Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:02

Bepaalde zaken koop ik wel flink duur, heb oa pas geleden een Anky rijbroek van 180 euro en een Cavallo jas van 200 euro gekocht. Maar dat was wel in de uitverkoop, en ik werk fulltime in de paarden.
Ik wil dus gewoon kwalitatief goed spul met een fijne pasvorm. En omdat ik nou eenmaal overal kom is het wel wenselijk om er een beetje presentabel uit te zien :+

Wel probeer ik zoveel mogelijk 2ehands te kopen, ook qua dekjes. Heb zat Ankypads liggen, maar heb voor werkelijk geen enkele de volle pond betaald :n gewoon rustig zoeken en bieden en eens in de zoveel tijd heb ik iets voor een leuk prijsje. Helemaal goed dus :j

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:06

Ik zou het er ook niet aan kunnen geven. Duurste dekje was iets van 42,50 wat ik eigenlijk nog duur vindt maar goed. Verder koop ik er geen boven de 30 euro. Zonde van het geld en ik koop dan liever een keer een nieuwe dan dat ik eeuwig hetzelfde dekje moet gebruiken. En wat vooral belangrijk is dat het merknaam er niet zichtbaar is. Afschuwelijk om mijn paard als reclamebord te gebruiken.

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:26

Ik heb ook hele dure dekjes liggen, maar die koop ik dan altijd met een kortingsactie van 25%. Scheelt toch weer :D .


Persoonlijk vind ik dat iedereen zelf moet weten waar ze hun geld aan uitgeven, de een koopt elk jaar de hele collectie van een bepaald merk, de ander gaat 3x op vakantie en de volgende moet alle centjes bijelkaar schrapen om het paard te kunnen blijven betalen.
Leven en laten leven denk ik dan.

Sakura789

Berichten: 2833
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:31

_Zsazsa_ schreef:
Ja ik vind het ook niet meer normaal. Ik gebruik gelukkig graag de Eskadron Cottons omdat die een super pasvorm hebben. En maar 30,- kosten. Maar die dikke hippe dingen van eskadron kosten ook gewoon 80,-. Echt bizar


Hier hetzelfde! Ik heb er nu drie en dat is voor mij ook meer dan genoeg. Tenzij er echt een heel speciaal kleurtje uit komt en dan probeer ik ze nog tweedehands of met korting te kopen. Eentje heb ik nu meer dan 10 jaar en hij is nog steeds onwijs mooi. Ik was ze in bad en alleen in de centrifuge voor de grootste nattigheid. Die cottons vind ik echt fantastisch!

Ik vind het onvoorstelbaar dan mensen die dekjes kopen en er dan nog twintig van hebben. Daar kan een heel dorp in een ontwikkelingsland een jaar van eten. Echt bizar. Ach... iedereen mag doen wat ie wil met z'n geld. Er verdienen weer heel wat mensen aan die €70. Geld moet rollen :+

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:34

@ingvdh
Ik geloof ook niet dat er hier mensen op aan gekeken worden dat ze wel die dekjes kopen.
Alleen maar goed, anders komen ze nooit 2ehands op de markt :p :+

Wat mij wel blijft verbazen dat een lap stof, ook al neemt het fijn zweet op, zo duur moet zijn.
En dan heb ik inderdaad nog grotere verbazing dat sommige dekjes duurder worden.

Wat ik dan echt oprecht afvraag, wat zal de fabrikant daar wel niet op verdienen een lap stof voor 70 euro.

Tazzey
Berichten: 9536
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:41

Lous schreef:
Ik weet nog jaren geleden toen de Anky pads op de markt kwamen. Toen was het: Wat 50 euro voor een dekje, ben je gek?!!
70 euro lijkt nu wel gewoon normaal.


Het blijft me verbazen. Zelf rijd ik niet meer, maar geef mij maar de gewone egale rechttoe rechtaan dekjes. Misschien een biesje met eventueel een blingrandje erop ( zet ik er dan zelf op) . Maar al die logo's, lak etc kan me gestolen worden.


