Spullen en merken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jacoliiene

Spullen en merken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 14:25

Ik ben benieuwd welke merken jullie nou zoal gebruiken voor jullie paard.. en welke jullie het beste merk vinden en welke de slechtste!!

Laat het me weten *D

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:27

Jacoliiene schreef:
Ik ben benieuwd welke merken jullie nou zoal gebruiken voor jullie paard.. en welke jullie het beste merk vinden en welke de slechtste!!

Laat het me weten *D

Ik heb het niet zo met merken maar ik heb van kwa Dekens enzo allemaal bijtoeval van Harry Horse en van de Hoofdstel en rijzadel van Kieviet. Allemaal toeval aangezien ik vrij nooit naar merken kijkt en laast toen ik keek vond het wel geinig van zelfde merken waren.

Jacoliiene

Re: Spullen en merken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 14:31

Haha okee.. Ik ben namelijk een onderzoek aan het houden welke merken er nou het beste zijn en welke minder.. Maar jij kunt dus wel goed met harry´s horse?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:35

Jacoliiene schreef:
Haha okee.. Ik ben namelijk een onderzoek aan het houden welke merken er nou het beste zijn en welke minder.. Maar jij kunt dus wel goed met harry´s horse?

De spullen van Kieviet gebruik ik nu bijna een jaar en is nog in harstikke goede conditie met matige verzorging eraan :+
Harry Horse waarvan de dekens gebruik nu bijna 2 en half jaar en is nog in perecte conditie. 1 keer per jaar laat ik het wassen en in de zak zitten tot de volgende winter.

Jacoliiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 14:37

Oke ik gebruik voor mijn paard vaak BR of anky's

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:40

Zadel: Kieffer
Hoofdstel: Ruitergilde (?)
Beenbescherming: Eskadron, HB en HH,
Schabrakken: HKM, Equitheme, HH.
Dekens: Regendeken: Premiere, Fleecedeken met hals: HH, 350 grams winterdeken: Bartl, Staldeken: Loesdau, Fleecedeken: Geen merk.
Bitten: Robart,HH.
Bandages: HKM,BR.
Borsttuig met afneembare martingaal: ik dacht HB.

Ik heb nog veel meer spullen maar kan er zo gauw niet opkomen, ik weet overigens niet wat de volledige naam is van de afkorting HB.

Jacoliiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 14:45

En HKM??

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:46

Jacoliiene schreef:
En HKM??

Daar weet ik de voluite naam ook niet van, de spullen die ik van HKM heb, heb ik allemaal in Duitsland gekocht.

Jacoliiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 14:48

Okee en over welk merk ben je het meest tevreden!?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:16

Ik heb een Premiere deken, ijzersterk echt geweldig. Dan heb ik nog een Equi-theme deken, (zweetdeken) ook best goed, en een sjabrak daarvan en daar ben ik ook zeer tevreden over. Verder heb ik wat Harry's horse sjabrakjes en die vind ik ook erg fijn liggen op mijn paardjes. Ik ben niet zo van de merken... Als het goed ligt en mooi staat vind ik het al snel best :) . Verder is alles merkloos, of weet ik het niet ..
edit: ik herinner me net dat ik nog noton peesjes heb met bont en daar ben ik echt super tevreden over!!!
Laatst bijgewerkt door xmarliez op 20-01-09 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:21

let ik eigenlijk ook nooit op maar ik zat gister te kijken, goed BR halster (heeft al een jaarling op de wei overleefd en mijn lompe koetje overleeft ie ook nog steeds :+ ) en (mijn mening) super BR peesbeschermers voor mijn paard
Harry's Horse vind ik ook goed en de peesbeschermers van mijn pony, Norton ofzoiets vind ik ook super!
Kieffer, Harry's Horse, Wintec, Norton, BR, Global( vind ik super met burberry zweetdeken en dekje :D ), Anky ik ben eigenlijk nog niet echt iets tegen gekomen dat ik écht slecht vind
Alleen Global Burberry Bandages vind ik gruwelijk tegenvallen!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:40

Jacoliiene schreef:
Okee en over welk merk ben je het meest tevreden!?

