[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:20

J0anieke schreef:
Kwetal schreef:
Kan gebeuren, het blijft mensenwerk tenslotte :o

Heel erg vind ik het ook niet! Het is jammer natuurlijk, en gisteren viel het gewoon wat tegen, maar als het wordt opgelost ben ik weer helemaal blij. :D Het is alsnog een heel mooi zadel! :)


Nou, ik baal -O- maar inderdaad wordt het opgelost - Camillo (fabrikant) heeft het al gezien en doet er wat aan zodra het bij hem is.


SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:36

Afbeelding
Afbeelding

mijn freemax nu nog meten voor goede maat..

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:51

Er is in de maat X0 (de echte kleinste kindermaat) geen lederen Barefoot in het standaard assortiment....die zijn altijd van DryTex :)

Dit omdat het goedkoper en onderhoudsvrijer is, dat zijn allebei wel belangrijke punten voor een kinderzadeltje :j

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:12

pmarena schreef:
Er is in de maat X0 (de echte kleinste kindermaat) geen lederen Barefoot in het standaard assortiment....die zijn altijd van DryTex :)

Dit omdat het goedkoper en onderhoudsvrijer is, dat zijn allebei wel belangrijke punten voor een kinderzadeltje :j


Ah oke. Dan maakt het de keuze gemakkelijker. Ik denk dat ik de xo sowieso moet nemen want ik denk dat maat o te groot gaat zijn. Deze is zes cm langer dan de xo.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:15

Ella van de www.boomlooszadelpasservice.nl heeft een kindermaat zadeltje als het goed is, dat ze zou kunnen komen passen :)

BuitenZinnig.nl heeft geen kindermaatje dacht ik?

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:31

Maar ik denk dat die niet tot in belgie komen.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:33

Vragen staat vrij :)

Overigens Barefoot België heeft ook een zadelpasservice volgens mij?
Dat is dan wellicht makkelijker :j

MaritB

Berichten: 8612
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:48

Tancreda4 schreef:
pmarena schreef:
Volgens mij ligt zowel de M pommel meer naar rechts t.o.v. de ruggengraat als het maat L sjabloon op de foto dat de rechterzijde niet mooi aansluit? De ruggengraat lijkt er op die foto's niet mooi in het midden doorheen te gaan en dat zal een vertekend beeld geven :)

De L lijkt wel goed inderdaad, maar moet je wel even opletten dat hij op de juiste plek op / achter de schoft wordt gepast want een stukje verder naar voren of naar achteren kan meteen een pommelmaat schelen :=

Problemen met Barefoot 10 jaar geleden doen bij mij meteen de Sympanova Grandeur pad bellen rinkelen en ja hoor....die heb je dus ook gehad -O-

Echt een waardeloze knauw aan "boomloos" heeft die rotpad gegeven.....
Daar kregen sommige paarden dus witte haren van omdat dat Sympanova de huid irriteerde.

Vooral Fjorden, Haflingers en bruine paardjes daar zag je dat op.


Misschien dat ik gewoon zoek naar een L en XXL en dan het kan uitproberen :) De XXL zat met het lenen wel wel, dus misschien anders daar gewoon voor gaan? Lastig hoor :) Qua inlagens ook. Nog niet helemaal over uit wat ik ga doen.
De drukplek nu na 1 ritje vind ik ook wel echt jammer (is met gewone standaard pad onderkant), maar probeer mij er niet door te laten ontmoedigen en probeer het gewoon met een beter passende pommel en andere inlagen. Hopelijk vast beter, en anders moet ik alsnog concluderen dat het niets voor ons is maar hebben we het iig wel geprobeerd :) |

Ze liep er, ondanks die plek, wle echt heel fijn onder. De laatste x echt rijden met een zadel was 27 juli geweest. Heerlijk om weer gewoon te kunnen draven etc <3 Wel stiekem gemist (ging wel naar buiten met barebackpad, maar draven kan ik echt niet zonder zadel op haar. Tuiger he :+ )



Hier de eigenaar van dat zadel ;) Ik heb wel dubbele inlages in mijn pad, dus dat geeft ook een ander beeld.
Ik heb namelijk stevige foam inlagen en daarboven, aan de kant van de ruiter, zachte dunne inlagen. Dit om een ^ dakje te creëren op mijn zeer brede Welsh Cob.

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:19

pmarena schreef:
Ella van de http://www.boomlooszadelpasservice.nl heeft een kindermaat zadeltje als het goed is, dat ze zou kunnen komen passen :)

BuitenZinnig.nl heeft geen kindermaatje dacht ik?



Klopt,ik heb geen kindermaatjr.

Bij genoeg animo wil ik best een rondje België doen hoor!

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:58

Aanvulling!
Ik kan een barefoot cheyenne kids en een barefoot arizona kids regelen om langs te komen om te passen.

