Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Beauty_J schreef:een jong paard moet je niet met een mexicaanse neusriem gaan rijden. dat hebbe ze alleen voor springen voor paarden die te ver hun hoofd uitsteken en te sterk zijn. maar niet voor een jong paard, je gaat een jong paard toch ook niet meteen met een slofteugel rijde???
Een neusriem werkt alleen in wanneer het paard zijn mond open doet, welke neusriem dan ook. Een mexicaanse neusriem kan ook heel zacht zijn, bijv wanneer een paard iets met zijn gebit heeft (geen druk bij de lagen etc) Daarnaast kan een paard idd beter ademen met een mexicaanse neusriem. Lyonesse schreef:Beauty_J schreef:een jong paard moet je niet met een mexicaanse neusriem gaan rijden. dat hebbe ze alleen voor springen voor paarden die te ver hun hoofd uitsteken en te sterk zijn. maar niet voor een jong paard, je gaat een jong paard toch ook niet meteen met een slofteugel rijde???
Hoe wil jij onder het rijden aan de neusriem trekken?Een neusriem werkt alleen in wanneer het paard zijn mond open doet, welke neusriem dan ook. Een mexicaanse neusriem kan ook heel zacht zijn, bijv wanneer een paard iets met zijn gebit heeft (geen druk bij de lagen etc) Daarnaast kan een paard idd beter ademen met een mexicaanse neusriem.
Beauty_J schreef:Lyonesse schreef:Hoe wil jij onder het rijden aan de neusriem trekken?Een neusriem werkt alleen in wanneer het paard zijn mond open doet, welke neusriem dan ook. Een mexicaanse neusriem kan ook heel zacht zijn, bijv wanneer een paard iets met zijn gebit heeft (geen druk bij de lagen etc) Daarnaast kan een paard idd beter ademen met een mexicaanse neusriem.
owjah dus een jong paard mag graag kauwen o een bit!!.. dus en dat moet meer gestimuleerd worden, tenzij je een paard wil hebbe waar je prikkeldraad in kunt leggen, dus als een paard dan wat gaat kauwen. geeft die mexicaanse neusriem druk op die botjes. en de eerste keer is het neit zo raar maar zoveel te vaker hij gaat kauwen zoveelste gevoeliger word die plek. dus op gegeven moment houd ie ze kaken stijf op elkaar en dan????
Citaat:Waarom zou dat alleen met een mexicaanse neusriem gebeuren? Dit gebeurd bij elke neusriem. (druk met kauwen) Daarnaast was dat niet mijn punt. Jij zei dat een mexicaanse voor sterke paarden of paarden die hun hoofd vooruitsteken was. Dat is gewoon pertinent niet waar, omdat een neusriem daar helemaal niet op inwerkt. Hij doet alleen iets als het paard zijn mond open doet, en dat heeft niets met sterkheid of hoofd vooruitsteken te maken.
Bovendien vind ik ook helemaal niet dat kauwen op het bit gestimuleerd moet worden. Paard moet op jou letten, niet met zijn bit spelen. In dit geval zal een andere neusriem sowieso niets veranderen. Paard is loperig, dus moet je hem met je zit terug rijden. Als het paard sterk is, geef je hem meer ruimte, en hou je hem op het juiste tempo met je zit, niet met een andere neusriem, niet met een ander bit of wat dan ook.
IrisenUledi schreef:ze is heel rustig op stal en in de omgang maar ze word gewoon heel sterk dat ik haar bijna niet meer kan rijden zonder dat ik les heb ( ik heb 3x in de week les) dus ik vind het best vervelend want in de les loopt ze wel te schuimbekken en doet ze alles volgens het boekje dus ik denk dat magnesium niet helpt want ze kan heel rustig zijn maar als ze sterk word en ik grijp niet meteen in dan word ze hyper
IrisenUledi schreef:mijn instructeur weet hoe het paard werkt en heeft voor dat ik haar kocht er zelf altijd mee getraind en weet dus precies wat ik moet doen op welk moment. en dat helpt dan. Ik denk dat ik ook inderdaad meer doe dan in de les niet kwa voltes rijden maar spelen met haar niet zagen maar zagjes in het bit spelen.
Als ik zelf rijd word ik wellis gefrustreerd gaat het nou weer niet. en in de les mag ik dat niet want dan help hij mij dusja.
Beauty_J schreef:Citaat:Waarom zou dat alleen met een mexicaanse neusriem gebeuren? Dit gebeurd bij elke neusriem. (druk met kauwen) Daarnaast was dat niet mijn punt. Jij zei dat een mexicaanse voor sterke paarden of paarden die hun hoofd vooruitsteken was. Dat is gewoon pertinent niet waar, omdat een neusriem daar helemaal niet op inwerkt. Hij doet alleen iets als het paard zijn mond open doet, en dat heeft niets met sterkheid of hoofd vooruitsteken te maken.
Bovendien vind ik ook helemaal niet dat kauwen op het bit gestimuleerd moet worden. Paard moet op jou letten, niet met zijn bit spelen. In dit geval zal een andere neusriem sowieso niets veranderen. Paard is loperig, dus moet je hem met je zit terug rijden. Als het paard sterk is, geef je hem meer ruimte, en hou je hem op het juiste tempo met je zit, niet met een andere neusriem, niet met een ander bit of wat dan ook.
nou ik heb liever dat mijn paard kauwd op zijn bit zodat hij lekker ontspannen en los is in zijn mond, maar er zijn helaas ook mensen die liever in een blok beton lopen te scheuren, en dat heeft niks met opletten te maken.
Ontspannen is iets anders als kauwen. Ontspannen is dat hij zijn kaakspier ontspant, je kunt zelf stellen dat kauwen niet ontspannen is omdat hij zijn kaakspier spant en ontspant. Alsof een paard dat niet kauwt een blok beton is zeg