Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

niet aankijken maar actie ondernemen, je paard heeft serieus last van je zadel!! egnie schreef:Ik heb dit gehad met mijn springzadel, echter dan aan de achterzijde. Ik had het zadel een paar maanden en in die tijd begon mijn paard ook te verharen. (hij was geschoren en zijn zomervacht kwam erdoor) Ik kreeg dus ook wat lichtere plekken en was bang dat het zadel niet paste. Zadelmaker is netjes komen kijken en die kwam tot de conclusie dat het inderdaad door het verharen kwam en mocht ik last blijven houden dan kwam hij weer. Hij heeft niet terug hoeven komen, dus het kan wel. Wat ik wel raar vind is dat het bij jouw op de schoft is, bij mij was het dus bij de lendenen.
Wel heel knap dat je zo oplettend bent. Ik controleer ook regelmatig de rug van mijn paard en 1 x per jaar laat ik de zadels nakijken.
. 
_Bitje_ schreef:dit lijken mij idd droge plekken
mijn pony heeft het ook
LIQUITA schreef:Zadelmaker (Stubenitsky) zegt dat het ook kan komen omdat de paarden met hun wintervacht bezig zijn. Daardoor kan er ook verkleuring onstaan op de plekken waar het zadel rust. Iemand hier ooit van gehoord? Ik moest het nog even aan kijken, maar dat ga ik zeker niet doen. Ik ga toch voor een second opinion.
LIQUITA schreef:_Bitje_ schreef:dit lijken mij idd droge plekken
mijn pony heeft het ook
Wat bedoel je precies met droge plekken? Verkleuring omdat deze plekken niet bezweet raken??? Op de foto's is m'n paard droog, hij kwam net z'n stal uit. Ik had vandaag wel zelf de neiging om de plekken nat te maken, en te kijken hoe het dan opdroogt.
Meerdere paarden bij mij op stal hebben ook die witte plekken bij de verharing
LIQUITA schreef:_Bitje_ schreef:dit lijken mij idd droge plekken
mijn pony heeft het ook
Wat bedoel je precies met droge plekken? Verkleuring omdat deze plekken niet bezweet raken??? Op de foto's is m'n paard droog, hij kwam net z'n stal uit. Ik had vandaag wel zelf de neiging om de plekken nat te maken, en te kijken hoe het dan opdroogt.