Dressuurzadel IHP Olympique (InterHippique)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CACF

Dressuurzadel IHP Olympique (InterHippique)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 13:40

Gezien mijn eigen zadeltje het heeft begeven |( , ben ik opzoek gegaan naar een zadel wat betaalbaar is en nieuw. Ik kon geen wintec zadel in het bruin vinden, maar uiteindelijk kwam ik op InterHippique. Ik heb alle voorgaande topics gelezen, alleen het zadel wat ik nu wil bestellen is een stuk duurder dan waar het eerder overging.. Namelijk rond de 400 euro.

http://www.interhippique.com/webyep-sys ... g&ALTETXT=

Ik wil geen zadelmarkt zadel en ben nog aan het mailen over de garantie en wil hem ook wel na laten kijken door een zadelmaker. Maar dan zoek ik alsnog mensen die dit zadel hebben gekocht en ervaringen met de kwaliteit (van het zadel en het leer) hebben.

Hoor graag van jullie :D !

horsii

Re: Dressuurzadel IHP Olympique (InterHippique)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:51

Ik had een zadel bij inter hippique gedaan.
Helaas past die niet meer op mijn haf maar het was een heerlijk zadel, goede kwaliteit etc. en zat echt als een huis!
Ook was het zadel nagekeken door de zadelmaker en goedgekeurd ahah! Geen scheve boom ofzo.

CACF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 00:58

oke, ja las jou stukjes ook in eerdere topics! ik ga hem bestellen denk ik. ik kan geen 2ehands zadel vinden en wintec is er niet in bruin. ik ben benieuwd!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:18

Mijn vriendin is er een tijd terug geweest en die vond de kwaliteit niet je van het.. Er zijn wel Winteczadels in het bruin, bijv. de Isabelle Werth dressuurzadels :-) Ik zou toch liever een zadelmaker langs laten komen, dan zo maar een zadel via internet te bestellen :o Maar dat is mijn mening :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:18

Ik zou even de zoekfunctie gebruiken en daar de verhalen lezen. Ik geloof dat er nl meer enthousiastelingen zijn voor Zadelmarktzadels dan voor Interhippique zadels en dat wil wel wat zeggen.

Persoonlijk; even verder sparen en verder kijken en dan komt er vast wel een goed betaalbaar zadel voorbij, maar in dit geval is goedkoop duurkoop.

CACF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 15:23

Ik ken de zadelmarkt zadels wel, maar een vriendin heeft een zadel van InterHippique en die is beter dan het zadelmarkt zadel. Daarnaast wil ik een bruin zadel en die hebben ze niet bij zadelmarkt.. Dat zadelmarkt zadel gaat ook al een paar jaar mee, maar die van interhippique ziet er beter uit qua leer en slijt veeeel minder snel. De meningen zijn nogal verdeeld over zadelmarkt en interhippique. Stal franke uit Ede is een tijd geleden bij ons langs geweest, dus ik heb daarvan alle IHP zadels bekeken. Zadelmarkt is minder naar wat ik toen heb gezien en op de lange termijn (slijtage).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:28

Laat je er wel iemand naar kijken als ie op je paard ligt? Zomaar bestellen via internet zou ik niet doen.

Verder ga ik ook mee met Ingevdh. Ik zou iets langer doorsparen en je kan hele fijne 2e hands zadels kopen rond de 500 euro. Dan heb je echte A merk zadels, zijn alleen al wat ouder.

CACF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 17:33

Ja er kijkt iemand naar of hij goed zit: een zadelpasservice zou het beoordelen en de zadelmaker ook. Maar als ik een bruin dressuurzadel (in zijn maat) wil, kan ik lang zoeken. Een tweedehands zadel is niet altijd zo makkelijk te vinden in de kleur en maat. En als het een goed zadel is voor hem, waarom dan een A merk zadel? Het gaat mij erom dat hij goed beoordeeld wordt en dat hij perfect zit. Als ze wintec 500 in het bruin hadden, dan had ik misschien een wintec gekocht. Als het zadel slecht is beoordeeld dan neem ik hem niet, maar dat is toch met elk zadel.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:07

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:27

Op bokt zag ik gister nog bij EA een bruin dressuurzadel :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:34

Kitty_ schreef:
waaom kijk je niet op http://www.reiterlive.de/sattel-saettel ... ddles.html
hier hebben ze en wintec zadels in het bruin en stukken voordeliger dan in nederland. Je moet alleen even de juiste maat weten
:-)

Ja daar staat op de 4e blz bij de zadels een wintec grand prix in bruin voor 400!
als je van dat zadel nou ook nog s de boom kan verwisselen....