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker


xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:04

Ik hoop dat ik hier goed zit, aangezien het over zadels gaat met een lederenboom i.p.v. geen boom. Is er hier ervaring met de Heather Moffet FleXEE zadels? Op de bokt markt staat een zadel te koop maar omdat hij uit België moet komen heb ik niet de mogelijkheid om te passen. Verzenden is verkocht. Ik heb op internet gezocht naar recensies maar kon er niet veel over vinden. Wel een filmpje van Heather zelf maar een promotiefilmpje is natuurlijk een promotiefilmpje. Daar worden geen minpunten in genoemd.
Mijn pony is 1.37, grove schouders die ver naar achter lopen, een weke rug en brede schoft waardoor boomzadels in stand vaak bruggen. In beweging bolt mijn pony wel zijn rug waardoor de rug minder week is onder het zadel. Hierdoor is het moeilijk een passend boomzadel te vinden die zowel in nog geen correcte bolling van de rug als wel goed aansluit. Een flexibel zadel leek mij om deze reden erg geschikt zodat hij meevormd.
Een ander zadel wat mijn aandacht trekt is de hidalgo venice zadels. Deze kun je de panelen ook van aanpassen. Hierdoor zou ik ook wat kortere panelen kunnen halen beter passend bij de korte rug van mijn pony maar waar ik deze panelen kan bestellen is mij nog niet duidelijk. Hebben jullie misschien een antwoord voor mij?

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:14

Ik heb een tijd met een flexee gereden. Ik vond het een erg fijn zadel. stevige maar zachte zit. breed zitvlak maar voelde niet breed aan. Lag zijdelings stabiel, maar schoof bij mijn (te dik) trekpaard zonder schoft en singelplaats ver naar voor iets vooruit. Eenmaal die dan lag bewoog hij niet meer. Maar ideaal was het niet.
met een banaansingel lag hij wél goed, maar paard heeft singelnijd op lederen singels. Op mijn Fra niet maar die combi werkte niet.
Erg fijn zadel en goed aanpasbaar door de pommels, ook als je paard meer schoft heeft. de hidalgo is minder bij paarden met meer schoft.
De hidalgo heb ik ook gehad. Ook een erg fijn zadel. Lichter en soepeler dan de flexee, maar moeilijker bij paarden met meer schoft. Mijn oude merrie is nu in pensioen, dus deze is nu ook (zo goed als) verkocht.

Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 00:27

Ik rijd met een Flexee. Ik ben meer dan tevreden. Het is een heel erg fijn zadel met een hele makkelijke aanpasbaarheid. Mijn paard heeft ook een weke rug, hoge schoft, brede schouders en het ligt als een huis.
Hidalgo is wel weer wat anders heb ik ook gehad en toevallig ook weer in bestelling. Maar dan een spaans model dus geen engels zadel. De panelen van hidalgo zadels zijn te verkrijgen via alle verkopers van Hidalgo (bijv Charmaine van http://flexibelezadels.eu zij is ook dealer van Heather moffett zadels)

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 07:48

Bij mij komt Ella 6 oktober langs.
Lilianne is ook 2 keer geweest.
Maar toch heb ik het idee dat het niet helemaal goed gaat. Zeker in de bak niet.
Buiten vindt ze het denk ik zo leuk dat ze gewoon vrolijk doorloopt. Maar in de bak is een heel ander verhaal.
Dus ik ga voor een second opinion... kan aan het zadel liggen of rijtechnisch. En volgens mij ben ik dan bij Ella helemaal aan het goede adres!

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:07

Even nog een vraagje. Ik kan van iemand een zadel eventueel overnemen maat o kan dit ook op een a pony of moet het echt maat xo zijn. Ik heb iemand in de buurt die barefoot zadels kan komen passen maar zij geraakt niet aan de kleine maatjes. Ze geraakt er wel aan maar als ze een zadel voor kleintjes besteld zou ik het eigenlijk moeten kopen. Maar zij zou wel eventueel willen komen kijken of die tweedehandse maat 0
Past. Dus daarmee dat ik het hier even vraag. Pony heeft nu een wintec 15 inch zadel wat te groot zou zijn. Dacht dat de wintec 42 cm is maar de barefoot maat 0 is 48 cm. Zou dit lukken of niet omdat jullie zeggen dat een barefoot iets langer mag zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Swift
Berichten: 2091
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:32

Er zit echt wel een groot verschil tussen de maat 0 en de maat x0 vind ik. De x0 is echt een kinderzadel en de maat 0 is ook geschikt voor slanke volwassenen. Op qua lengte en hoe het toont op de pony scheelt het toch nog wel behoorlijk.
Ik ben zelf van menig dat ook een boomloos zadel gewoon goed moet pasen. Iets te lang als het echt niet anders kan is tot daar aan toe maar ik streef zelf wel altijd naar de best mogelijke match voor paard en ruiter.
Ik weet niet of je de reactie van Buitenzinnig hebt gezien? Zij kan langs komen met 2 modellen in maat x0. Zij heeft ook nog allerlei andere modellen zadels zodat je goed kunt vergelijken wat echt geschikt is voor pony en ruitertje.