Kieffer wbt zadels,super tevreden over
HKM ben ik ook heel tevreden over,en de dingen die ik van HH heb zijn ook goedgekeurd.

Opzich ben ik niet zo merkgericht, ik koop wat ik nodig ben en wat ik leuk vind.
Qua zadels ben ik wel heel merkgericht, dit is mijn 2ekieffer zadel en ben er echt tevreden over, andere zadelmerkenzoals Albion, Prestige, Hulsebos etc heb ik geen ervaring mee.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:45

ik kwa zadel ook (behalve met mijn pony want ik heb haar nu 4 á 5 jaar en we hebben ook al 4 zadels gehad, ze heeft zo'n rare rug)
aangezien ik niet zo'n Pools (zal ik het maar even noemen niks beledigends bedoeld maar ik weet het niet anders te omschrijven) zadel wil die het eerste half jaartje fijn is en daarna lekker uitelkaar valt :+
heb nu een kieffer veelzijdigheidszadel voor utah,
*is even merk van kimberly's zadel aan het zoeken*
Edit:
mijn vrouwelijke intuitie, voor zover ontwikkeld :P zegt me iets van stübben ofzo, het is maar een gedachte ik zal vanavond kijken!
maar daar ben ik dik tevreden over, het is een bijna bejaard model, en ik heb hem van iemand gekregen die het zadel zelf ook al een aantal jaar had en ik heb hem nu 3 jaar en hij is één keer naar de zadelmaker geweest voor de singelstoten!
EditEdit: of iets van passier? :+
Laatst bijgewerkt door DebjeDopje op 20-01-09 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:51

Zadel: Merkloos
Hoofdstellen: Kieffer en HKM
Dekjes: HKM, BR, HH en ANKY
Dekens: Derby, HKM, S&K, Premiere, Nika en HH
Beenbescherming: Merkloos leer
Bitten: Robarth en Pfiff
Halsters: HKM, Scapa, Handgemaakt leer en Eskadron

Favo: HKM :D

Jacoliiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 15:58

Welk merk is HKM dan ????

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:00

HKM is het merk.
http://www.reitsport-hkm.de
Waar het de afkorting van is heb ik nog nooit kunnen vinden.
Zelfde geldt voor BR. Waar is dat dan de afkorting van?

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:27

BR, Pagony, Scapa heb ik wat van, HH.

Ben van plan een hoofdstel (bruin) van Norton te kopen met martingaal (bruin), ben benieuwd.. :)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 07:53

PK,Anky,Eurostar,HH, enzo meer :P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:05

PP > HAR

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:45

BR is de afkorting van Bieman Riding.

Wij hebben vrij veel spullen van BR, dekjes en pees/kogel beschermers, (fleece)bandages. Ook de regendekens hebben we van BR. Betaalbaar en goede kwaliteit en goede pasvorm.Voor het eerst geen afgeschuurde manen bij het halsstuk.

Daarnaast vind ik de PK pads superfijn. Hebben er onlangs 1 voor het eerst aangeschaft, maar die blijft tenminste super liggen zonder te trekken of wat dan ook.

Vwb rijbroeken hebben we meestal Eurostar, goede kwaliteit en fijne pasvorm.

Zadels: Engelse hebben mijn voorkeur, Albion o.a. En daarnaast vind ik Stübben (of CTD, is ook van Stübben) erg goed.

Hoofdstellen: we hebben diverse merken, maar vind de Kieffers er toch wel uitspringen. Gewoon erg fijn leer wat ook bij veelvuldig gebruik goed blijft en nog redelijk betaalbaar.

Van de staldekens hebben we dit jaar er 1 van QHP, erg fijne deken en Premiere vind ik ook wel goed.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:14

zadel : prestige top dressage-kiefferbeugelriemen-sprenger beugels
hoofdstel: Döbert Classic
bitten: HH goldbrass
dekens: S&K - HH
dekjes: HKM - BR
beenbescherming: Norton-BR
halsters: HKM-merkloos

poeh dan heb ik het zo wel ongeveer :P

Jacimatho