equestor zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

equestor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 20:41

ik ben geinteresseerd in dit zadel en wil graag reacties

positief en negatief

het liefst over het wispelear model maar andere mogen

alvast bedankt

Mando

Re: equestor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:16

Ik heb een Wispelaere en ben er zo super tevreden over.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 14:59

hahaha ja ik ken de zadels ook via hun

ik moet voor mn jonge dier gewoon een goed zadel hebben dus twijfel tussen wow en equestor

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:26

Ik zou zelf voor en equestor gaan .. er is een topic over wow zadels...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:36

ik heb destijds een equestor gekocht en direct weer teruggegeven. Hij was enorm scheef!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 15:03

@mando ja het topic had ik als gevonden hahaha maar dat zijn allemaal mensen voor wow dus echt vergelijken wordt moeilijk

@antheman
vertel!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:05

ik heb de equestor equilibre, zit als een huis en ligt als een huis:)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:29

vagolijntje schreef:
@mando ja het topic had ik als gevonden hahaha maar dat zijn allemaal mensen voor wow dus echt vergelijken wordt moeilijk

@antheman
vertel!

Het trail model was dit.
De kussens zaten er erg scheef onder. Ik heb de zadelmakers gebeld en ze zeiden beiden: niet doen. Ik dacht nl de kussens leeg te halen en die opnieuw te vullen. Er werd me gezegd dat het leer al helemaal scheef getrokken was.
Zadel ging weer terug naar de verkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:28

Ik heb je een pb gestuurd, hij is nog steeds niet verkocht, dus als we zaken kunnen doen, dan hoor ik het wel.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 23:18

Ik heb een pegaso van equestor en het is een prima zadel.
Nadeel equestor is dat je zo lang moet wachten tot hij er is |o .

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:16

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat je heel lang moet wachten voordat je zadel er is. Ik heb zelf een equestor contour master overgenomen en ik zit met smart te wachten tot equestor langs komt om hem aan te passen... Ik rij er intussen wel mee, omdat het het enige zadel is wat wel ligt op mijn pony zonder te bruggen, te knellen bij de schoft, te klapperen, te schuiven, enz.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:33

Ik zeg wow ;)
Mijn paard in opbouw is nu in een aantal weken een boommaat gegroeit, bij een gewoon zadel had dat betekend > boom verbreden met alle gevolgen van dien of nieuw zadel. Nu is mijn zadel aangepast en ligt ie weer geweldig.
Mijn paard beweegt er vrijer onder en doet niet meer lelijk met opzadelen. Ikzelf zit er ook fijn in!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:47

Mijn equestor heeft een verstelbare boom, maar tegenwoordig maken ze die niet meer.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 11:29

#Ymke# schreef:
Ik zeg wow ;)
Mijn paard in opbouw is nu in een aantal weken een boommaat gegroeit, bij een gewoon zadel had dat betekend > boom verbreden met alle gevolgen van dien of nieuw zadel. Nu is mijn zadel aangepast en ligt ie weer geweldig.
Mijn paard beweegt er vrijer onder en doet niet meer lelijk met opzadelen. Ikzelf zit er ook fijn in!

das dus ook het struikel punt bij mij

mn merrie is nu langzaam weer meer aan t doen en is nu al weer een boom maat gegroeid :D
maar een tweedehandse wow die liggen ook niet voor t oprapen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 11:45

Goed zoeken en dan vind je ze toch wel. Je moet dan wel snel beslissen. Er staan er vaak op markplaats etc, maar die zijn ook vaak snel weer weg. Eigenlijk moet je precies weten welke kussens eronder moeten zitten, als je die los moet kopen ben je duur(der) uit.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:11

Mijn bijrijdpaard heeft 4 jaar geleden een equestor aangemeten gekregen.

Laatst bij Eric Laarakker geweest ivm vaste rug, zadel ligt niet goed meer. Schoudervrijheid is niet voldoende, drukt naast de schoft heel erg en ligt niet stevig op de rug.

Afijn, Equestor gebeld en we wachten nog altijd tot ze een keertje komt...dat is al weer 5 weken geleden...

De service is echt bagger.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:13

ik heb iemand gezien die dit zadel heeft en er veel paarden mee rijd

en die wilde nooit meer anders !

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:41

Het is niet zo raar dat na 4 jaar een zadel niet goed meer ligt, een paard verandert natuurlijk ook in de loop van de tijd.
Ik denk dat het probleem bij equestor is, dat ze alles alleen doet en ze niet centraal in het land woont. Ze probeert zoveel mogelijk afspraken op een dag bij elkaar in de buurt te krijgen en dat kan nogal eens een tijdje duren.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:03

Ik heb er zelf geen, maar op stal zijn er een aantal paarden die ermee lopen. 1 heeeeel slecht verhaal, zadel nog geen jaar oud, helemaal fout gevuld. En dan echt een bagger service (lees niet reageren en geen tijd) In de dezelfde periode een ander stalgenootje ook contact opgenomen om gewoon na te kijken, dan wel reageren op email, zo fout! Ik vind het supermooie zadels, maar ik zou er dus geen kopen zo.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:05

Natuurlijk is het logisch dat een zadel na 4 jaar niet meer goed zou kunnen passen.

