Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

haukieboy schreef:Het zadel zit/ligt verder prima hoor. Merk ook niet aan mijn paard dat ie het vervelend vindt. Maar als je dan verhalen hoort zoals die van roweentje, tja dan begin je wel wat te twijfelen. Aan de andere kant, als het echt slecht zou zijn, dan zou zo'n grote firma als bates/wintec zoiets toch niet in produktie houden?
Mizora schreef:Cair kan geen bobbels vormen, hoogstens een spleet in het midden i.v.m. twee delen kussens. Pas als het wordt opgevuld (met wol o.i.d.) dan gaan die bobbels komen, omdat het heel lastig is de bijvulling te verdelen over iets dat niet mee kan schuiven.
Cair is immers geen lucht, cair is foam in een plastic laagje. Nu zijn er als het goed is wel fishes te krijgen om het zadel bij te vullen die wel mooi op cair liggen.
heerlijke onzin word er weer geschreven
haukieboy schreef:Heb de vraag ook nog maar even aan een deksundige gesteld. En die schrijft dit:
Er zijn allerlei voor en tegenstanders van allerlei zadels. De een is voor dit en de ander voor dat.
Als ik zelf kijk wat goed bevalt, dan valt daar zeker ook het cair systeem onder. Het belangrijkste is dat de pasvorm goed is. Cair heeft als voordeel dat het een zachte demping heeft, ook al beweren anderen van niet. ik kan het bewijzen met de electronische drukmeting en daardoor ben ik ervan overtuigt dat het een goed systeem is. ik heb er zelf overigens nog nooit problemen mee gehad.
Wat ik wel minder vindt is het flair systeem, omdat je die kussens kunt oppompen en als dat niet goed gebeurd, dan krijg je problemen. Die zadels heb ik ook omgebouwd met een wollen vulleing en toen was het resultaat beter. Maar mits je met een goede zadelmaker werkt en het vakkundig laat afvullen, dan is dat ook geen probleem.
Denk dat het dus allemaal wel wat mee valt. Ik kan in ieder geval weer rustig slapen.