Vroeger kostte een huis 30.000 gulden en nu kost het een paar ton meer. What's the point? Alles wordt duurder.
Ik kocht dekjes die ik mooi vond, die goed op het paard lagen, die kwalitatief goed waren en bleven en geen lak of andere ordinaire glim zooi erop hadden. En of dat dekje nu €20 of €120 kostte dat maakte dan niet uit.
Ik kan me ook totaal niet druk maken om wat een ander met zijn of haar geld doet.

Keell94

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:49

ik had iets van 7 dekjes, allemaal Anky, PK, QHP en ook een van Eskadron, overigens alleen mijn 2 anky's en 1 PK nieuw gekocht toen de rest allemaal 2e hands, vind de prijzen ook belachelijk en als je ze weer wilt verkopen krijg je er geen hol meer voor.

Laatst mijn PK pad die nieuw €60 was voor net aan €15 kunnen verkopen, 4x mee gereden dus ik koop het ook niet meer nieuw tenzij het in de sale is

Froukje_J

Berichten: 2235
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:56

Keell94 schreef:
ik had iets van 7 dekjes, allemaal Anky, PK, QHP en ook een van Eskadron, overigens alleen mijn 2 anky's en 1 PK nieuw gekocht toen de rest allemaal 2e hands, vind de prijzen ook belachelijk en als je ze weer wilt verkopen krijg je er geen hol meer voor.

Laatst mijn PK pad die nieuw €60 was voor net aan €15 kunnen verkopen, 4x mee gereden dus ik koop het ook niet meer nieuw tenzij het in de sale is
zo heb ik dat dus andersom beleefd met een dekje van eskadron kreeg een bod van 2x de nieuwprijs wat ik ervoor heb betaald....

Rennie89
Berichten: 37312
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:59

speedfiets_2 schreef:
Je zou eens de western prijzen moeten weten van een dek :=

Verschil alleen is dat die veel zwaardere kwaliteit hebben en ontzettend lang mee gaan! :P

Pantykous

Berichten: 10508
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:47

Ik heb sommige dekjes al 10 jaar. Ze worden regelmatig gewassen en blijven mooi. Daar hoef je bij de meeste merken niet mee aan te komen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:53

Pantykous schreef:
Ik heb sommige dekjes al 10 jaar. Ze worden regelmatig gewassen en blijven mooi. Daar hoef je bij de meeste merken niet mee aan te komen.

Uit welk jaar komt het harry's horse dekje met de 4 vlakken en de 74 er op?
En onderstaande dekje?
Ik heb die in de aanbieding gekocht 2 jaar nadat ze in waren, nieuw in de winkel voor 10 euro per stuk. Ik vind het dan ook steeds grappig dat ik ze daar nu tweede hands nog voor te koop zie staan.
En die zijn al vaak gewassen. Maar nog steeds mooi.
En ook toen ze niet in de aanbieding waren zeker weten niet zo duur als de anky of eskadron.

http://www.hippocare.nl/images/3200300.gif

Pantykous

Berichten: 10508
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:15

Ik heb geen idee eigenlijk.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:30

Tazzey schreef:
Ik kan me ook totaal niet druk maken om wat een ander met zijn of haar geld doet.

Dat is het punt van het topic toch ook helemaal niet :?

Dekjes waar ik nog wel geld aan uit wilde geven waren de stubben Dekjes
Dun met super pasvorm , absorberen goed/voeren vocht goed af en blijven heul lang goed.
En lekker simpel qua look , geen bling of andere onzin
Maar goed, die Tijd is ook over geloof ik ,

Ayasha
Blogger

Berichten: 58097
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:52

Keell94 schreef:
ik had iets van 7 dekjes, allemaal Anky, PK, QHP en ook een van Eskadron, overigens alleen mijn 2 anky's en 1 PK nieuw gekocht toen de rest allemaal 2e hands, vind de prijzen ook belachelijk en als je ze weer wilt verkopen krijg je er geen hol meer voor.

