Iemand ervaring met deze zadels: www.zadelmarkt.nl ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JuulAlexia

Iemand ervaring met deze zadels: www.zadelmarkt.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 19:58

Hallo,

Ik ben een beetje aan het zoeken voor een nieuwe dressuur zadel. In de paardensport stond er een advertentie van deze site: http://www.zadelmarkt.nl/dressuur-c0408.html
De zadels zijn er vrij goedkoop maar ik heb er helemaal geen ervaring mee of het goede kwaliteit is ect.
Weet iemand hier misschien wat van ?

Alvast bedankt! ;)
Groetjes Juul.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:59

Gebruik de zoekfunctie eens :)
Er zijn superveel topics over Zadelmarkt op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:59

gebruik de zoek machine. En het zijn slechte zadels die je niet op je paard wil hebben.. geloof me..

geef dan geld uit aan een ouder 2e hands A zadel of een wintec (ja k weet dat die ook bij zadelmarkt kan kopen maar dat is ook het eenige fatsoenlijke zadel dat ze hebben)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:00

even zoeken met de zoekfunctie en je vind al 100den topics over zadelmarkt.
Deze zadels zijn van zeer slechte kwaliteit.

askazita

Re: Iemand ervaring met deze zadels: www.zadelmarkt.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:01

de ene vind de kwaliteit goed en de ander slecht.
volgensmij meer slechte reacties dan goede

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:01

Inderdaad, even zoeken en je stapt snel genoeg van het idee af.
Goedkoop is duurkoop, zeker bij zadelmarkt.

JuulAlexia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 20:02

Oke bedankt.
We gaan al op zoek naar wat anders!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:02

als ik jou was zou ik liever ergens anders een zadel kopen. ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:02

Het enige zadel op de eerste pagina is de Thorowgood. :)
En dat is een merkzadel.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:04

Anneevdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:21

Ik heb een hoop negatieve ervaringen met paardemarkt gehoord.. maarja, weet niet of je je daardoor moet laten afleiden, wie weet is het zadel wat jij wilt wél goed. :)

prinstesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:25

Bit heeft ooit een test gedaan en die zadels bestaan uit rommel.
Koop alsjeblieft geen zadel daar, zeer slecht voor de rug van je paard. Kijk inderdaad eens naar een goed 2e hands zadel. Er is genoeg te koop. Ook kun je contact opnemen met bijvoorbeeld een hulsebos enzo, die nemen ook 2e hands zadels over van mensen die een nieuw zadel kopen. succes!

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:37

Ik heb daar een tijdje geleden een zadel vandaan gehaalt, en het licht op mijn paard hardstikke goed.
Ook de zadelmaker die ik erna heb laten kijken was zeer verrast van de goeie kwaliteit.

Wel moet ik er even bij zeggen dat ik maar een aantal keer per week rij, zon 3 a 4 keer en geen wedstrijden.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:40

Ach, er zijn zoveel slechte verhalen over zadelmarkt, maar je moet het gewoon zelf ervaren. Want meer dan de helft van die reacties in al die topics zijn niet uit ervaring, maar gewoon uit "horen zeggen".
Een vriendin van mij heeft een zadelmarkt zadel, en daar is niks mis meer. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:56

liefhelietje schreef:

Met de kritische kanttekening dat die TS de ballen verstand heeft van zadels en daarmee de zaken die zo slecht nog niet zijn afkraakt, maar die delen waar WERKELIJK de kwaliteit van het zadel uit blijkt, ziet ze volledig over het hoofd!!!
Voorbeeld: een kenner zal onmiddellijk zien dat de boom uit Beukenhout is; dat is toch iets anders dan het " waaibomenhout" waar TS het over heeft........

Je moet het ook anders zien: Een goed zadel bouwen kost een ervaren zadelmaker 40 uur (uitspraak van een zadelmaker van Kieffer op de Equitana). Wanneer je dus een zadel van 300 euro hebt, dan tel maar uit wat het uurloon van de maker is, zelfs al zou ie het in 20 uur kunnen.........

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:26

Ik heb er een aantal zadels gekocht in het verleden en weer verkocht omdat ze toch niet goed op mijn paard pasten. Probleem was dat ze niet met een paar zadels langs kwamen om de zadels aan te meten (dat kan natuurlijk ook niet voor die prijzen) en dan moet je oftewel je paard meenemen of het op het oog kopen. Paard meenemen was voor mij geen optie; vraag me uberhaupt af of ze zelf wel over de benodigde kennis beschikten om een zadel goed aan te meten.

