wie heeft er K&K dynamic KS

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wie heeft er K&K dynamic KS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:27

Ik wil waarschijnlijk van Myler overstappen op K&K Dynamic KS en ben benieuwd wie dit bit heeft en waarom voor dit bit gekozen.

Er wordt gezegd dat het een zacht bitje is, maar is het wel zo? Het is iets dikker dan myler en dat vind ik wel fijn, maar het tussenstuk is dat juist niet scherp omdat het draait? Er zit wel een notenkraker en hefboomwerking in, maar doordat het schuin ligt wat zachter dan de standaard bitten, of juist niet?

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:02

ja ik heb hem, en het is een heerlijk bit.
Door de D-trens, het dubbelgebroken middenstuk wat ook nog eens 40 graden gedraaid is en het is ergonomisch gevormd naar de paarden mond is het inderdaad een zacht bit. Het is wel een wat dunner bit.

mijn paard loop er echt SUPER op.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:10

Anoniem

Re: wie heeft er K&K dynamic KS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:48

Bedankt voor de link, al weer wat meer reakties. Ik heb het bit gisteren in mijn hand gehad. Zoveel bitten zijn er tegenwoordig, moeilijk hoor. 85 euries ook niet mis.

Die D ringen schijnen nu juist wel fijn voor het paard te zijn, wist ik ook niet. Ik heb gekeken op de kaartjes, maar maten staan er niet op.

Mijn paard heeft juist een klein mondje en ik heb steeds het idee dat met de reguliere bitten hij niet weet waar hij het moet stoppen.

Ik heb er dus niet zo veel verstand van ga maar uit van de informatie. Ik denk wel dat ik het risico ga nemen door het maar gewoon te kopen en te proberen.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:33

russel schreef:
Ik wil waarschijnlijk van Myler overstappen op K&K Dynamic KS en ben benieuwd wie dit bit heeft en waarom voor dit bit gekozen.

Mag ik vragen waarom je hiernaar overstapt?? ik heb nu ook een myler maar ben er toch niet helemaal tevreden over...

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:14

ik heb hem uit mogen proberen van een vriendin. Voor mijn paard was hij te dun, dit is natuurlijk heel verschillend per paard. Ik heb nu een gewone K&K ultra bustrens.

tinkersjakie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:08

heb hem ook gekocht. Had ook een topic geopend hier op bokt
viewtopic.php?f=117&t=580879&hilit=

Ik vind het wel een fijn bit, was in het begin wel wennen en heb het rustig op gebouwd. Maar ben er nu zeer tevreden over.
Doet nu niet meer zo zijn mond open en reageert wel goed moet ik zeggen.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:13

Citaat:
Die D ringen schijnen nu juist wel fijn voor het paard te zijn, wist ik ook niet. Ik heb gekeken op de kaartjes, maar maten staan er niet op.

Hoe bedoel je welke maten, hoe dik ie is?

K&K bit Dynamic RS
Door de ergonomische vorm van het mondstuk ligt dit bit zeer goed in de mond. De druk in de mond wordt gelijkmatig verdeeld over de tong en de tongranden. Hierdoor wordt het paard gestimuleerd om het bit aan te nemen en aan de teugel te blijven. Het bit heeft een zachte, maar effectieve inwerking. Verkrijgbaar met aurigan mondstuk en D-ring van roestvrijstaal. De dikte is 16 mm. Verkrijgbaar in de maten 11.5 t/m 14.5 cm.

bij www.ooteman.nl kun je meer vinden over deze bitten.
(dit bit staat onder nieuwe collectie, en de andere soorten staan onder de KK-bitten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:33

Rianne schreef:
russel schreef:

Mag ik vragen waarom je hiernaar overstapt?? ik heb nu ook een myler maar ben er toch niet helemaal tevreden over...

Mijn Myler is te groot en nu moet ik proberen een kleinere te krijgen. Zowiezo hier in de buurt niet makkelijk Myler te kopen en ik hoorde dat dit bit ook een goed bit is. Ruitersporthuis om de hoek die het verkoopt . Het is overigens wel een probeerseltje voor mij.

Maar ik denk dat hij 11,5 heeft kwa maat en Myler kleiner krijgen moet weer besteld worden. Een kleinere K&K kan ik passen en weer omruilen.

Gemakszucht. Ik heb ook gekozen voor dit bit omdat het ook ronder gevormd is en niet zo dik als de standaard bitten. Hij heeft nl maar een klein kwekkie en met een dik bit (wat iedereen zo lekker zacht vind) doet hij zijn mond open. Lijkt alsof hij het niet kwijt kan. Mond ook open met teugels in boogjes, vandaar dat ik zoekende ben.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:16

Citaat:
Gemakszucht. Ik heb ook gekozen voor dit bit omdat het ook ronder gevormd is en niet zo dik als de standaard bitten. Hij heeft nl maar een klein kwekkie en met een dik bit (wat iedereen zo lekker zacht vind) doet hij zijn mond open. Lijkt alsof hij het niet kwijt kan. Mond ook open met teugels in boogjes, vandaar dat ik zoekende ben.

