Wat wij zoeken is een bit dat niet al te scherp is en een rustige ligging in de mond heeft.
Ik had zelf een kneveltrens in gedachten.
Nou was ik benieuwd of er nog suggesties hier op bokt waren of eventueel andere ervaringen?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MissBambi schreef:een dubbel gebroken bustrens zat ik ook aan te denken maar dan gaat mijn voorkeur toch uit naar een knevel.
Die Cuprion knevel? wat is daar dan anders aan dan bij een ''gewone'' knevel? heb gegoogled maar kan niet veel vinden
Daan_Ordeal schreef:Ik zou zeker geen kunstof bit gebruiken, dat is harstikke stroef en vaak ook dik.
Heb je bitloos al eens overwogen? Zeker aan te raden bij een jong paard gezien het dier nog wisselt.

Love_Uggs schreef:een dubbel gebroken of gwoon een watertrens is wel goed, ik denk dat een kneveltrens ook wel goed is, als je maar niet een te dun bitje kiest
vagolijntje schreef:ik heb voor mn 3 jarige een myler level 2 bustrens. Ligt erg stil in de mond, heeft een lichte tongboog waardoor hij perfect in mijn paard zn mond past.
Ik zou kijken naar je paard heeft hij een dikke tong, een kleine mond etc daar moet je het bit op aanpassen.
Mijn ruin heeft een kleine mond strakke mond hoeken etc als ik daar een dik bit in doe vind hij dit niet prettig de myler is dun en dat vind hij prima. Hij houd niet van een bit wat veel beweegt. Ik heb dus eerst een dikkere dubbel grbroken kk geprobeerd dit was niet zijn bit bewoog te veel en te dik.

, wil zelf wanneer alles een beetje bevestigd is waarschijnlijk een dubbel of enkel gebroken bustrens, maar dit is natuurlijk afhankelijk van hoe hij daarop reageert