Rossner Amerika vs - Info?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Rossner Amerika vs - Info?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 21:28

Ik wil eigenlijk heel graag de Rossner Amerika vs.
Nu wat vraagjes:

- Hoe zit hij?
- Zijn er ook zadelmakers (in het noorden) die ze aanpassen?
- Kan je er goed mee springen/dressuren én lange buitenritten mee maken zonder kontpijn? Nagelbijten / Gniffelen

Bedankt!

Imaginaerum

Re: Rossner Amerika vs - Info?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 11:22

Ik heb dat zadel maar dan in dressuur.Tong uitsteken
Ze zijn te koop bij Divoza (Leek is als je in het noorden woont het dichtse bij), daar kun je vast meer informatie krijgen.Knipoog

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:53

Rossner zadels zitten heel fijn, ik heb dezelfde als Puissance gehad, nooit last van gekregen Lachen.
Bij Divoza hebben ze dat zadel voor mijn toenmalige Haflinger aangepast, hadden ze totaal geen last van.
Ik vind het dus een fijn zadel, en ze worden ook makkelijk aangepast! Haha!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:55

Ik heb ook de amerika dressuur. Zit heerlijk. Ik zou alleen geen zadels aan laten passen/ opvullen bij de zadelmakerij van divoza. Hebben we 1 keer gedaan en ben er niet tevreden over.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 16:56

we gaan het wel bij divoza laten doen, want ik heb er ook al heel veel positiefs over gehoord, en als het niet goed is laat ik hem later wel door een zadelmaker aanpassen.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:57

Divoza in Leek ? Ze hebben bij ons het zadel aan de verkeerde kant opgevult. Met als gevolg dat het zadel schots en scheef lag.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:58

Ik heb ook de rossner Amerika dress. voor mijn haflinger. Prima zadel. Ik heb wel de 17", bij de 18" rijd ik m'n kont open omdat ik door het hele zadel heen ga........

Ik heb vorige week een 'leen' zadel terug gebracht, was een Rossner DRES, zadel ligt in de verkoop in Zoetermeer voor €500,00. Zadel ziet er op de onderkant van het rechter zweetblad na helemaal perfect uit! Ik weet niet wat voor inch maat je nodig hebt?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:59

Citaat:
Divoza in Leek ? Ze hebben bij ons het zadel aan de verkeerde kant opgevult. Met als gevolg dat het zadel schots en scheef lag.

Er is alleen nog maar een zadelmakerij in Leek

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:30

Ik heb een Rosnner dressuur, zit heerlijk maar ivm overcompleet te koop.Ik weet alleen niet welk type het is Verward

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:51

PollyB schreef:
Ik heb ook de amerika dressuur. Zit heerlijk. Ik zou alleen geen zadels aan laten passen/ opvullen bij de zadelmakerij van divoza. Hebben we 1 keer gedaan en ben er niet tevreden over.

Hier hetzelfde.
Ben heel blij met het zadel want het zit perfect. Alleen de service erna is uiterst belabberd.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:43

Ik heb mijn rossner (type weet ik zo niet) dressuur via marktplaats. 350 euro voor een bijna nieuw zadel! Dat is het enge betaalbare zadel wat op meerdere van mijn friezen past. En ik zit er heerlijk in! Kan er rustig 4 of 5 uur in zitten zonder pijn.