Vaquero zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Re: Vaquero zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:54

Als je eenmaal op zoek gaat naar een Vaquero of iberisch zadel, zul je merken dat je snel door de bomen het bos niet meer ziet, zoveel keus is er. Ga voor jezelf na wat je precies wilt met een zadel, de DV zadels zijn niet geschikt om mee te springen, licht rijden gaat lastig en voor een wedstrijd zijn ze niet toegestaan. Je kunt je licht opsteken bij eigenaren van Andalusiers of Lusitanos die dergelijke zadels in gebruik hebben.
Ik ben zelf erg blij met mijn Relvas zadel, ik zit er in als een luie stoel, ligt perfect op mijn barokke paard en kan er mee lichtrijden. De prijzen zijn een lachtertje als je kijkt wat een willekeurig zadel in Nederland kost.
Animo is een optie, maar ik vind de keus toch wat beperkt. Kijk eens op de site van Zaldi www.zaldi.com en je zult een enorm aanbod vinden. De leverancier die Huertecilla noemt is ook een goede.
Wat ook een aanrader is: informeer eens bij Lusitana van Bokt, zij heeft goede contacten met een Portugese zadelmaker, veel keus en een paar honderd euro goedkoper dan een nederlandse leverancier.


labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Re: Vaquero zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:44

Ik vind lichtrijden op mijn Iberier toch wel belangrijk, zeker in de leerfase en het wennen aan een ruiter op de rug wil ik de rug ontlasten en ook op lange ritten is het wel zo fijn als je wat kunt lichtrijden.
Voor "werk" minder belangrijk, maar zover ben ik nog niet.....(en dan had ik wel een dv zadel gekocht)

Overigens: leveranciers in NL komen niet aan huis passen en hebben nauwelijks voorraad, het risico is dus net zo groot in het geval je rechtstreeks af leverancier Spanje/Portugal besteld. Of je een pakketje terug stuurt naar het buitenland of binnenland omdat het zadel niet goed past, maakt imo weinig verschil

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Re: Vaquero zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:56

Ik leer graag en veel, ben benieuwd naar meer over het (onjuist) lichtrijden, maar dat toontje.......
sorry, daarvan gaat bij mij de deur dicht, voel me net zo'n pennymeisje dat net komt kijken en op haar vingertjes word getikt.

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Re: Vaquero zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:40



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charaz, Julimy en 12 bezoekers