Laatst mijn PK pad die nieuw €60 was voor net aan €15 kunnen verkopen, 4x mee gereden dus ik koop het ook niet meer nieuw tenzij het in de sale is

Moet je wel hopen dat anderen dat wel blijven doen want als niemand meer nieuw koopt houdt de 2ehands markt ook snel op. ;)

Ik koop sowieso zelden dekjes. Heb onlangs een viertal simpele gekregen van een vriendin. Die komen bij de drie die ik al had. (Waarvan 1 gekregen en 1 gewonnen op wedstrijd :') )

Maar mij zal het een zorg zijn hoeveel iemand uit geeft aan dekjes. En voel me ook niet 'bekeken' omdat ik er niet aan mee doe zoals iemand opperde. :')

jisseman
Berichten: 45
Geregistreerd: 16-03-11
Woonplaats: Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:06

De een koopt een duur dekje de ander geeft het in 1 avond uit in de kroeg :P
Ieder zijn ding toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:08

Tja.. ik heb dekjes van €25,- maar ook bijvoorbeeld eskadron cotton of HV Polo, waar de HV Polo €60,- kostte (goede oude tijd :D ) Maar ik kan daarin wel echt goed het kwaliteitsverschil zien. :))

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:44

Ik heb een dekje van 160 euro :+
Ok... Wel eentje speciaal voor boomloos :P

Ik vind sowieso spullen en kleding voor paarden duurder. Zet er paard voor en het is 80 euro duurder.
Ik zoek het lekker ergens anders.
Qua kleding koop ik dat dus gewoon bij andere winkels. Rijbroek uiteraard niet. Maar die heb ik van de decathlon.

Ik heb niks met merken. Het moet fijn zitten

Theeglas

Berichten: 2546
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:55

Ik heb er voor gekozen om wel twee wedstrijddekjes van Animo aan te schaffen. Inderdaad schreeuwend duur, maar de kwaliteit is er wel naar. Buiten dag deze dekjes er nog altijd als nieuw uitzien, vond ik deze ook gewoon het mooist.
Als je weet dat je er lang mee zult doen, vind ik het geen probleem om wat meer uit te geven aan mijn spullen.
Voor het trainen kijk ik gewoon naar welke dekjes ik leuk vind. De ene keer is dat een HH, de andere keer Eskadron.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:59

Als je €70 overdreven vindt moet je vooral niet de prijzen van Animo gaan bekijken :o Vind hun prijs/kwaliteit verhouding ook niet zo geweldig. Heb er een paard broeken van, na enkele keren te wassen gaat de kwaliteit echt aanzienlijk achteruit.

Die hele Eskadron hype snap ik ook niet, vind die dekjes persoonlijk niet eens mooi. Tot nu toe nog geen enkel dekje van tegengekomen waarvan ik dacht "ja, deze zou wel mooi zijn op mijn paard".

Persoonlijk is €50 ook mijn maximum van dekjes. Heb echter al ruim twee jaar geen dekje meer gekocht omdat ik hier dozen vol heb staan met dekjes die ik zo goed als nooit gebruik :') Laatste wat ik gekocht heb was €55 en daar bleef ik gewoon mee in mijn hoofd zitten. Wou 'm eerst niet kopen omdat ik thuis al zoveel dekjes had liggen, maar ben diezelfde week toch nog teruggegaan naar de winkel omdat ik het zo'n mooi dekje vond, én ik had nog een cadeaubon over van mijn verjaardag := Dat dekje is vandaag de dag nog steeds mijn meest gebruikte dekje.

jael89

Berichten: 77
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:13

Ik heb een dekje van €165,-... :o Maar dit is een speciaal endurance dekje, speciale stof (ivm zweet opname en drukverdeling), mijn paard had een hele gevoelige huid en als je meer dan 100km rijdt móet je gewoon goed spul hebben. Zou zonde zijn als je door een schuurplekje op zo'n afstand wordt afgekeurd...

