Handleiding zelf vervangen boomboog v.e. wintec

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Handleiding zelf vervangen boomboog v.e. wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 17:06

Voor iedereen die de gelukkige bezitter is van een wintec zadel en vind dat nu met het weideseizoen het zadel toch niet helemaal meer past en er een andere boomboog in wil zetten, hier een handleiding. (In dit zadel zat een witte boomboog en ik wilde de zwarte er weer in zetten)

Het is echt 10 minuutjes werk en je doet je paard er een groot plezier mee!

Lang leve de wintec met verstelbare boommaat! Go jij! Go jij!

Dit is een dressuur wintec
Je hebt een kruiskop of gewone schroeven draaier nodig om je zadel 'open te maken'
Afbeelding

Als je de twee schroeven die je van buitenaf al ziet zitten eruit schroeft zie je dit als je het klitteband een beetje wegtrekt:
dat witte is het boomboogje
Afbeelding

Trek nu het klitteband gedeelte verder los. Het onderste deel van het zadel bestaat uit kussens die je dus los kunt halen.
Afbeelding
Je ziet nu het boomboogje goed zitten. Deze zit ook weer met twee schroefjes vast.
Schroef deze los, pak het andere boogje, schroef die er weer in.

pompiedoem schoeverdeschroef: (ik zet hier de zwarte boog erin)
Afbeelding

schuif de soort van lepeltjes weer in het 'zakje', waarmee je boven en onderkant van het zadel weer op elkaar 'plakt'
Afbeelding

ten slotte schroef je de twee schroefjes er weer in die je in het begin hebt losgemaakt om overal bij te kunnen
Afbeelding
bij dit zadel zaten ze ónder het zadel, bij andere zadels zitten ze soms bovenop

Klaar is kees, en je kunt weer rijden.

Zo simpel is het, het is bijna IKEA, maar dan krijg je het wél in één keer in elkaar Clown

TaanStippel

Re: Handleiding zelf vervangen boomboog v.e. wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:53

Op wat voor dieet staat jouw paard dat je van een witte boom naar een zwarte kan gaan ? Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 13:59

SusieQ87 schreef:
Op wat voor dieet staat jouw paard dat je van een witte boom naar een zwarte kan gaan ? Clown

Nou het zadel was eerst van een ander paard, en ik heb een Arabje... dus wit is dan wel wat overdreven zeg maar. Daar zwemt ie in. Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:05

ik heb het zelf ook al eens verwisseld, wijst zich eigenlijk vanzelf
helaas was wit bij mij te snel

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 16:01

Ik heb ook al een aantal keer verwisseld. Gaat idd erg makkelijk bij wintec, ideaal Lachen

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:18

Nou nou,, je had je zadel ook wel meteen even schoon mogen maken Haha! Haha! Haha! ROFL

Wat een haren zeg Vork

Maar inderdaad IDEAAL die wintecs.. heb na jarenlang lederen zadels te hebben gehad(o.a BR,, Kieffer,,prestige etc,,) nu ook een wintec(Isabell werth) nou echt SUPERRRRRR zadel,, Lovers
Ideaal schoonmaken(even stofzuiger eroverheen halen) simpel aan te passen(zoals jij laat zien)..

Top zadels,, ben er erg blij mee Pling

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:04

Ik dacht ook al : van een wit kopijzer naar een zwarte ??! Wow!

Die van mij zat altijd een beetje tussen rood en blauw in. Wit was te wijd en zwart veels te krap.
Maar mèn wat gaat dat verwisselen soms moeilijk zeg , is echt wel een aanrader om dat met 2 man te doen , is toch wel heel wat makkelijker Ja

Helaas kwam ik er later achter dat de ronding van de boom en kussens totaal niet aansloot op de rug....tja dan kun je gaan knoeien wat je wilt met kopijzers maar daar verandert niks aan.... zonde hoor , heb altijd met veel plezier op Wintecs gereden Ja

Handig deze beschrijving , jullie zijn aardig op dreef he Haha!

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:42

Arabesk schreef:
SusieQ87 schreef:

Nou het zadel was eerst van een ander paard, en ik heb een Arabje... dus wit is dan wel wat overdreven zeg maar. Daar zwemt ie in. Haha!

Aha ik dacht al Haha!

Goede handleiding trouwens! Van een zwarte boom naar witte boom gaat moeizamer als het een nieuw zadel is. Knipoog