Peesbeschermers, welke heb jij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matsje

Berichten: 1476
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:18

Scum schreef:
Ik zoek ook nog grote peesbeschermers. Met groot bedoel ik de band die over het been gaat moet lang zijn. Ben nu 2 jaar op zoek en ik heb nog geen passende gevonden. De Kieffers die nu minstens 10 jaar oud zijn, zijn uitgelubberd en zakken steeds af. Maar Kieffer kan ik nergens meer krijgen.



Misschien moeten wij samen een eigen topic starten? :D

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:24

Scum schreef:
Ik zoek ook nog grote peesbeschermers. Met groot bedoel ik de band die over het been gaat moet lang zijn. Ben nu 2 jaar op zoek en ik heb nog geen passende gevonden. De Kieffers die nu minstens 10 jaar oud zijn, zijn uitgelubberd en zakken steeds af. Maar Kieffer kan ik nergens meer krijgen.

Veredus ook niet? Die vallen wel breed als ik het zo bij mijn fjord bekijk..

Astrid_Brann

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: Wageningen

Re: Peesbeschermers, welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:29

Ik kan niet mee praten :+
Maar volgens mij gebruikte ze bij mijn lease merrie ook Norton peesbeschermers (weet zo niet welke)
Ik heb 2 mini's, dus als iemand daar toevallig nog iets voor weet.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:36

Scum schreef:
Ik zoek ook nog grote peesbeschermers. Met groot bedoel ik de band die over het been gaat moet lang zijn. Ben nu 2 jaar op zoek en ik heb nog geen passende gevonden. De Kieffers die nu minstens 10 jaar oud zijn, zijn uitgelubberd en zakken steeds af. Maar Kieffer kan ik nergens meer krijgen.

ik heb nog wel kieffers liggen, maar dat is niet met stiek maar leren

TaanStippel

Berichten: 821
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:02

TaanStippel schreef:
Ik heb de Carbon Gel pees- en kogelbeschermers.
De benen worden er niet warm onder en de sluiting ben ik 100% fan van!!
De pasvorm ben ik ook erg tevreden over.



Oja ook handig als ik het merk erbij vermeld :P

Van het merk Veredus :)

corrina1994

Berichten: 739
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Peesbeschermers, welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:06

Ik heb de Verdus Olympic, errug fijn voor de voorbenen. Heb ook blauwe podium kogelbeschermers, en wil ook nog de bijpassende peesbeschermers erbij, want deze zijn speciaal voor endurance en heel ademend en dan eorden de pezen niet warm :) maar heb ze voorlopig niet nodig ivm peesblessure x)

rooswita
Berichten: 1223
Geregistreerd: 19-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:10

Rosa_ schreef:
Peanutbutter schreef:
Veredus Pro-Classic ( http://www.veredus.it/index.php?lang=en ... odotto=112 )

Super kappen , kunnen in de wasmachine en heb ze al 3 jaar.
ZIen er nog toppie uit en ze worden niet warm op de pezen ( heb wel de lederen binnenvoering )

Heb er toendertijd 225 euro betaald voor de complete zet maar wil niet meer anders !!!

Deze heb ik ook! Super fijne beschermers en niet kapot te krijgen. :)


ja ik heb ze ook twee paar zelfs waarvan een al 8 jaar is en nog steeds goed

rooswita
Berichten: 1223
Geregistreerd: 19-02-09

Re: Peesbeschermers, welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:11

Wij hebben trouwens de veredes pro classic aangeschaft voor de friezen omdat de normale peesbeschermers te krap waren. En dat is gewoon maat L maar die passen hartstikke goed

shaddy82

Berichten: 1850
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:20

Hier ook de standaard BR peesbeschermers, voor zowel shet als groot paard en
bij beide dik tevreden, goede prijs/kwalieit verhouding en ze blijven lang mooi

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Peesbeschermers, welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:54

Is Veredus een merk wat standaard in de winkels ligt? Want dan ben ik er bang voor dat het niet gaat passen.Ik heb nl. alle merken van Divoza gehad. We hadden paard bij ons toen we terugkwamen van een training. Daar voor de deur geparkeerd en alle merken mee naar buiten gehad om zijn been. Overal de band te kort van. En zulke dikke benen heeft hij echt niet.

Leren wil ik liever niet. We rijden veel buiten en leer is niet zo fijn om vaak nat te worden. Maarja, als er niks anders over blijft....

Heb net even op de site van Loesdau gekeken. Daar hebben ze ook veel merken. Maar gaat maar tot XL. En helaas geen Kieffer (en dat is toch een Duits merk??).

