Veredus piaffe Evo/Shield

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:29

Vallen ze qua maat hetzelfde als de Veredus peesbeschermers (nieuwe model)?
Die past mijn paard nl goed in maat M, maar ik had de 3 in 1 beschermers (piaffe) in maat M en die waren te groot...

Dan weet ik welke maat ik zou moeten hebben als ik nog eens tot aanschaf over ga...

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 19:39

Bij mij valt de maat hetzelfde.

Benna
Berichten: 443
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:30

Ik heb normaal maat cob, en van deze set maat M. Passen perfect. Wanneer de hoefbal beschermers onder de hoef uitkomen, zit er een uitleg bij hoe je ze in kan korten met een SCHAAR. Ik hoefde dit gelukkig niet te doen...

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:29

Oke, bedankt, ga ik onthouden, dan zal ik ook gewoon maat M moeten hebben als het goed is!

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:26

ik heb ze ook in het bruin gezien bij de divoza

jammerr

Berichten: 914
Geregistreerd: 31-08-07
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:54

sluiten ze eigenlijk rondom (dus ook bescherming aan de voorkant?) zouden ze geschikt zijn voor de cross?

marillion
Berichten: 970
Geregistreerd: 27-10-06

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:35

ja ze sluiten helemaal rond om en zijn net iets lager dus om de kogel heen.
Dat vind ik juist het fijne er aan. ;)

Benna
Berichten: 443
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:00

Je kan de foto's in het topic bekijken om te zien hoe ze om het been vallen. De mijne zitten nu weer in de was.
Het enige nadeel vind ik van de beschermers dat als ik de voetjes (achter) heb opgeschoren dat dan de korte haartjes in de neopreen steken en ze de eerste paar passen "niet kan lopen"

Ni_Mi_

Berichten: 802
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:47

Ik ben ook zeer geintereseert in deze beschermers, ik zag dat ze er alleen in zwart en wit zijn maar op sommige foto's lijken ze zilver, dat zijn dan gewoon de witte neem ik aan?

Benna
Berichten: 443
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:12

Ik denk dat dat gewoon de witte zijn. Je hebt alleen 2 verschillende hoefbalbeschermers in het wit. 1 met carbon en 1 die helemaal wit is. Ik heb die met carbon, vond die helemaal witte niet mooi.

Ni_Mi_

Berichten: 802
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:41

Oke, dank je, ik moet zo toch naar Drunen dus zal eens kijken of ze ze hebben daar.
Moet ook even kijken welke maat van hoefbalbeschermers ik nodig heb, kun je dat op meten ofzo of hoe werkt dat?
Heb namelijk nog nooit zoiets gebruikt maar nu mijn paardje zichzelf voor de tweede keer in anderhalve week heeft aangetikt moet ik toch eens iets verzinnen :+

cremellogek

Berichten: 985
Geregistreerd: 12-06-06

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:42

Wat is het verschil tussen de piaffe shield en de carbon shield?

Op de site zien ze er eigenlijk hetzelfde uit.

Bastarasta

Berichten: 41
Geregistreerd: 26-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:57

Dat wil ik ook graag weten! De beschrijving is ook hetzelfde, alleen de piaffe is ook in wit verkrijgbaar en de carbon ook in bruin (behalve zwart). Bij de Piaffe staat; speciaal voor dressuur, en bij de andere; voor elke ondergrond. Maar waarom dan? het is mij een raadsel.

Benna
Berichten: 443
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:53

Dat weet ik ook niet precies maar die ik heb hebben een carbon stukje op de achterkant zitten en die andere zijn gewoon wit.

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:31

Ik heb de beschermers ook besteld... ben erg benieuwd... Inmiddels nog meer mensen hier die foto's hebben, misschien ook van de zwarte variant?? Vind die er namelijk op de verkoopplaatjes heel anders uitzien dan de witte, lijkt ook haast wel van een ander soort materiaal ofzo.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:36

Sansje schreef:
Ik heb de beschermers ook besteld... ben erg benieuwd... Inmiddels nog meer mensen hier die foto's hebben, misschien ook van de zwarte variant?? Vind die er namelijk op de verkoopplaatjes heel anders uitzien dan de witte, lijkt ook haast wel van een ander soort materiaal ofzo.