Nessie

Berichten: 8618
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:17

Mij maakt het niet zo uit wat een dekje kost, ik heb ook een heel mooie van Equestrian Stockholm van 80 euro. Maar ik koop dan ook niet zo vaak dekjes, dus een keer een duurdere mag dan wel.

Emaychoja
Berichten: 174
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:22

Ik heb bijna alleen maar Eskadron dekjes. Dit omdat ze gewoon véél beter onder mijn zadel liggen dan andere dekjes. En dan geef ik er graag wat extra voor uit.
Ik heb er overigens 'maar' 3 die ik echt gebruik. Dit zijn allemaal big square dekjes.
Heb er eigenlijk nog stukken meer maar die wil ik binnenkort gaan verkopen, ze gaan soms voor enorm veel weg en heb er expres extra gekocht omdat na verloop van tijd je er veel winst op kan maken.

Maar die 3 die ik gebruik die blijf ik houden, die liggen gewoon perfect onder het zadel en de kwaliteit is zo goed dat ik er nog lang mee door zal kunnen.
Laatst bijgewerkt door Emaychoja op 21-02-17 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:33

Ik heb twee Harry's Horse dressuurdekjes (weet niet hoe ze heten) van beiden €40,-. Zeer over te spreken, ze werden na de eerste was wel iets valer maar blijven verder super netjes. De steentjes die er op zitten vallen ook niet af!
Verder een dek van Fouganza, niet echt fijne pasvorm en de stukjes laten los maar de kleur behoudt wel.
Ook nog een of andere Spaanse foam pad. Niet echt fijne pasvorm met de zadel waar ik mee rijd, maar denk dat hij onder bepaalde zadels wel heel fijn kan liggen.

Gen dekjes boven de €50,' omdat het een te duur bedrag was voor mij toen ik nog geen bijbaan had. Ik wil in de toekomst een set van Eskadron. Ik vind ze mooi, ze hebben goeie pasvorm, kwaliteit en er zijn veel mensen die het daar mee eens zijn.

Anky pads vind ik ook zeker de prijs waard.

Zinzi_jewel

Berichten: 8886
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:39

Mijn favo dekjes waren de eskadron cotton
Gewoon om de fijne pasvorm en katoen .
En leuke prijs 30 euro ofzo
Maar zijn amper te krijgen op t moment .
Nu dan maar 2 BR dekjes gekocht ook simpele katoenen .
Heb nog diverse dekjes liggen wel op zolder bij ex
Zal ze eens daglicht laten zien en kleingeld van maken.
Ik kan en wil ook geen €70 ofzo uitgeven aan een dekje .
Rijdt momenteel ook boomloos en heb dekje eronder gewoon omdat ik t mooier vindt en meer afgewerkt als een zadelvormige boomloos pad .
Bovendien wordt die pad zo op de rug ook goor en vaak wassen is niet bevordelijk voor die dekjes
Bovendien duur
En de stevige inlagen er terug in krijgen is ook een kunst op zich .

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:42

Zinzi_jewel schreef:
Mijn favo dekjes waren de eskadron cotton
Gewoon om de fijne pasvorm en katoen .
En leuke prijs 30 euro ofzo
Maar zijn amper te krijgen op t moment .
Nu dan maar 2 BR dekjes gekocht ook simpele katoenen .
Heb nog diverse dekjes liggen wel op zolder bij ex
Zal ze eens daglicht laten zien en kleingeld van maken.
Ik kan en wil ook geen €70 ofzo uitgeven aan een dekje .
Rijdt momenteel ook boomloos en heb dekje eronder gewoon omdat ik t mooier vindt en meer afgewerkt als een zadelvormige boomloos pad .
Bovendien wordt die pad zo op de rug ook goor en vaak wassen is niet bevordelijk voor die dekjes
Bovendien duur
En de stevige inlagen er terug in krijgen is ook een kunst op zich .
Amper te krijgen? Ik vind ze nogtans overal haha! Of koop je enkel in de (fysieke) winkel? Online vind je ze namelijk inderdaad wel makkelijker.