Zit misschien ook iets fijns voor jullie bij?
http://www.loesdau.de/websale7/?Ctx=%25 ... =gamaschen

ylva538
Berichten: 402
Geregistreerd: 18-10-11
Woonplaats: friesland

Re: Peesbeschermers, welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:58

ik heb BR maat cob
En pagony maat pony

kim_hester

Berichten: 1092
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:11

ik heb zelf kavalkade met bont passen prima om de benen van mijn friesje met ranke beentjes.
deze heb ik overgekocht van een vriendin die had ze om een kwpn met dunne beentjes, en ik heb ze ook wel eens bij een fries met zeer dikke benen gehad.
verder heb ik nog een paar van harry's horse, peesbeschermers passen prima, alleen de strijklappen niet die draaien steeds om.
ook heb ik een paar witte van BR deze passen prima!
heb net de Pagony set besteld, krijg ze morgen als het goed is binnen, en ik denk dat dat ook wel gaat passen :)

Splendesco

Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:15

De meeste peesbeschermers die ik heb zijn van Eurostar. Vind dat de fijnste beschermers die er zijn, heel veel kleuren en ze passen perfect. :)

jessica_

Berichten: 2172
Geregistreerd: 07-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:26

Eskadron flexi prosafe, sinds vorige week in gebruik en ze bevallen uitstekend :)
Afbeelding

Zinn

Berichten: 4518
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Beerse, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:52

ik heb ook vanalles, gewone br's en eskadrons, zijn altijd wel fijn, norton pro's vind ik ook fijn (al vind ik die wel klein vallen, vooral de strijkjes). Pro safe zoals op de afbeelding hierboven heb ik ook enkele sets van, zijn wel favoriet :j ze zijn heel licht, heel gemakkelijk in gebruik, super pasvorm, ook de strijkjes en gaat amper of niet zweten. Veredus is altijd top, die hebben veel verschillende spullen, er is daarvan niets wat tegenvalt tot nu toe bij mij. oh en de lederen beenbescherming van prestige, toppie
Laatst bijgewerkt door Zinn op 11-04-12 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:54

Scum schreef:
Is Veredus een merk wat standaard in de winkels ligt? Want dan ben ik er bang voor dat het niet gaat passen.Ik heb nl. alle merken van Divoza gehad. We hadden paard bij ons toen we terugkwamen van een training. Daar voor de deur geparkeerd en alle merken mee naar buiten gehad om zijn been. Overal de band te kort van. En zulke dikke benen heeft hij echt niet.

Leren wil ik liever niet. We rijden veel buiten en leer is niet zo fijn om vaak nat te worden. Maarja, als er niks anders over blijft....

Heb net even op de site van Loesdau gekeken. Daar hebben ze ook veel merken. Maar gaat maar tot XL. En helaas geen Kieffer (en dat is toch een Duits merk??).

Zit misschien ook iets fijns voor jullie bij?
http://www.loesdau.de/websale7/?Ctx=%25 ... =gamaschen

Hmm.. Geen idee eigenlijk. Ik heb voor mijne wat rond gemaidl naar winkels en ze moesten ze overal bestellen.. Nou wilde ik zwarte carbon gels in maat M, misschien is dat raar ofzo, ik weet het niet :')

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:56

heb je van veredus de S ooit geprobeert? ik had voor mijn D pony namelijk ook pony, en die heb ik ook nog te koop liggen

Zinn

Berichten: 4518
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Beerse, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:56

hm, hier ligt veredus wel standaard in de winkels...maar veredus heeft maat S, M en L en die maat L is echt wel groot hoor! meeste winkel hebben wel alleen maat M liggen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:13

nicky_rilana schreef:
heb je van veredus de S ooit geprobeert? ik had voor mijn D pony namelijk ook pony, en die heb ik ook nog te koop liggen

Ik? Nee, had eerst bruine carbon gels via mp gekocht en vond de maat goed. Qua hoogte zat het tussen lamicell pro maat full en br pro maat pony/cob in. Toen ik zwart (spring) tuig kocht heb ik die bruine weer verkocht en toen nieuwe zwarte gekocht. Bij mij was het probleem dat full te hoog was en cob te smal (en wat kort), maar Veredus maat M past dus precies.

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Peesbeschermers, welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:37

Voor Fee gebruik ik simpele BR peesjes, gewoon de normale. Werkt prima :)

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:54

Ik heb van BR. Hele fijne peesbeschermers. Alleen ik gebruikt ze nooit meer want me paard heeft het niet nodig.

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Peesbeschermers, welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:26

ik heb set van tekna erg tevreden over!
blijven goed zitten en vormen zich mooi om het been.
en heel makkelijk het lijkt leer maar is het niet dus kan je ze zo afspoelen voor mij geen andere meer!

Matsje

Berichten: 1476
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Peesbeschermers, welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:14

Ja ik heb ook Tekna. Worden bij jou de benen erg warm er onder?

MarimaCarona

Berichten: 1524
Geregistreerd: 02-12-09
Woonplaats: Bedum

Re: Peesbeschermers, welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:58

ik heb de peesjes van BR, sinds kort ook een setje van eskadron maar die vind ik nog net iets beter.

RobinBuck

Berichten: 444
Geregistreerd: 25-03-12
Woonplaats: in de achterhoek

Re: Peesbeschermers, welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:58

ik heb meestal gewoon verschillende setjes liggen, van harry's horse.
heb nu ook van pagony met zo'n uitgesneden achterkant en bevallen ook prima!