Paard accepteerd bit maar niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:14

goed dat je de tandarts hebt laten kijken! wat verder ook nog een oplossing kan zijn is overstappen op een ander bit, mocht ze het bit nu nog niet accepteren. toen ik mijn paard ging inrijden begon ik met een simpel dubbelgebroken watertrens van rvs. ze had echt een hekel aan dit bit, toen ben ik op aanraden van velen hier op bokt overgestapt op een harrys horse gold brass. dit bitje heeft een samenstelling van 86%-90% koper, 8%-12% aluminium en 3% ijzer. mijn paard begon het bit toen eigenlijk gelijk te accepteren. het schijnt dat rvs een heel vieze smaak afgeeft, en dat de koperkleurige bitjes een lekker smaakje afgeven. dit bitje heeft mij geloof ik 25 euro gekost, dus opzich nog wel betaalbaar! je hebt hem in een watertrens en bustrens.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:21

Het zou inderdaad kunnen dat het paard nu een hekel heeft aan dingen in de mond zoals bit en wormenkuur.
Mijn Flash heeft er ook nare herinneringen aan overgehouden dat de vorige eigenaar een bit erin gedaan had bovenop de wolventandjes.
Flash heeft ze nog dus misschien verandert de zaak nu ze eruit zijn bij jouw paard.
En anders gewoon proberen wat @ immii_clarr zegt.
Veel sterkte als je het strakjes gaat proberen en hoop dat het meevalt, wat waarschijnlijk wel zo zou zijn.

Morrie05

Re: Paard accepteerd bit maar niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 14:24

Ja hoop ook dat het meevalt :D
Wat mij wel ook opviel ik kon altijd heel makkelijk het bit in doen ondanks dat ze er dus toch echt last van had! Dus hoop dat het mee valt.
Immii_clarr bedankt voor je tip ik zal er zeker aan denken als ze het bit nog steeds niet accepteerd.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:25

het is natuurlijk ook nog het wennen. het ene paardje went er sneller aan als het andere

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:29

En anders misschien toch bitloos ;) , maar het zal wel meevallen :D, succes!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:29

Heb je wel eens een Mylerbit geprobeerd?
De mijne vond andere bitten ook niet fijn maar omdat een
Myler een andere vorm heeft en dun is vind mijn paard dit bit wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:34

Fijn dat je de tandarts hebt laten komen!
Morrie05 schreef:
Wat mij wel ook opviel ik kon altijd heel makkelijk het bit in doen ondanks dat ze er dus toch echt last van had! Dus hoop dat het mee valt.

Zo zie je maar. Paarden zijn over het algemeen veel te meegaand. ;(

Hopelijk is dit een les voor iedereen die denkt dat een dergelijk probleem niet aan het gebit, de mond of het bit ligt "omdat het paard altijd zo braaf (of zelfs graag (?)) het bit aanneemt".

Morrie05

Re: Paard accepteerd bit maar niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 14:45

Leinearthur: Dat is ook weer zo maar dit voelde gewoon niet goed en gelukkig had ik gelijk. Was ook nog niet zover dat ik wat meer van haar ging vragen want anders had ze er denk ik nog meer problemen mee gehad.

Blensink: Ja idd dat is ook altijd nog een optie. Het lijkt me zoiezo wel een goede optie om mee langs de weg te gaan.

meissielief: Nee nog niet geprobeerd maar thanks voor de info

JoviBan: Ja idd je heb gelijk hoor! Vind ook dat mensen veel meer naar hun paard moet kijken maar goed.