CACF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 08:42

Ik heb het zadel al besteld en ga de kwaliteit eens keuren. Zal er wat fotos van maken ook. Ik heb op die Duitsr site gekeken, daar hebben ze er inderdaad 1 in het bruin, alleen in 18 inch en dat is te ruim helaas. De prijzen zijn zo laag omdat ze singel en beugels los verkopen voor 70 euro :P. Maar ik wacht het zadel af en als iemand nog een website of winkel weet met bruine wintec zadels?

CACF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 08:45

knollentuin schreef:
Kitty_ schreef:
waaom kijk je niet op http://www.reiterlive.de/sattel-saettel ... ddles.html
hier hebben ze en wintec zadels in het bruin en stukken voordeliger dan in nederland. Je moet alleen even de juiste maat weten
:-)

Ja daar staat op de 4e blz bij de zadels een wintec grand prix in bruin voor 400!
als je van dat zadel nou ook nog s de boom kan verwisselen....

Ik pas met gemak ik een 16 inch:p 18 inch wordt lastig. En dan komt er nog 70 bij voor toebehoren;)

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:50

Ik heb ook een zadel gekocht bij interhippique,
het was voor mij te ver om het paard erheen te slepen dus mocht hem terug brengen als het niks was.
Ze waren erg aardig en mocht hem gewoon terug brengen.

Ik zat prima in het zadel maar voor mijn paard was hij niet geschikt.
Ook al ben ik dus tevreden, ik zou niet snel weer een zadel daar kopen maar gewoon een doorsparen voor een zadel waarvan de kwalilteit zeker is.
van hun leren handschoenen en winterdekens ben ik dan wel weer helemaal weg :))

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:18

Ik heb ook een zadel gehad van Interhippique. Ik heb hem vrij snel weggedaan omdat er te weinig schoftruimte was voor het paard waar het voor bestemd was maar verder vond ik het een vrij aardig zadeltje. De kwaliteit was heel behoorlijk, het zadel was niet scheef en hij is later door een zadelmaker nog getaxeerd op meer dan twee keer de prijs die ik ervoor betaalde :+

Aangezien je het verschil in kwaliteit met een Passier of Prestige natuurlijk wel merkt zou ik zelf volgende keer eerder gaan voor een tweedehands A-merk. Dat kost iets meer voor een net bruin zadel, maar is waardevaster en kwalitatief toch beter.

CACF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 23:42

ENOMIS schreef:
Ik heb ook een zadel gekocht bij interhippique,
het was voor mij te ver om het paard erheen te slepen dus mocht hem terug brengen als het niks was.
Ze waren erg aardig en mocht hem gewoon terug brengen.

Ik zat prima in het zadel maar voor mijn paard was hij niet geschikt.
Ook al ben ik dus tevreden, ik zou niet snel weer een zadel daar kopen maar gewoon een doorsparen voor een zadel waarvan de kwalilteit zeker is.
van hun leren handschoenen en winterdekens ben ik dan wel weer helemaal weg :))

Voor mij ook te ver om met paard te gaan helaas ;) . Maar ze zijn vrij makkelijk met terugsturen of terugbrengen. Ik zal er wel goed naar laten kijken of hij past. Zelf weet ik niet zo super goed waar ik op moet letten voor mijzelf dan.. :D . Maar jij vind de zadelkwaliteit daar tegenvallen? Maar handschoenen en dekens zijn wel goed :P ? Ik heb geen idee, die van bekenden zagen er goed uit vond ik *D ! Of heb je nog een tip wat je toen opviel? Als het me niet bevalt bestel ik misschien vanuit Duitsland een Wintec 8-) ..

