Bij de koop van mijn toen 10 jarige kruising arabier D-pony, zat helaas alleen een westernzadel. Ik ben toen dus opzoek gegaan naar een dressuurzadel, aangekomen bij de Divoza, verschillende zadels gepast en uiteindelijk een keus kunnen maken. Het werd de Rossner Amerika. Mooi zadel, maar.. Het lag voor geen meter! Na veel te lang hebben gewacht, toch opgebeld. Ze zouden het opnieuw opvullen! Nou, mooi zou je denken.. nou niet dus.. het zadel lag nog niet en heeft nooit goed gelegen!
Het werd steeds erger en niets hielp. Na veel ruzie's met mn Rossner heb ik de echtscheidingspapieren aangevraagd en heb ik hem eindelijk de deur gewezen! Ik heb hem achter gelaten bij het Drunens Ruiterhuis!
Na dat ik daar bij het drunens ruiterhuis zo'n 10 zadels gepast te hebben en dat de zadelmaker bij alle zadels tot de conclusie kwam dat ze naar voren schoven.. Hebben we toch maar die o zo mooie Euroriding Titan er op gelegt. Ooh god, wat een prachtig en heerlijk zittend zadel! Jaa en tuurlijk, dit zadel schoof toch wel veeeeeeel minder! Uiteraard dacht ik, het duurste past toch altijd?! Toch??
Ja niet dus.. Na 2 maanden te hebben gereden, op verschillende manieren aan te hebben gesingelt.. Schuift het zadel echt heel erg naar voren! Mijn dekjes schuiven er onderuit en ik zit na de galop meer op de nek van mn pony dan op zijn rug!
Ook is mijn pony ontzettend shagerijnig geworden, elke x als ik opstap oren in de nek en maar heel af en toe gaan die oortjes naar voren! Bokken o.i.d doet hij niet!
Vandaag heb ik het drunensruiterhuis opgebeld, ik kon weer langskomen (is halfuur rijden:S) en dan zou er opnieuw gepast worden! Als hij niks passends kon vinden, zou ik mijn geld terug krijgen -100 euro (voor de moeite o.i.d.)
Maar, voordat ik daar langs ga, wil ik eerst de mening horen van jullie!
- Wie heeft ervaring met zo'n soort paard en wat voor een zadel paste er wel!
- En wat zouden jullie doen met die 100euro aftrek??
Ik ben dus opzoek naar een passend dressuurzadel, 17inch en een boommaat 32/33.
Wie kan mij helpen????
p.s sorry voor de typfouten

Ik weet nog wel een passier te koop maar kan niet garanderen dat die past.
mij hebben ze ook iets geflikt en ik kom er niet meer