MAAR we wachten nu al 5 weken op haar, ze woont nu in Friesland en komt niet meer bij ons in de buurt...

Ik kan mij best voorstellen dat ze druk is, maar 5 weken wachten vind ik wel erg lang...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:13

Ik een een Equestor type Contour Master. Dat is een oudere type wat ze nu niet meer maken met een verstelbare boom.
Het zadel is inmiddels rond de 6 jaar oud en bevalt nog prima. Het leer ziet er nog goed uit en past ook prima op me nieuwe paard.
Volgens mij bestaat er nog wel een type van Equestor met een verstelbare boom. Kijk anders een op de website www.equestor.nl

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:24

Ook ik zeg bij voorbaat een WOW.. :o

Al is het alleen maar omdat het zadel aanpasbaar blijft.. ik ben nu ook mijn paard aan het inrijden en hij heeft een brede schoft en rug waardoor ik op maatwerk uit zou komen.
Jonge paarden veranderen zo ontzettend veel in t lijf dat die aanpasbaarheid voor mij echt de doorslag gaf.. ok.. kost wel hele hoop centjes.. maar je hebt het zadel wel voor het leven.. :o

Oh.. en niet te vergeten.. Arie Boer zijn service is wel goed en snel te noemen.. :D

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:07

meissielief schreef:
Ik een een Equestor type Contour Master. Dat is een oudere type wat ze nu niet meer maken met een verstelbare boom.
Het zadel is inmiddels rond de 6 jaar oud en bevalt nog prima. Het leer ziet er nog goed uit en past ook prima op me nieuwe paard.
Volgens mij bestaat er nog wel een type van Equestor met een verstelbare boom. Kijk anders een op de website http://www.equestor.nl

Bij die andere met verstelbare boom staat dat ie op dit moment niet leverbaar is. Ik heb wel gehoord dat de verstelbare boom nog wel eens kapot wil gaan. Die van mijn Contour Master is bij de vorige eigenaar al een keer vervangen. Die van mij is 2-kleurig. Het zwarte leer ziet er nog als nieuw uit, maar op het bruine zit al wat slijtage.

gout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:55

laetitia schreef:
Mijn bijrijdpaard heeft 4 jaar geleden een equestor aangemeten gekregen.

Laatst bij Eric Laarakker geweest ivm vaste rug, zadel ligt niet goed meer. Schoudervrijheid is niet voldoende, drukt naast de schoft heel erg en ligt niet stevig op de rug.

Afijn, Equestor gebeld en we wachten nog altijd tot ze een keertje komt...dat is al weer 5 weken geleden...

De service is echt bagger.

Hallo,

Ik heb toevallig net een berichtje achtergelaten over de Servive van Equestor. Ik heb maar :( 5 maanden moeten wachten, toen was het ook nog in de verkeerde kleur!!!!.
Ik heb het hier over een zadel van 2000 euro, De aflevering was zéér gehaast, na 5 maanden wachten!!
:(
Nooit meer! Service staat toch in een hoog vaandel, maar meestal kom je daar achteraf pas achter helaas..

gout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:22

vagolijntje schreef:
ik ben geinteresseerd in dit zadel en wil graag reacties

positief en negatief

het liefst over het wispelear model maar andere mogen

alvast bedankt

Hallo
Ik heb zelf een David de Wispelaere zadel gekocht. Opzich is het een schitterend zadel, maar ik heb zéér slechte ervaringen met de leverancier.
A: heb ik 5 maanden op het zadel moeten wachten.
B: in de verkeerde kleur geleverd, en dit werd pas gemeld bij aflevering. Aangezien ik al zo lang moest wachten, en mijn paard echt het zadel nodig had, heb ik het zo gelaten, maar het is net zoiets als een dure mercedes die je besteld hebt en in de verkeerde kleur krijgt. Het werd afgedaan met het feit, dat ze het zelf een schitterend zadel vonden.
C: ik moest om een kwitantie vragen, dus een betalingsbewijs. Die ik uiteindelijk wel gekregen heb.
Bij een zadel van 2000 euro mag je op zijn minst toch wel een bewijs hebben, aangezien dat ook je garantie is.
Ze zeiden daar, dat het in goed vertrouwen was. ha ha. Zakelijke dingen moet je zakelijk houden.
D: na 3 maanden verzoek tot een controlecheck up gedaan, maar dat wordt alleen gedaan als het nodig is. Er wordt absoluut niet geinformeerd hoe het zadel bevalt!
Ook heb ik geen uitleg gehad over het onderhoud van het zadel, de singelriemen zitten zodanig in het zadel verwerkt dat het invetten onmogelijk maakt.
De service vind ik echt op een laag pitje staan, absoluut niet passend bij een firma die exclusiviteit verkoopt.
Bij de aflevering had men haast, met het leveren niet!

Mijn keuze om nog eens een zadel aan te schaffen zal niet bij deze firma zijn!!