bandages en peesbeschermers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamaartjeee

bandages en peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 10:51

ik heb een paar vragen over bandages en peesbeschermers.

wat is er beter?

klopt het dat als je het altijd gebruikt dat je paard niet meer zonder kan?

heeft het een verschil met werking?

wat gebruiken jullie het liefst?

oke dat was het ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Knipoog

Britt

Re: bandages en peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:52

Peesbeschermers. Bandages zijn de grootste troep die je om een paardenbeen kan doen. Ze beschermen minder en beschadigen veel en veel meer (warmte).
Peesbeschermers zijn open van voor waardoor de warmte kwijt kan en zijn harder waardoor ze beter beschermen. Het is daarnaast makkelijker en sneller en ook peesjes heb je in erg leuke kleurtjes Tong uitsteken

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:58

Geen van beide Tong uitsteken, maar af en toe doe ik er met springen peesbeschermers om, ik zou idd wel voor peesbeschremers gaan, ik doe er in de trailer ook wel eens bandages om dan ben je zo weer 5 minuten (als je opschiet) verder
en ze zijn behoorlijk warm in de zomer, en het lich er natuurlijk ook een beetje aan of je springt, dressuurt of buitenritjes maakt

ik heb idd wel eens gehoort dat ze er idd wel gewend aan raken en ze dan zonder hun pootjes meer gaan aantikken (ik eet allen niet of dat echt klopt) Bloos

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:59

kristianneb schreef:
Geen van beide Tong uitsteken, maar af en toe doe ik er met springen peesbeschermers om, ik zou idd wel voor peesbeschremers gaan, ik doe er in de trailer ook wel eens bandages om dan ben je zo weer 5 minuten (als je opschiet) verder
en ze zijn behoorlijk warm in de zomer, en het lich er natuurlijk ook een beetje aan of je springt, dressuurt of buitenritjes maakt

ik heb idd wel eens gehoort dat ze er idd wel gewend aan raken en ze dan zonder hun pootjes meer gaan aantikken (ik eet allen niet of dat echt klopt) Bloos

Dus als jij een week op hakken loopt loop jij wanneer je die schoenen uit doet ook op je tenen?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:00

Geen van beide is goed, maar soms kun je er niet onderuit.. Verschilt per paard. Mijn paard tikt achter altijd zichzelf kapot. Dus met rijden gaat er wel wat om

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:37

BrittKitt schreef:
Dus als jij een week op hakken loopt loop jij wanneer je die schoenen uit doet ook op je tenen?

Even offtopic, maar ik kon idd niet meer op platte schoenen lopen nadat ik bijna de hele winter op hakken had gelopen.

Ontopic: beenbeschermers zijn slecht voor de pezen, dus alleen gebruiken als het echt niet anders kan. Die van mij tikt zich aan tegen de kogels aan de voorbenen. Dus ik doe strijklapjes om de voorbenen, geen wondjes en geen oververhitte pezen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:38

Ja oke Lenneke, maar dat is wel anders dan dat ik het bedoel Tong uitsteken

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:15

offtopic hakken beschermen je benen tog niet???

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:15

Sas_Mon schreef:
offtopic hakken beschermen je benen tog niet???

Nagelbijten / Gniffelen Begrijp je wel waar het over gaat?

Astridvdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:12

Zover ik weet zijn benbeschermers en bandages toch gemaakt om het been te verstevigeng en te beschermen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:16

Astridvdijk schreef:
Zover ik weet zijn benbeschermers en bandages toch gemaakt om het been te verstevigeng en te beschermen?

Te verstevigen iig niet. Beschermen in zeker maten, wondjes kunnen ze voorkomen. Maar onder beenbeschermers loopt de temperatuur heel hoog op, wat heel erg slecht is voor de pezen. Waardoor de pezen alsware steeds slapper worden en er uiteindelijk maar iets heel kleins hoeft te gebeuren en je hebt een peesblessure.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:17

En daarom kan je dus beter peesbeschermers gebruiken dan de meeste andere beschermers, deze zijn open van voor waardoor er nog iets aan warmte en vocht kan ontsnappen. In tegenstelling tot bandages, 3-in-1 ed.

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:21

Ik gebruik in de regel peesbeschermers, mijn paard vangt zichzelf heel erg.
Soms bandageer ik haar ook wel eens, voor dezelfde redenen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:43

BrittKitt schreef:
En daarom kan je dus beter peesbeschermers gebruiken dan de meeste andere beschermers, deze zijn open van voor waardoor er nog iets aan warmte en vocht kan ontsnappen. In tegenstelling tot bandages, 3-in-1 ed.

Maar in de meeste peesbeschermers zit neopreen, wat als sterkste eigenschap warmte vasthouden heeft en de plastic buitenkant laat ook nog eens totaal geen lucht door.

Er zijn verschillende pijpkousen die wel lucht doorlaten, maar die zijn er natuurlijk niet in modieuze kleurtjes.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:44

Dat is ook wel weer zo, maar in neopreen met luchtgaatjes geloof ik ook niet echt.
Ze zeggen dat lamsvel wel goed is. Dat transporteerd warmte en vocht toch naar buiten.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:01

Neopreen met luchtgaatjes werkt imo ook niet.

Voor de geinteresseerde, ik heb nog een paar NEW airflow pijpkousen in de aanbieding. Die laten wel lucht door.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:52

Gezien het aantal recente topics hierover, die magda_90 al heeft gezocht wordt dit topic gesloten.