hackemore hoofdstel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sandra1986

hackemore hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 16:23

ik rijd sinds kort met een hackemore.
maar wel met een geweoon hoofdstel
moet er perse een speciaal hackemorehoofdstel aan?

k heb ook al hard gezocht op internet en heb er 1tje gevonden zo`n biothane(als j het zo schrijft) maar die was erg duur (dat zijn ze)
zijn ze er ook wat goedkoper?

kan ik ook mijn hackemore aan een westernhoofdstelletje hangen? want dat vind k wel heel gaaf er uitzien
al moet het bovenal lekker zitten
en schrijf j t trouwens zo? hackemore?
groetjes sandra

Vanny_

Re: hackemore hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:47

Sorry heb er zelf geen ervaring mee (ken wel iemand op stal die altijd met hackamore buitenrijdt maar zag volgens mij geen speciaal hoofdstel daarvoor maar het kan best zijn dat die er wel zijn). Volgens mij kan het wel dat je je hackamore aan een ander hoofdstel vastmaakt, dat je niet per se zo'n speciale nodig hebt maar weet het niet zeker hoor. Ik zou zeggen als het maar veilig is en goed zit. En je schrijft het zo: hackamore Knipoog.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:47

Ik heb mijn hackemore ook aan een wesernhoofdstel, maar hij kan ook aan een engels hoofdstel met de neusriem er af. Snap eigenlijk niet waarom je er een speciaal hoofdstel voor nodig zou hebben...

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:52

Ja inderdaad wat Allegra zei, degene bij mij op stal reed volgens mij met een 'gewoon' hoofdstel zonder neusriem.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 16:56

ja dat hoorde ik omdat de bakstukken bij een gewoon hoofdstel verder naar voren zitten en dan als je wat harder `trekt`het bij de ogen zit. heb niet het idee dat ze er last van hebt ( heb haar der ook mee zien lopen met iemand anders erop. en de zitten meer tegen het oog aan.

ben namelijk wel blij... want kan ik eindelijk een westernhoofdstel kopendat was met bit niet te doen zonder neusriem

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:39

ik kan het fenomeen hackamore hoofdstel niet eens Tong uitsteken

je moet alleen opletten dat de bakstukken kort genoeg kunnen omdat de hackamore redlijk hoog op de neus hoort te zitten

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 19:27

ja dat kan gelukkig wel
heb hem ook door iedereen goed laten keuren op stal:P
dank jullie wel:)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:44

Als je de kinketting niet extreem los hebt moet je met een gewoon hoofdstel wel uit de voeten kunnen. Je zou wel een paar kortere bakstukken kunnen nemen. Ik heb mijn hackamore liever iets hoger hangen en met een hoofdstel in de maat die met bit past, is dat soms net te lang.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:05

sandra1986 schreef:
ja dat hoorde ik omdat de bakstukken bij een gewoon hoofdstel verder naar voren zitten en dan als je wat harder `trekt`het bij de ogen zit. heb niet het idee dat ze er last van hebt ( heb haar der ook mee zien lopen met iemand anders erop. en de zitten meer tegen het oog aan.

ben namelijk wel blij... want kan ik eindelijk een westernhoofdstel kopendat was met bit niet te doen zonder neusriem

Als de bakstukken te ver naar voren zitten, moet je het neusgedeelte van de hackamore wat breder zetten.
Een westernhoofdstel lijkt mij ook wel gaaf voor mijn hackamore.. Maar zullen die bakstukken dan niet veel te lang zijn..? (en rijd ik dan niet voor paal met mijn dresuurzadel..?) Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:00

Ik heb mijn hack gewoon aan een gewoon engels hoofdstel, neusriem eraf dan natuurlijk. Dat werkt prima.
Ik heb hem ook gehad aan een two ear westernhoofdstelletje, maar daar zaten de bakstukken te dicht langs de ogen. BIj dit engelse hoofdstel dat ik nu heb is dat niet het geval.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:18

ik rijd de hackamore in combinatie met een bit...
hiervoor heb je dus een stang en trens hoofdstel nodig Lachen
maar als je alleen met hackamore rijdt dan kan dat gewoon met een normaal hoofdstel, waarbij je idd de neusriem eraf haalt