wat vinden jullie van de goedkope dresuurzadels van interhip

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonenwinter

wat vinden jullie van de goedkope dresuurzadels van interhip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 00:14

hallo ,

wat vinden jullie van de goedkope dresuurzadels va stal franke en interhipeqeu
hoor van mensen dat het snel niet meer goed ligt op je pony en ze slecht zijn voor de rug
maar veel mensen zeggen ook
Het merk is niet belangrijk en heeft niets te maken met wel of niet goed zijn voor de rug
Het gaat erom of de pasvorm van een zadel geschikt is voor de bouw en rug van het paard
Een heel duur merk zadel kan ook heel slecht zijn voor de rug, als het niet de juiste pasvorm heeft voor het paard.
En dat heeft verder niets te maken met het prijskaartje of het merk maar wel alles met een pasvorm die geschikt moet zijn voor het paard.
wat vinden jullie hier van ???

m.v.g.

knollentuin

Re: wat vinden jullie van de goedkope dresuurzadels van interhip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:18

hier zijn al erg veel topics over,hierin staan veel verschillende goedkope zadels besproken

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:20

Zelfde als wat knollentuin al zegt. Heb er zelf 1. Ik ben er wel tevreden over.

littleloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:14

Ik heb er nog nooit van gehoord. Verkopen ze ook bekende merken?

moonenwinter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 10:27

oke ja ik heb een jonge pony dus hij heeft echt een goed zadel nodig.
niet meer mensen die ervaring met de zadels hebben ???

Groetjes *D

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:29

Heb er ooit een zadel gekocht (interhippique).
Was een kwalitatief goed zadel, alleen mijn pony paste hem niet.
Het was ook een van de duurste daar. (350)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:30

Liever een kwalitatief slecht zadel dat past, dan een kwalitatief goed zadel dat problemen geeft!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:37

Kleine zoektocht doet wonderen, voorbeeld: [HAR] Interhippique = zadelmarkt kwaliteit?

Ja, een goedkoop zadel dat past is beter dan een duur zadel dat niet past, maar een goedkoop zadel dat aan elkaar hangt van roestige spijkers en pershout, daar word je per definitie niet vrolijk van. Ik heb zelf geen ervaring met IH, maar voor de prijzen die zij vragen kun je geen kwalitatief goed zadels maken.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:38

Ik denk dat het belangrijk is voor een goed zadel dat het opgevuld is met wol. Ik had een merkloos zadel die niet meer goed lag. Ik deed hem naar de zadelmaker die zei dat hij daar niks mee kon beginnen. Het was gevuld met vilt. Die heb ik dus kunnen weggooien. Het zadel zag er nog super uit.
En wat de TS zegt over dat deze goedkopere zadels op den duur scheef zouden gaan liggen. Dat ligt er maar net aan hoe goed je met je zadel bent. Je kan een kieffer ook zo scheef trekken. Wat je daarvoor moet doen is bv. het zadel op een paard van 1m 75 leggen en zelf maar 1m50 zijn en dan opstijgen zonder trapje. Dan krijg je elk zadel scheef imo.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:09

Ik keek net even op de site en daar staat wel dat ze met wol gevuld zijn. :+

Persoonlijk lijkt het me echt 3x niks, maar ik heb geen ervaring met deze zadels. Maar als je de zoekfunctie gebruikt op Bokt over Interhippique zou ik al helemaal niet meer er aan beginnen. :=

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:03

Ik heb een dres. zadel van hun gehad in twee kleuren bruin. Zadel was echt super mooi en verkleurde niet. Alleen was mijn haf toen nog een kleuter en is ze in 1.5 jaar tijd 12 cm gegroeid maar ook een heel stuk breder geworden waardoor het zadel na ong 1.5 jaar tijd niet meer goed lag.
Het zadel zat ook echt super lekker.
En de zadelmaker(mr. ed) is toen de tijd nog een keer langsgeweest om het op te vullen en vond het kwalitatief een goed zadel. Geen scheve boom o.i.d.
Ga er binnenkort weer een zadel halen.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:09

x_Quinta_x schreef:
Ik denk dat het belangrijk is voor een goed zadel dat het opgevuld is met wol. Ik had een merkloos zadel die niet meer goed lag. Ik deed hem naar de zadelmaker die zei dat hij daar niks mee kon beginnen. Het was gevuld met vilt. Die heb ik dus kunnen weggooien. Het zadel zag er nog super uit.
En wat de TS zegt over dat deze goedkopere zadels op den duur scheef zouden gaan liggen. Dat ligt er maar net aan hoe goed je met je zadel bent. Je kan een kieffer ook zo scheef trekken. Wat je daarvoor moet doen is bv. het zadel op een paard van 1m 75 leggen en zelf maar 1m50 zijn en dan opstijgen zonder trapje. Dan krijg je elk zadel scheef imo.

Vilt had ik ook in een duur premiere zadel dus dat heeft niks te maken met duurzaamheid.

Zoals meerderen al zeggen een goedkoopzadel hoefd niet altijd slecht te zijn.

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:30

Het zijn zeker geen slechte zadels (zolang het maar goed past) voor jonge paarden die nog groeien en je nog geen duur zadel voor wil kopen. Mijn vriendin had er 1 voor haar fries en ze heeft er nooit problemen mee gehad.

Nynke_c

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:22

In bit stond een keer een artikel over goedkope zadels.. je schrikt je kapot als je ziet wat daar voor troep in is verwerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:27

moonenwinter schreef:
oke ja ik heb een jonge pony dus hij heeft echt een goed zadel nodig.
niet meer mensen die ervaring met de zadels hebben ???

Groetjes *D

als je echt een goed zadel zoek zou ik voor een tweedehandsje gaan van een van de betere merken en dan zo nodig aan laten passen door een zadelmaker. Dan heb je een grotere kans op succes. Niets mis met 2e hands zadels, of 3e hands, of 4e hands, als de boom nog goed is uiteraard.
Als het geld belangrijker is dan de kwaliteit dan kun je altijd nog voor een goedkoop nieuw zadel gaan.