestuurd over Drunens ruiterhuis, maar zie nu dat ik helaas te laat ben geweest. Jou is hetzelfde overkomen als mij. Zorg alsjeblieft dat je meteen je geld terugvraagt en laat je niet afschepen met aanpassingen, nieuw zadel etc. Dat heeft me zoveel ellende gekost!

wat zijn het toch ook een stelletje oplichters bij Drunen, jij bent nr 32, waaronder ikzelf, waarbij ze dit flikken. en altijd met euroriding zadels...bij mij lag het aan alles, behalve aan het feit dat zij mij een zadel verkocht haden dat 7 maten te krap was. Ze beweerden dat ik nooit een passend zadel zou gaan vinden. nou, over een paar maanden, als mijn WOW er is, zal ik ze even een mooie foto sturen! Ik walg ervan dat dit gebeurt bij zo'n grote ruitersportzaak. Het lijkt wel of ze alleen willen verkopen, want verstand hebben ze er niet van. Mag ik vragen wie bij jou het zadel heeft aangemeten? Waarschijnlijk B?

ik zal eens even de ink van mijn topic zoeken

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:04

mijn topic:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=158&t=1003021&hilit=drunens+ruiterhuis

nogmaals, laat je niet afschepen en ga niet met hun in zee. Ga erheen, vraag je geld terug en klaar. Ik heb me over laten halen voor een ander zadel, dat net zo beroerd lag. en toen waren de poppen aan het dansen, want mn geld terug werd nu wel erg moeilijk. Tenslotte hdden ze al 2 zadels voor me besteld en vaak langsgekomen etc. Ik heb toen even heel haarfijn uitgelegd dat twee zadels niet nodig waren geweest als ze me meteen iets passends hadden verkocht. En als ik niet heel snel mn geld terugkreeg dat iknaar de rechter zou stappen.

Inmiddels was ik ruim een half jaarverder en nog geen zadel.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:32

Ik ben ook geen Drunen fan mij hebben ze ook iets geflikt en ik kom er niet meer
Hulsebos zelf is ind geen goed plan beter kun je een zadel tweedehands aanschaffen en aanlaten passen door Godfried Ja