Veredus piaffe Evo/Shield

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:33

Ik ben doorverwezen naar dit topic omdat ik benieuwd ben hoe ze nu op lange termijn bevallen.
Schangah denk dat je niet alles op hetzelfde gaatje hoeft te doen, dat maakt huist dat je de beschermer aan kan passen per paard. Hoe houden ze het en hoe zijn ze tijdens het rijden in natte bakken?

marillion
Berichten: 970
Geregistreerd: 27-10-06

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:07

Is het goed als ik je vraag ook beantwoord :P ben er nu toch ;)

Ik heb 2 paar, witte en zwarte.
De zwarte gebruik ik dagenlijks voor zowiezo 1 paard en soms ook voor de ander.
Nou ze blijven echt super, ze gaan iedere week de wasmachine in en dan zien ze eruit als nieuw!
Nog nooit zulke fijne beschermers gehad, en toppie zijn ze :D
Met rijden in natte bakken komen we wel vaak onder het natte zand ze zitten maar als je ze goed laat drogen kun je alles er zo vanaf borstelen, of in de was gooien ;)

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:17

Uprica schreef:
dat denk ik dan ja?
wordt niet echt veel wijzer uit hun advertenties....
pezen kan je volgens mij niet sterk trainen alleen spier?
maar goed ik wordt hier ook niet echt wijzer, hahaha
Ik laat het hierbij en vraag het wel in de ruitersportzaak eens kijken want hun erover te zeggen hebben?

Pezen kan je iets versterken door het stappen en eventueel af en toe draven op de harde ondergrond, maar heel veel kan je daar niet meer aan doen, want eens een paard volwassen is, worden deze cellen maar heel langzaam weer opnieuw opgebouwd en verbeterd. Dat is ook de reden waarom peesblessures zo lang aanslepen. Het kost veel meer moeite en tijd voor het lichaam om deze cellen opnieuw op te bouwen of te herstellen. Het is dus van levensbelang dat jonge paarden, met name veulens reeds veel buiten komen om hun pezen sterk te maken. Ik dacht dat het vooral de 1ste 6 maanden van hun leven was dat de kwaliteit van de pezen nog echt verbeterd/verslechterd kan worden.

Ik heb de Piaffe's ook, de witte. Ik vind ze heel fijn in gebruik en het voordeel vind ik wel de goeie bescherming door de harde stukken, maar ook de 'ondersteuning'. Ze absorberen ook goed het zweet e.d.

sterre2007

Berichten: 253
Geregistreerd: 19-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:19

Wij hebben afgelopen weekend een set witte Evo's (voor- en achterbenen) gekocht bij het Drunens Ruiterhuis in de maat large. Vraag me wel af of ze zullen passen, ze tonen niet groot in de verpakking.
Onze hengst heeft vrij grof beenwerk, ben benieuwd, morgen weten we meer *D .

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:42

Ik heb gewoon maat medium voor een normaal paard van 1m68, normaal beenwerk. Ze zitten trouwens meestal op het 2de gaatje.

sterre2007

Berichten: 253
Geregistreerd: 19-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:46

Okee, dat klinkt gelukkig goed! Laat morgen zeker even weten hoe ze zitten. +:)+

Liene

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Antwerpen in België

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:38

Heeft er iemand al concrete info of ervaringen met de soepelheid van de beschermers ? En dan bedoel ik vooral het doorbuigen in de kootholte. Geen antwoorden als ' ik denk het wel' dus :D Ziet er mij een heel fijne beschermer uit.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:42

Hoe bedoel je juist? Of de beschermer goed meebuigt in de kootholte?

Liene

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Antwerpen in België

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:55

Gewoon ja, dat het paard genoeg vrij heid heeft om te lopen en zijn benen te bewegen op de manier die gevraagd wordt.

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:25

en de beschermers veroorzaken geen schuurplekken in de kootholte? Mijn paard is nogal gevoelig namelijk :o

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:49

Ik heb hier nog nooit problemen mee ondervonden :n Beschermers zijn heel zacht en proper afgewerkt. Nog nooit iets van schuurplekken e.d. ondervonden.
Ook genoeg vrijheid om te lopen ja :j Beschermers zijn alleen verhard op de plaatsen waar ze kunnen aantikken, hierdoor zijn ze op andere plaatsen waar ze moeten kunnen plooien heel soepel en zitten ze dus totaal niet in de weg.