CACF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 23:46

Urielle schreef:
Ik heb ook een zadel gehad van Interhippique. Ik heb hem vrij snel weggedaan omdat er te weinig schoftruimte was voor het paard waar het voor bestemd was maar verder vond ik het een vrij aardig zadeltje. De kwaliteit was heel behoorlijk, het zadel was niet scheef en hij is later door een zadelmaker nog getaxeerd op meer dan twee keer de prijs die ik ervoor betaalde :+

Aangezien je het verschil in kwaliteit met een Passier of Prestige natuurlijk wel merkt zou ik zelf volgende keer eerder gaan voor een tweedehands A-merk. Dat kost iets meer voor een net bruin zadel, maar is waardevaster en kwalitatief toch beter.

Haha wat leuk dat hij zo hoog getaxeerd is door die zadelmaker, ik ga alleen maar twijfelen door de zeeeeeeeeeer wisselende verhalen op Bokt.. Anders had ik zoiets van ik bestel het en beoordeel zelf wel. Maar ik snap dat de kwaliteit minder is dan een duur zadel..maar ik verwacht er nu toch wel wat goed van :D . Anders ga ik voor Wintec of iets anders, want ik heb altijd zo snel zere billen (te weinig spek erop) van elk zadel en kunststof is dan misschien helemaal fataal :P

Luanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:22

Ik heb hem sinds vorige week maandag..
Hij is nu in de aanbieding namelijk.

Ik ben er heel tevreden over :j.
Beugelriemen kunnen onder het zweetblad. En hij zit heel lekker :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:11

Ik ga er binnenkort weer een zadel kopen.
Ik heb nu een boomloos zadel maar vind dit tog niet fijn om te dressuren, buitenrijden daar is het echt een heerlijk zadel voor.
Weet dus ook nog niet of ik het zadel wil verkopen of houden maar ik wil denk ik voor dit zadel gaan: Afbeelding
Mijn zadel is toen zo goed bevallen dat ik gewoon weer een zadel van hun wil:D.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:17

horsii schreef:
Ik ga er binnenkort weer een zadel kopen.
Ik heb nu een boomloos zadel maar vind dit tog niet fijn om te dressuren, buitenrijden daar is het echt een heerlijk zadel voor.
Weet dus ook nog niet of ik het zadel wil verkopen of houden maar ik wil denk ik voor dit zadel gaan: Afbeelding
Mijn zadel is toen zo goed bevallen dat ik gewoon weer een zadel van hun wil:D.

Deze heeft een meisje op stal besteld, komt volgende week binnen ben benieuwd!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 12:19

Oke, voor wat voor paard heeft ze het zadel besteld?
Ik zit echt heel erg te twijfelen of ik dat zadel zal nemen maarja dan moet ik wel mijn boomloze verkopen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 12:52

Kwalitatief lijkt dat zadel niet zo heel goed, of het ligt aan de foto. Maar weet je wel zeker dat ie op je paardje past?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:32

horsii schreef:
Oke, voor wat voor paard heeft ze het zadel besteld?
Ik zit echt heel erg te twijfelen of ik dat zadel zal nemen maarja dan moet ik wel mijn boomloze verkopen.

Voor een haflinger die giga breed is en geen schoft. Er ligt nu een soort gelijk zadel op. Het is heel moeilijk een passend zadel te vinden. Als die niet past mag die retour. :D

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:40

Ik heb daar ook een keer een dressuurzadel meegenomern om te passen, helaas zat er dus een scheve boom in.. Gelukkig kun je heel makkelijk ruilen/terugbrengen :) En heb er wel een super mooi leren halster vandaan die wel mooi blijft :D Heb toen een 2e hands prestige gekocht waar ik veel plezier van heb gehad en nu heb ik dan een nieuw zadel :) Succes met je zoektocht :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:15

Oke, ja ik heb ook een brede haflinger zonder schoft.
Zou je mij kunnen laten weten of die past?als ze het zadel binnen heeft!