De thorowgood zou op ieder paard aan te passen moeten zijn, maar als je bij de winkel staat (niet bij Zadelmarkt) en de eigenaresse is aan het vertellen dat het echter niet op haar paard aan te passen was, dan krijg ik hierover al mijn twijfels. Ik vond het wel een mooi zadel om te zien, maar ik ben altijd benieuwd hoe de kunststof zadels er na een paar jaar intensief gebruik uitzien.
De Wintec zadels die ik bij een manege gezien heb, die waren allemaal kapot gesleten op de zweetbladen.
Dat zie je toch niet zo gauw bij een leren zadel.

Ik heb nu sinds een jaar een JC (Jorge Canaves). Een mooi middenklasse zadel van zo'n € 800. Vroeger ook met een JC ijslanderzadel gereden. Daar hebben we ca. 20 jaar mee gedaan.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:33

Zadelmarkt is mij goed bevallen :D.

Heb er tuig,zadels,hoofdstellen weg waarvan sommige dingen al 4jaar oud zijn en nog heerlijk meegaan.
Nergens last gehad (losse sticksels, vals leer of andere problemen) :D.

Service is ook goed. Je kan zo je paard meebrengen en wanneer niet mogelijk maar later
toch blijkt dat iets niet past was het bij mij geen probleem en kan je terug komen.

Erg te spreken en dat voor een niet eens zo hoge prijs. :D
Als je het mij vraagt een aanrader.

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:18

nou wat fijn dat er mensen zijn die wel wat goeds hebben te vertellen over zadelmarkt
maar bij deze is je paard je lief ga dan gewoon voor een leuk 2de hands zadel ik heb er pas 2 aangeschaft een mooie kiefer van 8 jaar oud prima zadel en gaat nog jaren mee en een daaleman close contact ook een heelijk zadel dit via marktplaats
was nbog geen 400 euro kwijt voor deze 2 dresuurzadels
dit heb natuurlijk ook te maken met de resesie mensen hebben geld nodig maar hoed jij een goed zadel
dus suq 6 met zoeken

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:29

Miracle_ schreef:
Ach, er zijn zoveel slechte verhalen over zadelmarkt, maar je moet het gewoon zelf ervaren. Want meer dan de helft van die reacties in al die topics zijn niet uit ervaring, maar gewoon uit "horen zeggen".
Een vriendin van mij heeft een zadelmarkt zadel, en daar is niks mis meer. :)

Dus eerst het risico lopen dat je de rug van je paard verkloot(om het even grof te zeggen), en dan pas mag je het af raden om een zadelmarkt zadel te kopen?
Ookal is het uit horen zeggen, gaat er dan geen belletje rinkelen dat je dat risico gewoon niet moet nemen?
Zolang je geen goede zadelmaker bent en niet weet wat er binnenin zit en er al veel slechte reactie's op zijn vind ik het erg naief om dan toch maar een zadelmarkt zadel te kopen.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:33

als je een goedkoop zadel wil koop dan een goed 2de hands zadel heb je veel meer plezier aan dan zo;n goed koop dingen;
ik heb ook een nieuw goedkoop zadel gehad en daar zit wijnig kwaliteit aan!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:39

Nu moet je niet alle zadelmarkt zadels over dezelfde kam scheren.
Ik heb mijn zadel vandaar nu al bijna 2 jaar en ben er nog steeds content van. Voor die prijs verwacht ik geen super luxe zadel, maar het kan er mee door. De zadelmaker heeft mijn zadel eens bekeken en ja het verslijt sneller als een ander zadel maar voorderest was hij nog goed hoor.
Als je iemand meeneemt met een beetje verstand van zaken kan je er best een leuk zadel vinden. En mijn paard zijn rug is er nog steeds niet kapot van hoor.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:40

Zadelmarkt staat inderdaad bekend om zijn slechte kwaliteit zadels.

Ander tuigage heb ik geen ervaring mee.

Maar ik zou het dus zeker niet doen, laat liever een goed zadelmaker komen met een goed tweedehands merkzadel, nooit zelf gaan aanklooien.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:44

Ik vind het een beetje verkeerd om zadelmarkt zomaar af te breken. HEt is een winkel en ze verkopen ook andere merken zadels ( wintec en thorowgood enz). Dan kan je beter het merkzadel dat ze daar verkopen wat zo slecht is 'afraden' ipv de hele winkel.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:46

Klopt idd, tegenwoordig hebben ze ook andere merken.

Maar eigen merk van zadelmarkt raad ik een ieder af.

Wintec vind ik een prima merk.

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:25

nou vind de wintec best leuke zadels alleen zijn de singelstoten van kunstof en dat scheurd al heel snel koste 4 nieuwe 120 euro
dus dan koop je misschien een 2de hands voor 150 euro moet je nog eens 120 betalen voor het vervangen van die singelstoten
als er nog geen leren opgezet zijn