Afbeelding

Afbeelding

Uprica

Berichten: 1042
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:56

Weet iemand of de evo ook ondersteuning bied voor het doorbuigen van de benen?
De mijne heeft een weke kootstand achter en veert ondanks dat best veel door, waardoor die van mij binnen een jaar een peesschedeontsteking heeft opgelopen.
het komt er op neer dat ik iets zoek wat meer ondersteuning bied en meer schok absobeerd om zo zijn blessures te minimaliseren?
gezien ze best aardig wat geld kosten wil ik weten wat ze precies doen en waarvoor?
een verhaaltje erover op de verschillende sites is leuk, maar praktijk ervaring is beter!

ben erg benieuwd en wie weet is het ook wat voor mijn paard, kijk het zal het probleem niet helemaal weg halen gezien het voortkomt uit een overbelasting dus te veel doorbuiging of wat dan ook. Maar als ik hierdoor de kans op minimalisatie kan hebben dan is dat al meegenomen natuurlijk ;)

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:25

Uprica schreef:
Maar als ik hierdoor de kans op minimalisatie kan hebben dan is dat al meegenomen natuurlijk ;)


Dat ga je met geen enkele beschermer redden :n

Uprica

Berichten: 1042
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:50

Remember schreef:
Uprica schreef:
Maar als ik hierdoor de kans op minimalisatie kan hebben dan is dat al meegenomen natuurlijk ;)


Dat ga je met geen enkele beschermer redden :n


klopt, daarom ben ik zo benieuwd wat deze dan wel bied? bescherming oke, dat bieden ze allemaal, maar ondersteunig en schokabsorbsie zou eventueel al helpen ( alle kleine beetjes helpen ) om zo herhaling misschien te minimaliseren dus???
zal het erbij zetten dat ik het ook niet weet hoor, probeer nu alles uit te zoeken wat eventueel zou kunnen helpen hierop, wat ik al zei het probleem haal je niet weg want het hoort gewoon bij het paard ( zijn bouw ) maar je zou hem er wel bij kunnen helpen om misschien het probleem te kunnen minimaliseren. :?

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:10

Hey Wan...jij ook hier...
Wat Rem zegt...peeskappen e.d. zijn voor impact van buitenaf....qua ondersteuning doen ze niet zo veel

Uprica

Berichten: 1042
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:47

Esther28 schreef:
Hey Wan...jij ook hier...
Wat Rem zegt...peeskappen e.d. zijn voor impact van buitenaf....qua ondersteuning doen ze niet zo veel


Maar ze zeggen wel dat de impacten tot 40% worden verlaagd>? en dat er een maximale ondersteuning voor de buigpees is?
kijk als dat zo is zou het voor die voor mij al minder impact hebben op zijn been....

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:51

Impact van buitenaf denk ik dan...tja pezen is toch een kwestie van sterkte trainen...Ik denk echt dat je met beschermers niet zo veel uit kan richten.
Je zou het eens bij de veearts na kunnen vragen...

Uprica

Berichten: 1042
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:27

dat denk ik dan ja?
wordt niet echt veel wijzer uit hun advertenties....
pezen kan je volgens mij niet sterk trainen alleen spier?
maar goed ik wordt hier ook niet echt wijzer, hahaha
Ik laat het hierbij en vraag het wel in de ruitersportzaak eens kijken want hun erover te zeggen hebben?

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:40

ja wel, pees kan je versterken door training, veel op harde ondergrond wil de pees ook wel versterken...
een ruitersportzaak zegt je wrs. dat het helpt, maar die denken alleen maar in hun portomonee.... ;)

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 00:06

Ik heb de beschermers ook maar ik ben er nog niet echt over te spreken met name over hoe strak ze nu echt moeten zitten. Bij beschermers met klitteband kan je het makkelijker op gevoel doen, met dit systeem lukt dat niet echt. Ze hangen de hele zomer al in de kast omdat ik ook het idee heb dat mij paard ze ook niet echt fijn vindt en ik constant twijfel of ze niet te los zitten en dan weer als ik ze een gaatje strakker heb of ze niet te strak zitten. Moeten alle sluitingen op hetzelfde gaatje of juist een gaat minder of meer????? De pezen waren met warm weer toch ook behoorlijk warmes en ik had juist voor deze beschermers gekozen omdat ze zouden ventileren. Ik rij nu met ventileren peesbeschermers van Dalmar. Die bevallen qua warmte afvoer beter.