Wie rijdt er zomers met een uitrijvliegendeken?
Bijvoorbeeld:

Is het niet erg warm/zweterig en welke heb je?
Mijn paardje heeft eczeem en wordt erg kriegel van vliegen dus ik ben vast aan het zoeken...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) dat hij helemaal hyper wordt. Er valt dan niet op hem te rijden.
 , klittenband op de zadelsparing gezet en een stuk fijne vitrage met klitteband zodat de deken ook in de wei op kan. Maar in deze omgeving kun je zonder deken in de zomer niet zonder goed fatsoen naar buiten. Ik weet eigenlijk niet of Bucas die rijdekens nog heeft. Eerder verkocht de paardendrogist ze, maar heb ze daar al een hele tijd niet meer gezien. Het fijne van de bucas is dat deze een buikflap heeft. Dta zie ik bij bovenstaande deken niet. Als je het aandurft zou je ook een gewone deken kunnen knippen, moet je wel handig zijn met een naaimachine.                                                         
 TICKELS schreef:Wij hebben ook de bucasrijdekens. Volgens mij zijn ze niet meer in de verkoop maar zelf maken kan idd ook!
De buikflap gebruiken wij met rijden juist niet, onze ervaring is dat je met rijden vrijwel geen daas onder de buik hebt. Ze zitten liever op de hals en schouder, ook boven op de kont is favouriet![]()
Als je echt serieus gaat trainen in de bak is het wat warmer maar gewoon een rit door het bos maakt geen verschil.
 daarom wil ik er wel eentje die zo dun en koel mogelijk is en die niet schuurt. Vorig jaar veel vliegen en dazen en ik geloof niet dat hij het waardeert als ik ze op zijn kont doodsla als ik erop zit..

Kev schreef:Ik heb maar ervaring met eentje, die wil maar niet slijtenwelke vind jij het best bevallen qua pasvorm en niet te warm?
 en gaat al jaren mee . Het is gemaakt van een soepele stof.  Daar zat geen zadeluitsparing in en dat heb ik er gewoon zelf uitgeknipt. Het type zoals in het begin van het topic zou ik niet willen hebben.                                                         
 Die van mij heeft geen buikflap, maar ik merk nooit dat ze onder de buik gaan zitten, alleen maar als ik stil ga staan.

Er zitten al dazen genoeg op stal. Onze stal ligt midden in een boomgaard, naast een koeienstal en naast een kanaal