deken schuift naar achteren (sectolin)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

deken schuift naar achteren (sectolin)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:39

ik heb een exzeemdeken van sectolin. groot genoeg gekocht. nu ligt hij ook netjes op mijn paard (op hals na, het laatste klittenbandje kan ik niet vast maken ivm te grote kaken, dus doe ik de oren er niet in en dan wel het laatste klittenbandje dicht.

maar het gaat mij om het volgende:

er zitten loopsplitten in. het paard zou makkelijk moeten kunnen bewegen. echter... als ik met indi loop hoor je de deken bij elke stap schuren bij haar borst (schuin voor/zijkant)

de deken is ruim genoeg, maar aan de achterkant is heel veel `stof` over. als ik de deken dan weer naar voren leg wat makkelijk kan is het even goed, maar schuift hij vrijwel gelijk weer naar achteren...

ligt dit aan de pasvorm? zou een grotere maat helpen? is er iets anders wat ik kan doen? (behalve borstbeschermer, dat neemt t niet weg dat hij knelt bij het lopen aan de voorkant namelijk)

iemand iedeeen of tips? kan het aan de deken liggen? of aan de bouw van het paard? hebben jullie ervaring met deze deken? blijven die van jullie wel goed liggen?

ben wel benieuwd...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:41

Ik heb dezelfde deken voor mn fries en ook hetzelfde probleem ermee. Hij schuift erg naar achteren. Denk niet dat een maat groter gaat helpen want die van mij is al aan de grote kant. Dacht zelf meer aan een maat kleiner dat ie dan minder naar achteren gaat schuiven.
Ben benieuwd of er meer mensen met dit probleem zijn en of er een oplossing voor is. Verder bevalt de deken mij wel goed, hij gaat dit jaar het 2e seizoen in.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:05

eigenlijk zou je wat duidelijke foto's moeten hebben?

zou je er een dekenriem omheen kunnen doen en die dan vastzetten met lussen ofzo zodat het niet meer schuift?
of net als bij de boett een riempje tussen de voorbenen door zodat het op zijn plek blijft?

ikenindi

Re: deken schuift naar achteren (sectolin)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 10:41

tussen benen door lijkt mij geen nut hebben eerlijk gezegd. een singel weet ik niet. dat zal haast wel, maar lijkt me ook niet prettig zitten als ze dat de hele zomer om heeft eerlijk gezegd...

foto`s kan ik wel voor je maken vandaag. (als ik t niet vergeet ;) )

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 20:26

oliebol! ben t dus wel vergeten :o heb alleen foto`s gemaakt voor mijn zadelvraag :S

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 20:50

beetje laat, maar hier alsnog de foto`s...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:19

Dat heb ik dus ook met mijn deken. Denk dat er weinig aan te doen is?

Rhode2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:09

Misschien inderdaad een dekensingel proberen. Misschien dat het wel helpt net iets tegen te houden, ook al zit die niet strak. En tja, of het niet fijn is voor je paard als die de hele zomer de deken op moet is een beetje een rare vraag. Met 20 graden is een exceemdeken ook niet prettig..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 10:23

Rhode2 schreef:
Misschien inderdaad een dekensingel proberen. Misschien dat het wel helpt net iets tegen te houden, ook al zit die niet strak. En tja, of het niet fijn is voor je paard als die de hele zomer de deken op moet is een beetje een rare vraag. Met 20 graden is een exceemdeken ook niet prettig..

hoe bedoel je dat? ik denk dat met deken voor mijn paard prettiger is dan geen deken. ik doe hem haar niet voor niks op. allemaal open wonden lijkt me minder prettig dan een deken die er speciaal voor gemaakt is om met warm weer op te hebben ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:36

bij ap schuiven veel dekens ook naar achteren. ik denk dat je er vrij weinig aan kun doen.
heb je al es geprobeerd om de voorsluiting strakker of losser te doen?
als ik die bij ap strakker zet schuift de deken namelijk niet zo erg veel naar achteren toe.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 10:42

ja. ik heb nu t bovenste sluitinkje op zijn strakst, en de onderste o zijn lost, zodat hij wel naar voren blijft liggen, maar toch meer bewegingsruimte heeft...

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:45

Is hij niet gewoon wat aan de grote kant? Heb je het al eens geprobeerd met een maat kleiner?

Ik zou een manier zoeken (evt de schoenmaker een naadje bij laten stikken oid) om hem aan de voorkant wat hoger/strakker dicht te kunnen doen zodat de boeg vrij hangt.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:11

Ik heb dit ook heel vaak voor bij mijn merrie. Ik zou persoonlijk de deken echt op maat kopen want op de foto lijkt hij een beetje te groot...? Hou groter het deken, hoe sneller het naar achter schuift. Maar ik zit met een ander probleem. Mijn merrie heeft nogal een speciale bouw en welke deken ik ook koop (model,merk,..) alle dekens zijn vanvoor allemaal te groot wat zorgt voor schuurplekken en dat mijn deken ook inderdaad naar achter schuift.. iemand enig idee welke dekens wel zouden passen? Ze is vrij smal op haar borst (maar wel goede spieren!) en brede achterhand.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 19:04

misschien is ene borstbeschermer iets? en anders die van harry`s horse is misschien wle wat?