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:39

Ik heb de nieuwe ghost kussens binnen.
Die zijn een stuk breder en dikker dan het model hiervoor (daarbij vergelijken zijn de oude vodjes.)
Eenmaal onder het zadel dacht ik, dat zal never nooit niet gaan, zo een dik pakket.
Maar, het viel goed mee, eenmaal ik zit gingen ze netjes breed, mooi kussenkanaal (moet ik ze nog even recht plakken), ik zat niet breder dan met de andere kussens en paard reageerde fijn tijdens het rondje stappen.
Alleen, ik heb er een burioni tex tech pad onder, en volgens mij is het wat dubbelop? De ruggegraatvrijheid van de kussens valt door de pad volledig weg, deze gaat heel raar gaan liggen eronder en het wordt allemaal wel erg dik en frommelig.
Paard is, zoals de meeste weten, een volslank ( :+ ) trekpaard, brede ruggegraat, platte rug, niet heel veel schoft, singelplaats ver naar voor en dikke ronde buik.
Afbeelding (deze is nog met de oude pouch, wel het zadel en de pad.).
Kan het kwaad dat de boel zo frommelig/strak/raar ligt, en de ruggegraatvrijheid enkel nog deze is uit de pad, of gooi ik er in deze situatie beter een gewoon dekje of een ander dekje onder?

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:18

Swift schreef:
Er zit echt wel een groot verschil tussen de maat 0 en de maat x0 vind ik. De x0 is echt een kinderzadel en de maat 0 is ook geschikt voor slanke volwassenen. Op qua lengte en hoe het toont op de pony scheelt het toch nog wel behoorlijk.
Ik ben zelf van menig dat ook een boomloos zadel gewoon goed moet pasen. Iets te lang als het echt niet anders kan is tot daar aan toe maar ik streef zelf wel altijd naar de best mogelijke match voor paard en ruiter.
Ik weet niet of je de reactie van Buitenzinnig hebt gezien? Zij kan langs komen met 2 modellen in maat x0. Zij heeft ook nog allerlei andere modellen zadels zodat je goed kunt vergelijken wat echt geschikt is voor pony en ruitertje.



Had de post gelezen maar vrees dat de afstand wel groot gaat zijn vermits wij van België zijn en in het Antwerpse zitten. Nu het western zadel voor jleiner ponys is 53 cm lang

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:30

Je mag hier altijd even over mailen Ilora!

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker


Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:06

Duhelo - misschien een goede kwaliteit Spaans dekje??? (qua vorm beter passend) Of een lamsvacht dekje? Tenzij jij een ton weegt, lijkt het me op jouw "ukkie" best kunnen zonder nog een extra dikke pad. ;)

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:52

Daphneeeej schreef:
De grandeur heeft er werkelijk kussens onder zitten waar je evt zelf nog extra inlages in kan proppen. als ik er op zat kon je er nog onderdoor kijken. Was wel echt ruggengraat vrijheid. De filzsattel was ook erg mooi, simplistisch maar wel erg mooi op de rug. Bij filzsattel is er ook veel te bespreken als je iets speciaals wil of zelfs naar de vorm van je paard zijn rug gemaakt.

Ik ben super blij, sedert lang nog eens gereden want vooraleer we rijden moeten we eerst ...bweurk...door het soms saaie rechtrichten aan de hand.
Nu had ik een excuus om te rijden, want mijn tantum grandeur testzadel is net binnen.
Eerste indruk? Houden!!!!
Deze zit zoveel steviger dan het iberica pad. Met de hand is de zitting niet zo snel plooibaar. Je moet echt mooi zitten want door de stijvere kussens dan bvb het christpad, gaat het zadel iets sneller schuiven, maar is ideaal om te letten op de correcte houding tijdens het rijden, want je zorgt met je lichaam dat het zadel recht blijft liggen.
Ivm ruggegraadvrijheid, zelfs als ik erop zit blijft ruggegraadvrijheid 100% gevrijwaard!
Ik vond die zweetbladen goedkoop uitzien, precies zo van die matten om je voeten aan af te vegen, maar tijdens het rijden voelde dit mooi stevig aan.
Helaas moet ik nog wat sparen, ofwel moet ik sponsers zoeken haha, maar dit is hét ding om binnenkort bereden te gaan rechtrichten.
Heel enthousiast dus!

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:59

Kwetal schreef:
Duhelo - misschien een goede kwaliteit Spaans dekje??? (qua vorm beter passend) Of een lamsvacht dekje? Tenzij jij een ton weegt, lijkt het me op jouw "ukkie" best kunnen zonder nog een extra dikke pad. ;)

Met mijn 62 kilo lukt dat volhens mij idd.
Lamsvacht lijkt me inderdaad super. Helaas op dikkie dik vrees ik dat ik ga glijden... (de burioni's fleeces glijden nl ook ).

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:06

Ilora, 48 cm lijkt mij te lang. ik zou echt voor de x0 gaan.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:19

Duhelo, misschien kan je iets lenen???


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers