Ervaring met Synthetisch boomloos zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janedieene

Ervaring met Synthetisch boomloos zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 22:41

Hallo bokkers,
Voor de trec en langere buitenritten wou ik toch een wat comfortabeler zadel aan willen schaffen, wat ook makkelijk is in het onderhouden ervan.

Na een beetje speuren kwam ik op deze zadels uit..

Afbeelding

Synthetisch boomloos zadel gemaakt van de beste materialen.

Lichtgewicht zadel (ca. 2 kilo) zadel dat zich aan de rug van het paard aanpast alsook aan de ruiter. Hierdoor voor beiden een heel comfortabel zadel

Afneembaar zitgedeelte met klittenband systeem

De plaats van de beugelriemen is verstelbaar zodat die aanpasbaar is aan uw favoriete beenpositie

Zacht en wasbaar suède.

Verstevigde panelen geven door het brede draagvlak extra comfort voor het paard.

Is te gebruiken zonder dek, maar kan ook met ieder gewenst zadeldek gebruikt worden

Zitgedeelte is erg comfortabel met een goed gecentreerd diepste punt.

Verkrijgbaar in de maten 16”, 16,5”, 17”, 17,5”, 18” en in 12”kinderzadel

Mijn voorkeur zou gaan naar de bruine O:)
Afbeelding

Iemand die dit of een soortgelijk zadel heeft en zijn ervaring zou willen delen?
Ik zou het erg op prijs stellen, doe namelijk niet graag aan een miskoop :)

Duhelo

Re: Ervaring met Synthetisch boomloos zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 23:03

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:14

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:26

Oef, deze van het plaatje is WEER een slagje slechter zo om te zien zeg, pfffft :=

Je ziet op het plaatje al dat dit allemaal vrij lomp in elkaar geharkt zit, ik ben bang dat niemand plezier gaat hebben van een dergelijk zadel.... alleen al hoe die achterste rand naar beneden wijst :P

Hopelijk is de hype van deze zadeltjes snel weer voorbij en krijgt "boomloos" in het algemeen niet een al te slechte naam er van, want dit is natuurlijk echt wel de rommel onder de boomloze zadels zeg, pffft.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:45

pmarena schreef:
Oef, deze van het plaatje is WEER een slagje slechter zo om te zien zeg, pfffft :=

Je ziet op het plaatje al dat dit allemaal vrij lomp in elkaar geharkt zit, ik ben bang dat niemand plezier gaat hebben van een dergelijk zadel.... alleen al hoe die achterste rand naar beneden wijst :P

Hopelijk is de hype van deze zadeltjes snel weer voorbij en krijgt "boomloos" in het algemeen niet een al te slechte naam er van, want dit is natuurlijk echt wel de rommel onder de boomloze zadels zeg, pffft.

de eerste foto ziet er redelijk uit, maar die bruine was ik wel zwaar niet van onder de indruk. maargoed, wat wil je voor 100 euro.
ik denk dat deze mss wel fijn zijn (met een goede pad!) als inrijzadeltje/tweede zadeltje voor naar zee te gaan/ kinderzadel, maar niet voor het dagelijkse werk
daarvoor blijfi k toch lekker bij men london hoor!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:01

ze zien er erg hoekig uit kwa vorm en afwerking...weet niet of ik (zelfs voor niet al te duur) de gok zou wagen ...
denk dat ik eerder op zoek zou gaan naar een gebruikte van een bekender/beter merk zodat je een beetje weet wat je krijgt zeg maar

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:08

Die bruine zou ik zo vanaf het plaatje gezien nog niet als BBP willen gebruiken, ongeacht welke pad eronder...als zadels nog niet eens grofweg de vorm van een paardenrug hebben, dan mankeert er wel meer aan over het algemeen.... en al zou dat niet het geval zijn dan nog lijkt het me niet iets dat je op je paard moet willen leggen :)

Die andere zien er wel redelijk uit hoor. Blijft een type zadeltje dat je moet liggen natuurlijk, en dat maar net redelijk moet passen gezien de hardheid en de ervaring leert dat ze heel vaak scheef zijn....

Gezien de paar tientjes die er voor de zadels betaald worden, min nog de arbeidskosten / materiaalkosten / verzending gaan ze daar in de productie niet al te veel aandacht aan de afwerking besteden.

Als het net wat voor jou en je paard is dan kun je van de beter gevormde (!) best plezier hebben denk ik, maar ik zou er wel zelf 1 gaan uitzoeken die er echt goed uit ziet.

De duurdere Freemax is vaak al scheef, kun je nagaan bij deze :o

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:43

Ik heb dit zadel toevallig net binnen, het ziet er wat goedkoop uit maar dat kan ook niet anders voor die prijs. Helaas heeft mijn paardje een te hoge schoft, te korte rug en een apart schouder waardoor het zadel niet goed ligt. Ik vind het erg jammer, want volgens mij rijd het best lekker voor tijdelijk.

Eventueel zou je de mijne over kunnen kopen, weet niet wat voor paard je hebt??

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:51

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 19:55

Wij hebben een rond gebouwde arabier, normale schoft, en dus wel een korte rug.
Hoe denk je dat de druk zich verdeeld in het zadel? Hoe is de kwaliteit ervan?

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 00:44

Ik heb hem serieus enkel gepast op mijn Arabische merrie en dat was het gewoon niet. Misschien moet je het de tijd geven om naar de rug te vormen, maar ik ben gewoon bang dat het zadel gewoon niet geschikt is voor mijn merrie en dat ik dan voor niks zo'n bedrag heb uitgegeven waar ik uiteindelijk ontzettend weinig voor terug kan krijgen na gebruik. De kwaliteit in verhouding tot de prijs is echt geweldig, maar of de kwaliteit zelf ook echt geweldig is weet ik dus ook niet. Er zijn genoeg mensen die het zadel willen overnemen voor een schappelijk prijs dus je zou er een kunnen bestellen en enkel kunnen passen. Dan kom je er gauw genoeg achter en ben je hem snel genoeg kwijt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:34

Ik zou daar toch voorzichtig mee zijn hoor, ik ben bang dat het een kwestie van tijd is voordat de markt overspoeld wordt door mensen die zo'n zadeltje hebben gekocht en er na ontvangst en passen toch graag weer vanaf willen....zo gaat dat eigenlijk altijd met dergelijke el-cheapo zadeltjes, die raak je aan de straatstenen niet meer kwijt als eenmaal meer mensen met de ervaring komen dat het op hun paard niet lekker ligt en ze het daarom weer door willen verkopen.

Iedereen moet zelf weten wat 'ie er mee doet, maar als je een dergelijk zadeltje eens wilt proberen dan kun je hem denk ik het beste nu heel snel te kopen nu je nog wel kans hebt om hem zonder veel verlies aan een andere argeloze geïnteresseerde die de prijs wel interessant genoeg vindt om het eens te proberen, door te verkopen :P

Of je wacht nog een paar weken / maandjes af natuurlijk, totdat het moment daar is dat niemand ze meer kwijtraakt en je ze helemaal goedkoop kunt kopen.

Maargoed, dit is natuurlijk pure speculatie van mijn kant, wie weet zijn er wel hele volksstammen die ze wel fijn vinden waardoor ze niet aan te slepen zijn en de prijs zelfs stijgt...je weet het niet :P

jademerri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 07:29

Hey

Ik heb zo een zadel maar ik heb hem uit volle prijs gekocht zo weet je namelijk zeker dat de kwaliteit beter is . Hij rijd super fijn en heel erg zacht ook op de rug van mijn paard ik gebruik een dunner Western dekje en die is oerfect in combinatie zeker doen maar koop hem dan even op de site . http://www.equixantosbarefoot.nl/a-2580 ... vanaf-199/

Gr.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:24

Ik heb hem gehad en was er niet erg tevreden over. Voornamelijk over dat er gezegd wordt dat er géén dekje met inlages bij moet terwijl ik erg goed gevoeld heb en totaal geen verdikking voelde op de plaats waar dat dan zou horen. Het was gewoon plat.
Verder hoort de kwaliteit gewoon bij de prijs. Het is een erg leuk 2e zadeltje, maar voor vol gebruik? :n

Jessica9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:16

Ik heb in een vlaag het boven beschreven synthetisch boomloos zadel gekocht. Ga het morgen passen. Na alle verhalen hier ben ik niet zo hoopvol := maar misschien valt het mee. Het enige positieve wat ik nu kan ontdekken is de stof die aan voelt als suede, dan heb je meer grip met rijden, althans ik.
Morgen ga ik vertellen hoe het ( niet ) zat en ga er ook een stukje mee rijden, dus ben benieuwd!!

- to be continued !-

Jessica9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:10

Het zadel gepast, op zich lag het wel goed op het paard met hoge schoft. Maar we kwamen wel tot de conclusie dat je ahw "op" je paard zit ipv "erin". Het ziet (en zit) er namelijk vrij kartonnig uit ! Dus nee, het mag wat mij betreft weer de markt op !! Of er van af ! :D Dit valt onder de categorie miskopen. :j