Een dik bit is niet altijd vriendelijk, wat je zegt hebben ze weinig ruimte tussen de kaken dan is het niet zo vriendelijk en dan kunnen ze hun mond niet normaal sluiten. Dan is een dunner bit toch beter en of ik hem nu veel scherper vind dan mijn enkel gebrokenbit kan ik niet zeggen. Hij werkt anders dus mijn paard reageerde er ook anders op maar wel beter dan de enkelgebroken.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:10

Ik heb 'm ook, super tevreden! Hiervoor de K&K Ultra, was ik ook erg over te spreken, maar kon de Dynamic voor een leuk prijsje overnemen en was wel benieuwd. Was een goeie zet, Shine loopt er erg fijn op, knabbelt het bit rustig en fijn af, lekker schuimbekkie en pakt er een hele fijne constante aanleuning op.

Heb gister het bit aan de paardentandarts voorgelegd (ivm een paard met een rampgebit plus ook nog eens vervelend karakter, dubbel lastig dus), en hij vond het er erg fijn uitzien Ja! Hij raadde me dan ook aan om die merrie op óf een africhtinsbustrensje te rijden, óf op dat bit (nu zit er een ongebroken trensje in, maar dat is niet iets te vriendelijk, ivm vastpakken).

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:20

Ik heb hem ook voor 1 van de paarden. Heb zeker 5 verschillende bitten geprobeerd, maar niets leek haar te passen en alles resulteerde in protest en zelfs allergische reacties. Als ik reed had ik het idee dat dat dier alleen maar bezig was met dat stuk ijzer in d'r mond. Ik heb 3 dagen lang zitten surfen op internet wat voor dit paard nu wel handig zou zijn en kwam op Myler, Dynnamic RS uit en anders bitloos.
Ik heb me laten adviseren door de ruitersportzaak en kwam met de Dynamic thuis en ben er supertevreden over. Ik heb hem overigens in 12 mm dikte, erg dun maar voor haar is het juist goed.

Russel, ik weet niet waar je woont, maar ik ben naar Theuns in Kalmthout (Belgie) gegaan, die heeft ook de Mylerbitten net als de Dynamic en die man weet waar hij over praat en zal je niets verkopen als het niet nodig is. In Nederland kon ik geen winkels met de Dynamic vinden en ze hadden allemaal een wekenlange levertijd (en ik had geen geduld om daarop te wachten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:28

Ik heb dus de K & K vanmorgen gekocht. Wel een rib uit je lijf Haha! Een buitenrit mee gemaakt en het viel mij niet tegen. Idd hield hij zijn mond dicht en neusriem en sperriem heb ik altijd losjes, hij kon nog wat grassprietjes onderweg mee ritsen. Had dus wel de indruk dat hij het bit accepteerde, pas aan het eind van de rit begon hij erop te kauwen en schuimen. Ben benieuwd morgen.

heb er nog geen spijt van, vind het overigens ook een mooi bit om te zien.

Wel heb ik gekeken op dressage.com en heb nu het bit wat lager gehangen. Je mag dus geen plooitjes bij de lip zien. Dat lukt niet helemaal,m nog 1 plooi maar hij heeft geen wangetjes meer. Misschien maakt dat ook uit? Dacht altijd dat er 3 plooitjes moesten zitten, hoe kom ik daar dan bij?

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:54

weet iemand waar je dit bit op het internet kunt bestellen behalve bij ooteman aangezien ik me niet kan aanlogen?
laat aub iets weten het is dringend.

mvg

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:05

En waarom probeer je niet de KK Ultra bustrens? Die is wat dikker, misschien wat minder anatomisch gevormd, maar ik vind dit bit beter. De prijs is wel wat hoger, 107 euro.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:54

kelly007 schreef:
weet iemand waar je dit bit op het internet kunt bestellen behalve bij ooteman aangezien ik me niet kan aanlogen?
laat aub iets weten het is dringend.

mvg

hoezo kun je je niet aanlogen? ik kon het zo bestellen...........ik ga even snel kijken, als je het bit aanklikt welke maat je wilt en dan daaronder het in het winkelwagentje en dan kun je daarna verder gaan met je gegevens, en je hebt hem dan naar een paar dagen al (ik heb het onder rembours gedaan is net zo duur als vooruit betalen en gaat sneller)
hoop dat het lukt...