bandages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marritpiebe

bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 14:53

ik heb een paard en ik heb witte bandages voor hem gekocht in maat paard alleen nu is mijn probleem dat: ik kan ze wel om doen en gewoon gaan rijden maar zodra ik in galop ben dan vliegen die bandages van zijn benen af Slapen hoe komt dat?

Anonymous_

Re: bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:03

Waarschijnlijk doe je ze dan niet goed om? Of niet strak genoeg?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:04

_Daniella_ schreef:
Waarschijnlijk doe je ze dan niet goed om? Of niet strak genoeg?

Dat weet ik wel zeker Knipoog

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:06

Als je niet goed kunt bandageren rijdt dan alsjeblieft NIET met bandages. Hier kunnen de grootste ongelukken van komen! Ook is niet goed bandageren erg slecht voor de benen van je paard. Ik zeg dit niet omdat ik boos ben maar gewoon om je een tip mee te kunnen geven, zodat je zo lang mogelijk plezier kunt hebben van je paard.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:08

-> HAR

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:46

Wat is de reden dat je met bandages wilt rijden? Idd langdurig gebruik kan schadelijk zijn (lees: training van ong 45 min/uur), door de hitte die onder de banadage ontstaat kunnen de pezen oververhit raken wat de kans op peesontsteking aanzienlijk vergroot. Bandages gebruik je doorgaans alleen voor het mooie plaatje, ze hebben voor de benen van je paard geen beschermende functie. Daar hoef je ze dus niet voor te gebruiken. Als je ze met rijden verliest heb je ze idd niet goed omgedaan/vastgemaakt.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:50

Hier zijn al meerdere topics over volgens mij Lachen Maargoed, ik rij bijna nooit met bandages. Behalve als ik op ponykamp ga, en dan mee doe aan een dressuur of springwedstrijd, dan wel. Maar dan vind ik het gewoon netjes staan. En bij de parade dan op het laatst. MAar meer niet. Ik denk dat je niet goed bandageerd, dat ze daarom afvliegen. Lachen
Edit: Bandages hebben wel zeker nut voor beenbescherming. Mijn vriendin heeft ook een tijdje met bandages gereden omdat dr paard last van dr benen had. Het is nu wel over door die bandages Lachen

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:13

Je kan misschien van die bandageriempjes proberen, die kan de als extra klitteband om de bandages heen doen, misschien blijft het dan wat beter zitten:D

Lou_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:43

wiseguy15 schreef:
Als je niet goed kunt bandageren rijdt dan alsjeblieft NIET met bandages. Hier kunnen de grootste ongelukken van komen! Ook is niet goed bandageren erg slecht voor de benen van je paard. Ik zeg dit niet omdat ik boos ben maar gewoon om je een tip mee te kunnen geven, zodat je zo lang mogelijk plezier kunt hebben van je paard.

Helemaal mee eens.
Bandageren moet je echt kunnen, wil je problemen voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:48

Als je niet van een goede ervaren persoon hebt leren bandageren, dan ook niet gebruiken.
Ik ben niet tegen bandages, wel tegen verkeerd gebruik. Dan heb je met wat pech zo blessures

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 21:24

wiseguy15 Onderwerp bericht: Re: bandagesGeplaatst: 06-04-08 15:06

ik kan wel bandageren wand ik heb ook nog friesjes en daar rij ik ook met bandages en daar glijden ze neit af bij mijn vorige new forest pony's gingen ze ook niet af! dus wat dat betreft: ik kan het wel:P!
maar het gaat ook rond dat bij dravers de bandages snellen af glijden(hbe ik gehoord/gelezen).

poiuytreem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:50

marritpiebe schreef:
wiseguy15 Onderwerp bericht: Re: bandagesGeplaatst: 06-04-08 15:06

ik kan wel bandageren wand ik heb ook nog friesjes en daar rij ik ook met bandages en daar glijden ze neit af bij mijn vorige new forest pony's gingen ze ook niet af! dus wat dat betreft: ik kan het wel:P!
maar het gaat ook rond dat bij dravers de bandages snellen af glijden(hbe ik gehoord/gelezen).

Waarom rij je met bandages als ik vragen mag?
Zie dit topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=117&t=906075&hilit=sporen

LiekiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:39

dan heb je ze niet goed vastgemaakt.
heb trouwens gelezen dat bandages slecht zijn voor de benen van het paard,
het remt de bloedsomloop van de benen af. je kunt daarom het beste peesbeschermers of helemaal niets gebruiken.