Jantine_

Berichten: 2991
Geregistreerd: 03-06-07
Woonplaats: Rijsenhout.

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:51

Wij hebben een paar zwarte op stal gebruiken we voor 1 paard , niet voor meerdere. Heerlijke dingen! Sluiten mooi aan en zitten erg netjes. Heel blij mee :)

sterre2007

Berichten: 253
Geregistreerd: 19-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 22:22

Hebben vandaag de witte large Evo's gepast. Vond dat er onderaan bij de kogels best nog ruimte over is, zelfs als je de onderste sluiting op de strakste stand zet. Zit toch te denken om medium te gaan proberen....

Maar ze zijn sowieso heel erg mooi *D !

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:18

trisca schreef:
Ik ben doorverwezen naar dit topic omdat ik benieuwd ben hoe ze nu op lange termijn bevallen.
Schangah denk dat je niet alles op hetzelfde gaatje hoeft te doen, dat maakt huist dat je de beschermer aan kan passen per paard. Hoe houden ze het en hoe zijn ze tijdens het rijden in natte bakken?


Ik heb ze nog steeds niet gebruikt (heeft ook te maken dat ik er 3 maanden heb uitgelegen wegens een blessure van mijn paard). Ze heeft nog steeds de Dalmar om. Ik ga overigens een tijd op een ander stal revalideren in het bos. Ik ben van plan ze dan te gaan gebruiken. Ze zullen dan zeker goed getest gaan worden.

_Merato_
Berichten: 1298
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 11:51

Die van mij heeft ook Dalmar om, maar ik merk, met name bij het galopperen, dat hij 'strijkt' met zijn voorbenen, te zien aan de slijtage op de Dalmars. Zit dan toch te denken aan peesbeschermers met goede, harde schalen een de binnenkant van de kogel. Zou de Evo dan toch een uitkomst zijn? Ik laat ze in ieder geval komen (in zwart), om te passen en te kijken hoe het zit.
Ik heb geen goede ervaringen met de BR peesbescherming/Eskadron peesbescherming, pasvorm is niet mooi. Heb het idee dat de Evo mooi aansluit rond de kogel.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Veredus piaffe Evo/Shield

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:01

Ze sluiten inderdaad mooi aan en ze zijn op de juiste plaatsen verhard :j

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 12:03

Yetse schreef:
Die van mij heeft ook Dalmar om, maar ik merk, met name bij het galopperen, dat hij 'strijkt' met zijn voorbenen, te zien aan de slijtage op de Dalmars. Zit dan toch te denken aan peesbeschermers met goede, harde schalen een de binnenkant van de kogel. Zou de Evo dan toch een uitkomst zijn? Ik laat ze in ieder geval komen (in zwart), om te passen en te kijken hoe het zit.
Ik heb geen goede ervaringen met de BR peesbescherming/Eskadron peesbescherming, pasvorm is niet mooi. Heb het idee dat de Evo mooi aansluit rond de kogel.


Niet doen, die gaan kapot. Spreek uit ervaring. Niet op de harde plekken maar bij de riempjes, door de druk erop. Dan kan je beter de harde eskadrons kopen.

_Merato_
Berichten: 1298
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:31

O.k. bedankt voor de tip ;)
Eskadron heeft geen mooie pasvorm bij mijn paard, vandaar dat ik iets anders zoek.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:37

Topic is al erg oud, maar bevallen de peesbeschemers nog steeds zo goed?

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:34

Ik heb ze weer verkocht omdat mijn paard plekken kreeeg in de kootholte van deze beschermers. Ben weer terug gestapt op de 3 in 1 van Action ;)

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 19:01

trisca schreef:
Ik heb ze weer verkocht omdat mijn paard plekken kreeeg in de kootholte van deze beschermers. Ben weer terug gestapt op de 3 in 1 van Action ;)


Had ik ook.

sanne933
Berichten: 9
Geregistreerd: 18-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:56

Hallo, ik weet niet of het hier nog kan maar ik heb advies nodig van jullie :)
Ik heb een ijslander en ik zoek dus hoefbalschoenen, ik vind die van veredus eeg mooi alleen er zijn zoveel types :D mijn merrie is 1.44 met mini voetjes. Kan iemand me advies geven over welke maat en type ik kan nemen? Alvast bedankt ;)
Mvg Sanne