Moet het eigenlijk wel vaker doen, zeker nu met het droge weer
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ikenindi schreef:oke, hele stomme vraag, maar hoe vetten jullie je harnachement in? hoe vaak? met wat? meerdere lagen over elkaar?
ik heb net een nieuw hoofdstel. na 1 keer rijden zaten de scheurtjes al in het leer. echt zonde, want het is goed zichtbaar (behalve als indi hem om heeft gelukkig). ik denk dat het komt omdat ik het hoofdstel niet van te voren ingevet heb, icm dat ik met indi in water ben geweest en het hoofdstel dus nat is geworden.
ik heb het hoofdstel gisteren ingewreven met ledervet, en vandaag weer. is dat goed?
daNiielle_ schreef:Verkleuren gouden gespen dan niet?

meggiemeg schreef:Het is wel belangrijk dat je met zadelzeep niet te vaak (dagelijks ofzo) en te nat te werk gaat. Heb het gezien bij een stalgenootje, zij deed dagelijks haar hoofdstel en zadel reinigen.. Na een paar maanden waren alle stiksels van het hoofdstel aan het los laten, sommige kon je al zonder kracht te zetten los halen..
Ik zal er mee terug gaan en vragen wat er mee aan de hand is en wat je er tegen kunt doen maar ander slekker blijfen vetten ledervet is goed

annemijn1010 schreef:Het hoort niet na 1x te schreuren!!Ik zal er mee terug gaan en vragen wat er mee aan de hand is en wat je er tegen kunt doen maar ander slekker blijfen vetten ledervet is goed
Simba_ schreef:daNiielle_ schreef:Verkleuren gouden gespen dan niet?
Lijkt me niet
Zonnenbloem olie is immers een natuurproduct