WINTEC met cair of zonder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

staroo

WINTEC met cair of zonder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 08:40

Ik overweeg om een Isabell Werth wintec zadel aan te schaffen. Nu vraag ik me af, wat beter is: met cair of zonder cair. Ik heb een flink aan de maat zijnde haflinger en gebruik een oud Wintec dressuurzadel. Als ik daar een dikke sjabrak onder heb dan rijdt het voor geen meter meer, 't is net of het paard dan heel hoog opgeeft, met een dunner sjabrak zit ik gewoon lekker in het zadel. Klinkt misschien allemaal erg raar maar het is wel zo. Vandaar mijn vraag, hoe zit het dan met een zadel met cair, zal ik dan dezelfde problemen krijgen als met het dikke sjabrak? 't Is best een uitgave en ik wil dan niet het risico lopen dat ik een zadel koop, waar ik niet lekker stevig in zit want dan koop ik liever het zadel zonder de luchtkussens. Kan iemand mij adviseren?

upendo

Re: WINTEC met cair of zonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:41

Zonder. :)

Je kan het beste even de zoekfunctie gebruiken, er zijn al redelijk wat topics over.

Wolvulling kan aangepast worden door iedere zadelmaker. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:44

gerbuik even de zoekfuntctie.. dit is namelijk topic 1342075987298 al over wel of geen cair.

En verder over je "probleem" waarom zou je zo graag met een dik dekje willen rijden? Dat verpest alleen maar je zadel...

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 08:49

Ha, ha ik rijd niet per sé graaag met een dik dekje, maar ik heb veel dekjes liggen, dik en dun maar de dikke ben ik nu aan het uitdelen aan mensen die bij mij langs komen en er wel blij mee zijn. :+ Zoekfuncties voor cair vragen zal ik gaan uit proberen maar ik vind het niet altijd even duidelijk op Bokt, krijg soms dyslexie gevoelens als ik ga zoeken |(

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 09:02

Dank je wel! Ik was al een end op weg . .

Worldgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:38

Ik zou zonder Cair doen, cair wordt in de winter erg hard als het koud is. Niet fijn voor het paard. :)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:42

Worldgirl schreef:
Ik zou zonder Cair doen, cair wordt in de winter erg hard als het koud is. Niet fijn voor het paard. :)

toch ben ik benieuwd waar dat vandaan komt...heb ook een cair en die is altijd even "soepel" hoor.

lucht bevriest niet zomaar....en foam ook niet.

wel zit je vast aan een bepaalde vorm, dus hoeft niet altijd te passen.

Doughall_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:28

Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb zelf ook een Wintec met CAIR, maar nog nooit, écht nooit iets gemerkt van hard worden, zelfs afgelopen winter niet.